نوشته شده توسط : sasurse

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، جلسه علنی امروز نمایندگان مجلس شورای اسلامی صبح امروز (سه شنبه) 15 مرداد‌ماه ساعت 08:12 دقیقه به ریاست علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی با تلاوتی آیاتی از کلام الله مجید آغاز شد.



:: برچسب‌ها: وابسته به تکزاس , نشان ,
:: بازدید از این مطلب : 1755
|
امتیاز مطلب : 46
|
تعداد امتیازدهندگان : 12
|
مجموع امتیاز : 12
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 مرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sasurse
مانیل، پایتخت فیلیپین

مدارس، اداره‌های دولتی و بازار بورس فیلیپین تعطیل شده و حمل و نقل در این شهر مختل شده است

بخش بزرگی از مانیل، پایتخت فیلیپین پس از ۲۴ ساعت بارش بی وقفه باران زیر آب رفته است.

حداقل ۸ نفر تا کنون بر اثر این سیل جان خود را از دست داده و ۲۰ هزار نفر هم خانه‌های خود را در مانیل و حومه آن ترک کرده اند.

مدارس، اداره‌های دولتی و بازار بورس فیلیپین تعطیل شده و حمل و نقل در این شهر مختل شده است.

از زمان توفان سائولا در هفته پیش، هوای بارانی در مانیل و شمال فیلیپین ادامه داشته است.

در هفته گذشته، بیش از ۵۰ نفر جان خود را از دست دادند.

سیل باعث رانش زمین در برخی نقاط نیز شده است.

بنینو آکینو، رئیس جمهوری فیلیپین با مقام‌های امدادی برای بررسی اوضاع دیدار کرده و گفته است که نهادهای مسئول در حال انجام وظائف خود هستند.

کیت مک گئون، خبرنگار بی بی سی در مانیل می گوید شدت باران باعث شده تا مقام‌های فیلیپینی، سطح هشدار را به بالاترین حد افزایش دهند.

گزارش‌ها همچنین حاکی از جاری شدن سیل در استان‌های همجوار پایتخت است و شورای ملی کاهش خطرات - فجایا - در بیانیه ای گفته است که انتظار می رود با ورود تندباد هایکوی از تایوان، باران بیشتری در کشور ببارد.

این مرکز گفته است که مردم باید منتظر رانش زمین و سیل‌های مقطعی در مناطق کوهستانی و سیل در دامنه باشند.



:: برچسب‌ها: دوستان ,
:: بازدید از این مطلب : 1608
|
امتیاز مطلب : 43
|
تعداد امتیازدهندگان : 11
|
مجموع امتیاز : 11
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 مرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sasurse

این آخرین خبر محمود صارمی خبرنگار اعزامی ایرنا به مزار شریف در مرداد 1377بود كه حتی در لحظات پایانی اشغال دست از مسوولیت و تعهد رسانه ای خود برنداشت و پیام رسانی در عرصه خبر را بر نجات جان خود ترجیح داد. خبرهایی ناتمام از این دست، بسیارند، خبرهایی كه هرچند ناتمام می مانند اما سبكی زیبا در خبرنویسی پدید می آورند تا تعهد را با شیوه ای ملكوتی، ثبت كنند.

خبر در واژه لغوی به معنای پیامی است كه به مخاطبان، اطلاعاتی را انتقال می دهد و كسی كه این پیام را اطلاع رسانی می كند، خبرنگار نامیده می شود؛ گاه وقتی خبری مخابره می شود جهانی را متعجب می سازد، عده ای بر این باورند كه خبرنگاران همانند پیامبران هستند مگر نه اینكه خداوند پیام خود را در قالب آیات آسمانی به پیامبران وحی فرمود تا بشر را از این آموزه ها آگاه سازد، خبرنگار نیز چنین رسالت سنگینی را داراست و باید همانگونه كه خبر به وقوع پیوسته، به اطلاع مخاطبان برساند.

زیرا امانتداری و بی طرفی خبرنگار از اهم ویژگی های وی محسوب می شود و اگر خبر فاقد این ویژگی ها باشد، مخاطب را به شبهه وا می دارد و بدین منظور منبع خبری خود را تغییر می دهد.

مخاطب نیز می بایست در صدد كسب اخباری باشد كه از صحت آن اطمینان كامل داشته باشد، زیرا در این زمینه خداوند نیز در قرآن كریم به صراحت بیان می فرماید:.. اگر خبری برایتان آورده شد، بدون تحقیق آن را نپذیرید.

خبرنگاران حلقه واسط مردم و مسوولان در یك جامعه به حساب می آیند. آنان آینه عملكرد حاكمان هستند؛ به طوری كه با فعالیت و هوشیاری یك خبرنگار، مسوولان قادر خواهند بود در جریان خواسته ها و نیازهای مردم و جامعه قرار گرفته تا به موقع پاسخگوی نیازهای آنها باشند.

خبرنگار در محل وقوع رویداد، توامان چشم و گوش رسانه و مردم است. اوست كه باید به كشف حقیقت بپردازد و در كمترین زمان مخاطبان را آگاه سازد. خبرنگار در واقع كسی است كه از خطر كردن نمی هراسد و همواره به دنبال كشف واقعیت ها است. همانگونه كه خبرنگاران این مرز و بوم در حین انجام وظیفه مخاطراتی را به جان خریدند و نام خویش را در لوح تاریخ جاودانه كردند.

آنها رویدادهای انقلاب را لحظه به لحظه ثبت كردند تا این رخداد مایه افتخارهمیشگی نسل ایرانی باشد، ایرانیانی كه با سكوت نكردن افتخار آفریدند.

خبرنگاران فرمایش رسول اكرم(ص) را با این مضمون ' حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامتگری نهراس '؛ سرلوحه عملكرد خود قرار دادند، آنها در دوران دفاع مقدس نیز خوش درخشیدند و در زیر آتش گلوله های دشمن متجاوز جان خود را فراموش كردند و در پیكاری نابرابر قلم و دوربین را به دوش گرفتند و حماسه های دلیر مردان را به ثبت رساندند تا نسل های آینده ایثار و از جان گذشتگی جوانان این مرز پر گوهر را ببینند، بشنوند و بیاموزند.

پس از پایان جنگ نیز خبرنگاران سلاح خود را بر زمین نگذاشتند و همواره با قلم و دوربین خود علیه ستم زمانه، پیكار خود را ادامه دادند.

آنها به دور از سرزمین مادری ماموریتی دگر را شروع كردند و بنابه وظیفه انسانی خود، یك بار دیگر،به ایفای نقش پرداختند.

انسانهایی كه خبرنگاری را پیشه خود ساختند، در صحنه اند تا با تنها سلاح كارآمد این حرفه و با شیوه خاص خود در راه برقراری صلح و ایجاد آرامش و دوستی بین انسانها گام بردارند و رسالت عظیم رسانه ای خود را در كشف حقایق به خوبی انجام دهند.

روایت خبرنگاران، حكایت روایتی ناتمام است، زیرا هنوز آوایی از میان خبرهای بی شماری كه ناتمام مانده، شنیده می شود، ندایی كه با خون خبرنگاران شهید آغشته شد و مظلومیت و ایثار را فریاد می زند.

یاد و خاطره تمامی شهدای عرصه خبر گرامی و راهشان پر رهرو باد.

اطلاع**9131**



:: برچسب‌ها: اتومبیل , طبیعت , فرانسه ,
:: بازدید از این مطلب : 1628
|
امتیاز مطلب : 40
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 مرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sasurse

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس از لندن، روز سوم و پایانی رقابت‌های کشتی فرنگی بازی های المپیک از ساعت 16:30 امروز به وقت ایران در سالن "اکسل" شهر لندن آغاز شد که قاسم رضایی نماینده وزن 96 کیلوگرم کشورمان پس از استراحت در دور نخست در دور دوم از سد فرنگی‌کار ترکیه گذشت.



:: برچسب‌ها: لا ,
:: بازدید از این مطلب : 1568
|
امتیاز مطلب : 38
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 مرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sasurse

عباس محمودآبادی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس «توانا»، با اشاره به برنامه‌ریزی سازمان راهداری برای افزایش‌ تردد شمارها در سطح جاده‌های کشور، تصریح کرد: با افزایش تردد وسایل نقلیه و همچنین نیاز به داده‌هایی قابل پردازش جهت بررسی عبور و مرور وسایل نقلیه، سامانه‌های تردد شمار طراحی شده است.



:: برچسب‌ها: نقاشی های دیواری ,
:: بازدید از این مطلب : 988
|
امتیاز مطلب : 21
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 مرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sasurse

به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از سایت پیتی‌آی، مسئولان فدراسیون جهانی تکواندو از برگزاری مسابقات با حضور بهترین‌های دنیا ابراز خوشحالی کردند. آنها معتقدند پیکارهای تکواندوی المپیک 2012 لندن با حضور چندین ستاره درجه یک این رشته رزمی در سطحی بسیار بالا برگزار خواهد شد.



:: برچسب‌ها: درختان ,
:: بازدید از این مطلب : 1494
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 مرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sasurse

حسن ابوالقاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس، با اشاره به ثبت نام پزشکان در طرح پزشک خانواده تهران در زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی که بالغ بر 10میلیون نفر را در بر می‌گیرد، اظهار داشت: تاکنون بیش از 2 هزار پزشک در این طرح ثبت نام کرده‌اند.



:: برچسب‌ها: پاییز , موسیقی , خانه ,
:: بازدید از این مطلب : 1438
|
امتیاز مطلب : 27
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 مرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sasurse

به گزارش دفتر خبرگزاری فارس در ترکیه، در حالی که بیش از دو هفته از آغاز درگیری بین یک گروه پانصد نفره از اعضای گروه تروریستی پ‌ک‌ک با نیروهای امنیتی ترکیه در شهرستان شمدین لی در استان مرزی حکاری می گذرد، ارتش ترکیه تاکنون موفق به برقراری امنیت و دفع حملات پ‌ک‌ک نشده است.



:: برچسب‌ها: سیاه ,
:: بازدید از این مطلب : 1450
|
امتیاز مطلب : 46
|
تعداد امتیازدهندگان : 11
|
مجموع امتیاز : 11
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 مرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sasurse

افشین پیروانی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در خصوص روز خبرنگار اظهار داشت: هیچوقت خبرنگاران خوب کشورمان در عرصه‌های مختلف و مخصوصا ورزشی به حق خود نرسیده‌اند. خبرنگاران افرادی هستند که اگر فقط چند روز آنها را از پیکره ورزش جدا کنیم جان ورزش ما گرفته می‌شود و امیدوارم همیشه قدر این افراد را بدانیم.



:: برچسب‌ها: آب , گل , سیاه و سفید ,
:: بازدید از این مطلب : 922
|
امتیاز مطلب : 32
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 مرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sasurse

صادق نجفی روز سه شنبه در جلسه مشترك كارگروه اشتغال و سرمایه گذاری و كارگروه امور اقتصادی آذربایجان شرقی اظهار كرد: این در حالی است كه میزان سرمایه گذاری در منطقه آزاد ارس در سال گذشته پنج هزار و 600 میلیارد ریال بود.

وی از رشد 40 درصدی سرمایه گذاری در منطقه آزاد ارس در سال 90 نسبت به سال 89 خبر داد و افزود: ارزش صادرات این منطقه در سال گذشته 122 میلیون دلار و در سه ماهه اول سال جاری 32 میلیون دلار بوده است.

نجفی از فعالیت 186 واحد فعال اقتصادی در زمینه تولید، بازرگانی و خدمات عمرانی در منطقه آزاد ارس خبر داد و گفت: ارزش تولیدات این واحدها در سال 90 حدود 9 هزار و 820 میلیارد ریال بود كه نسبت به سال قبل از آن پنج برابر رشد نشان می دهد.

وی ارزش تولیدات واحدهای تولیدی منطقه آزاد ارس در سال جاری را 780 میلیارد ریال اعلام كرد.

7237/587/245



:: برچسب‌ها: سرگرمی ,
:: بازدید از این مطلب : 1307
|
امتیاز مطلب : 24
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 مرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sasurse

به گزارش روز سه شنبه پایگاه اطلاع رسانی شبكه خبری بی بی سی، تولید ناخالص داخلی ایتالیا برای چهارمین نیمسال متوالی كاهش می یابد.

افزون بر این، بر اساس آمار موسسه ملی آمار ایتالیا نرخ رشد اقتصادی در مقایسه با سال گذشته 2.5 درصد كاهش یافته است. تولید ناخالص داخلی در نیمسال اول سال جاری در مقایسه با سال 2011 هشت دهم درصد كاهش یافته است.

همچنین آمار نشان داد تولیدات كارخانه ای در ماه ژوئن (خرداد/تیر) 1.4 درصد نسبت به ماه مه (اردیبهشت/خرداد) و نسبت به سال گذشته میلادی 8.2 درصد كاهش یافته است.

دولت 'ماریو مونتی'، نخست وزیر ایتالیا در حال اجرای مجموعه ای از تدابیر ریاضتی است كه 20 میلیارد یورو صرفه جویی را شامل می شود. این كشور با افزایش نرخ بهره اوراق قرضه خود مواجه است كه از نگرانی های بازار بر سر گسترش بحران بدهی یورو ناشی می شود.

همچنین سرمایه گذاران از این بابت نگران اند كه ایتالیا بعد از یونان، پرتغال، ایرلند و اكنون اسپانیا به وام نیاز داشته باشد. دولت ایتالیا بین مهم ترین كشورهای اتحادیه اروپا با بیشترین بدهی یعنی 123 درصد از تولید ناخالص داخلی خود رو به رو است كه باعث شده اعتماد سرمایه گذاران به این كشور از بین برود و به دلیل ركود اقتصادی دولت به راحتی نمی تواند با فرا رسیدن زمان بازپرداخت بدهی ها آنها را به راحتی بپردازد.

شاخص اعتماد كسب و كار ایتالیا در ماه گذشته به شدت كاهش یافت؛ زیرا مدیران اجرایی شركت ها به شدت نسبت به چشم انداز اقتصادی این كشور بدبین هستند و انتظار دارند ركود در ماه های آتی بدتر شود .

اتحادیه كارفرماهای ایتالیا موسوم به 'كانفینداستریا'، پیش بینی كرد حجم اقتصاد این كشور در سال جاری 2.4 درصد كاهش یافته و نرخ بیكاری به 11 درصد برسد.

مونتی از سران كشورهای اروپایی خواسته است كه برای اجرای تدابیر ریاضتی و كاهش كسری بودجه به این كشور فشار نیاورند؛ زیرا این اقدامات به تعمیق ركود منجر می شود.

مترجمام**9157**‌1506



:: برچسب‌ها: بهار , لا , ظروف چینی ,
:: بازدید از این مطلب : 1415
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 مرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sasurse

روز یكشنبه هفته جاری (15 مرداد-5 اوت) افراد مسلح ناشناس به یك پاسگاه مرزی در گذرگاه 'كرم ابوسالم' میان مصر و سرزمین های تحت اشغال رژیم صهیونیستی حمله كردند كه بر اثر آن 16 مرزبان مصری كشته شدند.

گفته می شود مهاجمان مسلح پس از كشتن مرزبانان مصری، دو خودروی زرهی را در اختیار گرفتند و تلاش كردند تا با عبور از مرز، وارد سرزمین های زیر اشغال رژیم صهیونیستی شوند كه البته با هدف قرار گرفته شدن این دو خودرو، این عملیات ناكام ماند.

این رخداد گسترده ترین و خونبارترین حادثه امنیتی در مرز مصر و رژیم صهیونیستی طی 33 سال گذشته از زمان امضای معاهده كمپ دیوید میان دو طرف بود.

تاكنون هویت مهاجمان مشخص نشده اما خبرگزاری رسمی مصر به نقل از یك مقام ارشد امنیتی این كشور گزارش داده كه افراد مسلح، 'جهادگران' نفوذی از نوار غزه بودند.

وقوع چنین رخدادی آنهم در منطقه حساسی چون مرز مصر و سرزمین های اشغالی برای دولتمردان جدید مصر كه تلاش می كنند خود را در اداره كشور توانا نشان دهند، به هیچ وجه حادثه خوشایندی نیست. به دنبال این حادثه 'محمد مرسی' رییس جمهوری مصر، نشستی اضطراری با فرماندهان نظامی و امنیتی ارشد این كشور داشت و پس از آن در واكنش، این حملات را 'بزدلانه' خواند و گفت كه نیروهای امنیتی مصر كنترل كامل صحرای سینا و مرز این كشور با رژیم صهیونیستی را در دست خواهند گرفت.

رژیم صهیونیستی نیز پس از این حادثه خواهان اقدام فوری مصر برای برقراری امنیت و آنچه ترور در شبه جزیره سینا خواند، شد.

به طور كلی پس از سقوط 'حسنی مبارك' در بهمن 1389، یكی از مشكلاتی كه گریبانگیر مصر بوده، افزایش ناامنی در مناطق مختلف این كشور بویژه منطقه شبه جزیره سینا كه مرز مصر با رژیم صهیونیستی و باریكه غزه در آن قرار دارد، بوده است.

به عنوان مثال طی یك سال و نیم اخیر مسیر لوله های نفتی میان مصر و رژیم صهیونیستی 15 بار مورد حمله افراد ناشناس قرار گرفته است. حادثه روز یكشنبه نیز كه در نوع خود بی سابقه بود نمونه دیگری از گسترش ناامنی در شبه جزیره سینا است.

اما پرسش اینجاست كه چه كسانی دست به چنین اقداماتی می زنند و یا از آن سود می برند؟

مقام ها و رسانه های مصر گروه های تندرو در باریكه غزه را متهم به طراحی و اجرای چنین عملیات هایی زده اند و رخداد روز یكشنبه را نیز به آنان نسبت می دهند.

طی سال های اخیر گزارش های متعددی مبنی بر گسترش فعالیت جریان های تندروی مذهبی در باریكه غزه منتشر شده است. جالب آنكه جریان افراطی، شدیدا با جنبش اسلامی حماس كه مهمترین و ریشه دار ترین جریان اسلامی و جهادی در فلسطین و باریكه غزه است، درگیر است. گروه های تندرو گرچه به ظاهر خود را جهادی می دانند اما كارنامه روشن و مشخصی در مبارزه هدفمند با رژیم صهیونیستی نداشته اند.

فارغ از اینكه ادعای مصر مبنی بر دخالت داشتن عناصر افراطی در غزه در حادثه روز یكشنبه چه میزان صحت دارد، آنچه روشن است این است كه عملیات روز یكشنبه از اساس عملیاتی كور بوده كه نمی توان پذیرفت كه گروه های مقاومت ریشه دار فلسطینی اقدام به چنین كاری كرده اند.

گروه های مقاومت فلسطینی همچون حماس و جهاد اسلامی همواره عملیات های خود علیه رژیم صهیونیستی را در پاسخ به اقدامات تجاوزكارانه این رژیم انجام داده اند و همیشه مسئولیت آن را نیز پذیرفته اند. چه اینكه جنبش حماس كه كنترل باریكه غزه را برعهده دارد نیز این حادثه را محكوم كرده و با ملت و دولت مصر به خاطر كشته شدن 16 مرزبان این كشور همدردی كرده است. گرچه حماس دخالت غزه در این حادثه را رد كرد اما در عین حال تاكید كرد كه از هر كوششی برای دستگیری عوامل احتمالی این حادثه كوتاهی نخواهد كرد.

نخستین پیامد فوری حادثه روز یكشنبه بسته شدن گذرگاه رفح در حد فاصل مصر با باریكه غزه برای مدتی نامعلوم است. این در حالی است كه چند روز پیش در جریان سفر 'اسماعیل هنیه' نخست وزیر دولت فلسطینی حماس، به مصر دولت این كشور با افزایش ساعات بازگشایی گذرگاه مرزی رفح و نیز افزایش میزان تردد از این گذرگاه، موافقت كرد.

با توجه به آنچه گفته شد، به نظر می رسد مهمترین طرفی كه از انجام عملیات كور روز یكشنبه سود می برد رژیم صهیونیستی است. این رژیم نگران است كه نزدیكی مصر و گروه های فلسطینی بویژه در باریكه غزه جایگاه و وزن این گروه ها را بالا ببرد.

طی یكسال اخیر زمزمه ها برای لغو و یا تعدیل معاهده كمپ دیوید میان مصر و رژیم صهیونیستی، مقام های این رژیم را به شدت نگران كرده است. به نظر می رسد حادثه روز یكشنبه این فرصت را به رژیم صهیونیستی می دهد تا با بی كفایت نشان دادن دولت مصر در تامین امنیت مرزهای خود، مانع از زمینه سازی برای تغییر وضعیت معاهده كمپ دیوید از سوی مصری ها شود.

گروه اخوان المسلمین مصر ساعاتی پیش با صدور بیانیه ای حمله روز یكشنبه به پایگاه مرزی این كشور با رژیم صهیونیستی را احتمالا كار سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی -موساد- و با هدف از بین بردن انقلاب مصر دانست.

در همین حال 'سید حسن نصرالله' دبیركل حزب الله لبنان، نیز دوشنبه شب در سخنانی با اشاره به حادثه روز یكشنبه گفت: بزرگترین برنده در این حادثه اسراییل است، به همین دلیل هر انسانی می تواند بگوید كه این حادثه و اهداف آن مشكوك است.

برای رژیم صهیونیستی كه سال هاست باریكه غزه را تحت محاصره و فشار قرار داده، نزدیكی اخیر مصر با گروه های فلسطینی و در راس آنها جنبش حماس را كه كنترل غزه را برعهده دارد، به هیچ وجه خوشایند نیست. حادثه روز یكشنبه، علاوه بر اینكه نتایج سفر اخیر اسماعیل هنیه به مصر را دستكم برای مدتی از بین می برد، می تواند فرصت را برای رژیم صهیونیستی فراهم كند تا به بهانه تامین امنیت منطقه، نیروهای نظامی بیشتری را در مرز با مصر افزایش دهد و همچنان باریكه غزه را زیر كنترل بیشتر قرار دهد.

تحقیق**9930**1358



:: برچسب‌ها: مدل ,
:: بازدید از این مطلب : 956
|
امتیاز مطلب : 21
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 مرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sasurse

من بعد از آن که حقیقت‌یابی شد، ادعای اعاده حیثیت خود را دارم

عمر زاخیلوال، وزیر مالیه (دارایی) افغانستان با رد اتهام فساد مالی علیه خود، از نهادهای قضایی خواسته که از او اعاده حیثیت کنند.

اخیرا عزیزالله لودین، رئیس اداره عالی نظارت بر اجرای مبارزه با فساد اداری گفت که برای بررسی اتهام گسترده فساد مالی علیه آقای زاخیلوال، باید وظیفه او معلق شود.

وزیر مالیه گفت که اتهام های مطرح شده از جانب آقای لودین بر اساس "مسائل شخصی" عنوان شده و حالا او خواستار اعاده حیثیت از جانب نهادهای قضایی است.

آقای زاخیلوال افزود: "من بعد از آن که حقیقت‌یابی شد، ادعای اعاده حیثیت خود را دارم. تخطی‌های قانونی علیه من صورت گرفته، من به عنوان وزیر مالیه نه، بلکه به عنوان یک شهروند کشور حقوقی قانونی دارم."

وزیر مالیه افغانستان به خبرنگاران گفت که علیه حقوق قانونی‌اش "تجاوز" صورت گرفته و او برای اعاده حیثیت خود به اداره‌های با صلاحیت قانونی مراجعه خواهد کرد.

اخیرا یک تلویزیون خصوصی گزارش داد که یک حساب بانکی آقای زاخیلوال حاکی از آن است که او بیش از یک میلیون دلار درآمد داشته است.

این تلویزیون به دنبال آن، گزارشهای دیگری هم منتشر کرد که در آن گفته شده بود صدها هزار دلار دیگر هم به حساب بانکی وزیر مالیه ریخته شده است.

عمر زاخیلوال اما در نشست خبری روز سه شنبه خود در واکنش به این گزارشها و اتهامها گفت که فهرست دارایی ها و حسابهای بانکی خود را به دادستانی کل کشور می فرستد.

او تاکید کرد که خواستار "بررسی شفاف، دقیق و غیرجانب‌دارانه" این ادعاها از سوی دادستانی کل کشور است.

در پی اعلام مبارزه جدی با فساد اداری و مالی از جانب حامد کرزی، رئیس جمهوری افغانستان، برنامه های دولت او در این زمینه زیر ذره بین رفته است.

حالا با اتهاماتی که علیه این عضو کابینه حامد کرزی مطرح شده، به نظر می رسد که آقای کرزی زیر فشار قرار دارد که یا زمینه تحقیق در این مورد را فراهم کند، یا به نحوی به این اتهامها پاسخ دهد.



:: برچسب‌ها: سیاه , دریاچه ,
:: بازدید از این مطلب : 893
|
امتیاز مطلب : 16
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 مرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sasurse

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، جلسه شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری به ریاست حجت الاسلام امیری‌فر رییس شورای فرهنگی نهاد و اعضای این شورا و با حضور غرقی رییس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری و صفار قائم مقام این مرکز به عنوان میهمان برگزار شد.



:: برچسب‌ها: سفر ,
:: بازدید از این مطلب : 893
|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 مرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sasurse

به گزارش خبرگزاری فارس، روزنامه کره‌یا‌تودی علل موفقیت نسبی ورزشکاران کره‌ای را سوژه خبری قرارداد و در تازه‌ترین شماره خود آن را در گزارشی تحلیل کرد.

بر اساس گزارش این نشریه موفقیت ورزشکاران مرد و زن دلایلی چند از جمله زیرساخت‌های پایه‌ای ورزش در این کشور، امکانات مطلوب و حمایت مالی مناسب و ... داشته است.

گزارشگر این نشریه باور دارد در رده مردان تصویب قانون معافیت از سربازی ورزشکاران، قبل از اعزام به بازی‌های لندن،‌ موجی از انگیزه را ایجاد کرد و به آقایان ورزشکار جوان کره‌ای امید بخشید که بیش از پیش تلاش کنند تا بلکه با کسب مدال طلا، نقره یا برنز،‌ از رفتن به دوره سربازی معاف شوند.

نمایندگان ورزشی این کشور آسیایی تاکنون دوشنبه (امروز) موفق شده‌اند با کسب 10 طلا، 4 نقره، 6 برنز و درمجموع با 20 مدال در رده چهارم پس از چین، آمریکا و بریتانیا در فهرست رده‌بندی کشورها قرارگیرند.

پیکارهای لندن 2012 از روز جمعه 6 مرداد شروع شد و تا تاریخ یکشنبه 22 مرداد ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام/آ



:: برچسب‌ها: رقص , طبیعت ,
:: بازدید از این مطلب : 919
|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 مرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sasurse

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اینترنتی آسوشیتد پرس ، یک مقام رسمی ترکیه ضمن اعلام این خبر تاکید کرد شورشیان پ ک ک عامل اصلی انفجار این خط لوله به شمار می روند و این برای دومین بار در دو هفته اخیر است که خط لوله انتقال نفت عراق به ترکیه منفجر می شود .

بر اساس این گزارش ، این انفجار اواخر روز یکشنبه در نزدیکی شهر مدیات در جنوب شرق ترکیه به وقوع پیوسته است و خط لوله انتقال نفت کرکوک به ترکیه در شمال عراق را هدف قرار داده است . این خط لوله نفت عراق را از منطقه کرکوک به بندر جیهان در دریای مدیترانه منتقل می کند .

مقامهای رسمی ترکیه افزودند گر چه خط لوله دیگری که به موازات این خط لوله بوده آسیبی ندیده است ولی مقامهای ترکیه جلوی فعالیت این خط لوله را نیز گرفته اند . این دو خط لوله هر سال 25 میلیون تن نفت خام را منتقل می کند .

در حالی که مقامهای ترکیه علت اصلی این انفجار را حمله تروریستی اعلام کرده اند ولی هنوز هیچ گروهی مسئولیت این انفجار را بر عهده نگرفته است . شبکه دولتی ترکیه موسوم به تی آر تی نیز شورشیان پ ک ک را عامل اصلی این انفجار اعلام کرده است و یک وبسایت نزدیک به شورشیان کردستان ترکیه نیز اعلام کرد شورشیان کردستان مسئولیت این انفجار را بر عهده گرفته اند . این خط لوله 20 جولای 2012 میلادی نیز منفجر شده بود .



:: برچسب‌ها: آسیا , آیفون ,
:: بازدید از این مطلب : 1348
|
امتیاز مطلب : 16
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 مرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sasurse

 به گزارش خبرگزاری فارس، در رقابت‌‌های تیراندازی با تفنگ 3 وضعیت 50 متر مردان المپیک 2012 لندن، نیکولو کامپریانی از ایتالیا با کسب 1180 امتیاز، رکورد المپیک در این ماده را جابجا کرد و به مدال طلای این ماده دست یافت.



:: برچسب‌ها: رودخانه , دختر , تایلند ,
:: بازدید از این مطلب : 888
|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 مرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sasurse

ابراهیم آشتیانی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در مورد شکست پرسپولیس در هفته چهارم برابر صبا گفت: پرسپولیس خوب بازی نکرد. تیمی که می‌بازد مطمئنا از نظر فنی مشکلاتی دارد که امیدوارم این مشکلات هرچه زودتر حل شود. مشکلات پرسپولیس خیلی بزرگ نیست. بازیکنان تیم حرفه‌ای هستند و مسائلی وجود دارد که به راحتی می‌توان آنها را حل کرد. مهمترین مشکل تیم روحی روانی است. بازیکنان ترس از باخت دارند. آنها می‌دانند در تیم‌هایی مثل پرسپولیس و استقلال تماشاگران گذشت نمی‌کنند و نباید اشتباه کرد.



:: برچسب‌ها: درخت , خام , سان ,
:: بازدید از این مطلب : 811
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 مرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sasurse

به گزارش فارس، گزارش داد که "بنیامین نتانیاهو"، "ایهود باراک" و "بنی گانتس" از گذرگاه کرم ابوسالم در مرز نوار غزه که شب گذشته شاهد حمله مسلحانه بود، بازدید کردند.



:: برچسب‌ها: رودخانه , د ,
:: بازدید از این مطلب : 942
|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 مرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sasurse

به گزارش خبرگزاری فارس، ارتش سوریه در برخی مناطق حلب وارد شده و بتدریج روند پاکسازی این شهر را دنبال می‌کند که "صلاح الدین"، "سیف الدوله"،"کواکبی" و "حمدیه" در این روند در حال پاکسازی هستند.



:: برچسب‌ها: ایتالیا , مکزیک , لا ,
:: بازدید از این مطلب : 780
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 مرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sasurse

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، تجمع تشکل‌های دانشجویی و اساتید دانشگاه آزاد در محکومیت کشتار مسلمانان مظلوم میانمار مقابل دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد در تهران آغاز شد.



:: برچسب‌ها: زنده , دریاچه ,
:: بازدید از این مطلب : 370
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 مرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sasurse

کوروش فانوسی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس، با اشاره به امضای تفاهمنامه سازمان بهزیستی کشور با مدیریت فروشگاه‌ زنجیره‌ای رفاه در سطح کشور ،اظهار داشت:  براساس این تفاهنامه قرار است فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه بن‌های رمضان در نظر گرفته شده برای مددجویان  را به مدیران استان‌ها و شهرستان‌ها توزیع کنند.



:: برچسب‌ها: خام , ساحل ,
:: بازدید از این مطلب : 378
|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 مرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sasurse

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در آسیای مرکزی، این کتاب که به قلم رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای نوشته شده است، حاوی نغز‌ترین پند‌های مولای متقیان در زمینه‌های عبادی، اجتماعی، سیاسی و اخلاقی است که با بیانی شیوا به ترسیم الگوی زندگی مسلمانان می‌پردازد.



:: برچسب‌ها: عکس ,
:: بازدید از این مطلب : 436
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 مرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sasurse

به گزارش خبرنگار اعزامی فارس از لندن، سجاد مرادی پس از رسیدن به مرحله نیمه نهایی مسابقات 800 متر المپیک اظهار داشت: دوی خوبی را انجام دادم. متاسفانه پیش از آغاز مسابقات المپیک مصدومیتی داشتم که اجازه نداد تمریناتم را به خوبی انجام دهم. اما خوشبختانه این مصدومیت برطرف شده است و در حال حاضر مشکل خاصی ندارم. در مسابقه امروز تمام تلاشم این بود که جزو سه نفر اول باشم که خیلی راحت هم به دست آمد.



:: برچسب‌ها: نیویورک شهرستان , قرمز , آسیا ,
:: بازدید از این مطلب : 343
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 مرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sasurse

به گزارش خبرگزاری فارس، سردار سرلشکر سیدحسن فیروز آبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی روابط عمومی سپاه، با اشاره به اوضاع منطقه و بخصوص فجایعی که توسط دشمنان سوریه به وقوع می پیوندد، اظهار داشت: آل سعود، قطر و ترکیه مسئول خون‌هایی هستند که در خاک سوریه ریخته می‌شود.



:: برچسب‌ها: درختان , درخت , زن ,
:: بازدید از این مطلب : 366
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 مرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sasurse

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری فارس، حمید رضا حاجی بابایی وزیر آموزش و پرورش گفت: هوشمندسازی 24 هزار مدرسه طی یکسال گذشته در حالی صورت گرفته که این میزان در طول 33 سال گذشته تنها 1000 مدرسه بوده است.



:: برچسب‌ها: کودک , توکیو , تصویر ,
:: بازدید از این مطلب : 365
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 مرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sasurse

به گزارش ایرنا از منابع خبری، یكصد تن از كاركنان اداره پست فلورانس در شمال ایتالیا امروز در خیابان های مركزی این شهر علیه تدابیر ریاضتی دولت مونتی تظاهرات كردند.

به دنبال فراخوان اتحادیه كاری 'كوباس' كاركنان ادارات پست در سراسر كشور علیه اخراج 12 هزار نفر از كاركنان این بخش و تعطیلی یكهزار و 100 دفتر پستی در شهرهای كوچك دست از كار كشیدند.

این اتحادیه كاری اعلام كرد: با اینكه تراز شركت پست مثبت است و كسری ندارد، اما در خطر تعطیلی صدها دفتر و اخراج هزاران تن از شاغلین در این بخش قرار دارد.

این اتحادیه افزود: اداره پست ایتالیا در سال 2011 میلادی سودی برابر با 846 میلیون یورو داشت، اما با این حال دولت می خواهد بر روی هزینه كارمندان و دفاتر صرفه جویی كند كه خود باعث ایجاد مشكلات فراوان حتی برای شهروندان می شود كه مجبورند كیلومترها برای رسیدن به یك اداره راه طی كنند.

لایحه بازنگری در هزینه های دولتی هفته گذشته در مجلس سنای ایتالیا تصویب و برای نهایی شدن به مجلس نمایندگان این كشور ارائه شد.

ایتالیا پنجشنبه هفته گذشته نیز شاهد اعتصاب سراسری 18 هزار داروخانه در سراسر كشور در اعتراض به لایحه بازنگری در هزینه های دولتی بود كه مشكلات فراوانی را در فروش دارو موجب شد.

ایتالیا قصد دارد با برنامه ریاضتی بازنگری در هزینه های دولتی، چهار میلیارد و 500 میلیون یورو در سال 2012 میلادی، 10 میلیارد و 500 میلیون یورو در سال 2013 میلادی و 11 میلیارد یورو در سال 2014 میلادی صرفه جویی كند.

دولت فنی مونتی برای پیشبرد تدابیر ریاضتی، جبران بدهی های دولتی و تراز مالی، درصدد كاهش 20 درصد از شمار مدیران، 10 درصد كارمندان دولتی و تا 10 درصد نیروهای مسلح است كه براساس آمارها، 300 هزار نفر را شامل می شود.

برنامه بازنگری در هزینه های دولتی، افزون بر اخراج كارمندان، از سرنگ در بیمارستان ها تا هزینه های جاری در مدارس و زندان ها و حتی بن غذای كارمندان و قضات صلح را در بر می گیرد.

ایتالیا با بدهی سنگین حدود دو هزار میلیارد یورویی روبه رو است و 'ماریو مونتی' كه در نوامبر سال 2011 به نخست وزیری دولت فنی رسید اكنون سعی دارد، بحران ركود اقتصادی را با اجرایی كردن هر چه بیشتر سیاست‌های ریاضت اقتصادی پشت سر بگذارد.

اروپام ** 2171**1596**2047**



:: برچسب‌ها: وابسته به تکزاس ,
:: بازدید از این مطلب : 366
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 مرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sasurse

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از رویترز سخنگوی صندوق بین المللی پول تاکید کرد هیات کارشناسی صندوق بین المللی پول به ریاست مسعود احمد دبیر بخش خاور میانه و آسیای مرکزی صندوق طی ماه جاری به قاهره سفر خواهند کرد .

بر اساس این گزارش این نخستین سفر رسمی هیات صندوق بین المللی پول به مصر پس از تشکیل دولت جدید محمد مرسی است . بر این اساس ، سخنگوی صندوق بین المللی پول افزود هدف اصلی از سفر این هیات کارشناسی به مصر مذاکره و رایزنی با مقامهای دولت جدید مصر در خصوص حمایتهای مالی صندوق از برنامه های اقتصادی این کشور است .

وی افزود صندوق بین المللی پول حاضر است تا از طرح ها و برنامه های اقتصادی دولت مصر حمایت کند . این در حالی است که  ممتاز السعید وزیر دارایی جدید مصر پیش از این تاکید کرد قاهره از مقامهای صندوق بین المللی پول دعوت کرده است تا برای از سر گیری مذاکرات مربوط به اعطای وام 3.2 میلیارد دلاری صندوق به مصر به این کشور سفر کنند .

بر اساس این گزارش ، مصر با بحران کسری بودجه روبرو شده و دریافت وام از صندوق بین المللی کمک زیادی به این کشور خواهد کرد تا به وضعیت بودجه خود سر و سامان دهد . 

پس از سرنگونی رژیم حسنی مبارک و تنشهای سیاسی داخلی در مصر اکنون اقتصاد این کشور به اصلاحات ساختاری زیادی نیاز دارد تا اعتماد سرمایه گذاران بین المللی بار دیگر جلب شود .

وزیر دارایی مصر تصریح کرد ما از کارشناسان ارشد صندوق بین المللی پول دعوت کرده ایم تا در هفته های آینده به مضر سفر کنند و این احتمال وجود دارد که رییس صندوق بین المللی پول نیز به قاهره سفری داشته باشد .

وزیر دارایی جدید مصر  پیش بینی کرد رشد اقتصادی این کشور در سال مالی جاری به بیش از 3.5 تا 4 درصد خواهد رسید . دولت قبلی مصر رشد اقتصادی این کشور در سال مالی جاری را 4.5 درصد پیش بینی کرده بود .

آمارهای دولت مصر نشان می دهد کسری بودجه این کشور در سال مالی جاری بیش از 12.5 درصد افزایش خواهد داشت . نرخ بهره استقراض در اقتصاد مصر پس از سرنگونی رژیم مبارک افزایش چشمگیری داشته است .



:: برچسب‌ها: بهار , شهرستان , اسکاتلند ,
:: بازدید از این مطلب : 354
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 مرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sasurse

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس،‌ نشست هم اندیشی دانشجویان بسیجی، اساتید ارزشی و مدیران کارآمد سراسر کشور عصر روز گذشته در سازمان بسیج دانشجویی برگزار شد.



:: برچسب‌ها: جزیره , سیاه و سفید , تایوان ,
:: بازدید از این مطلب : 366
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 مرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sasurse

'ایراندخت عطاریان' روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود:این مساله بدان معنا است كه هر بازنشسته می تواند تقاضای خود را فقط برای دریافت یك وام در صندوق بازنشستگی كشوری ثبت كند.

وی گفت: طی سال های اخیر ، وام های ودیعه مسكن و ضروری در اختیار بازنشستگان قرار داده شده است.

عطاریان با اشاره به اختصاص اعتبار 50 میلیارد تومانی برای تامین وام های ودیعه مسكن و ضروری در سالجاری،گفت:پیش بینی می شود امسال 70 تا 80 هزار بازنشسته بتوانند از این دو نوع وام بهره مند شوند.

وی با بیان اینكه وام توانمند سازی از امسال به مجموعه این وام ها در صندوق بازنشستگی كشوری اضافه شده است،گفت: مبلغ این وام یك میلیون و 500 هزار تومان است و بازنشستگان با تشكیل تعاونی، می توانند وارد چرخه توانمند سازی شوند.

عطاریان، هدف از اختصاص این وام به قشر بازنشسته را فراهم كردن تسهیلات برای خارج كردن این افراد از انزوا و حضور موثر در اجتماع عنوان كرد.

عطاریان گفت: البته درصورت تقاضای چند بازنشسته برای دریافت وام توانمند سازی و مشاركت با یكدیگر، به هر نفر مبلغ یك میلیون و 500 هزار تومان تعلق خواهد گرفت.

اجتمام**9134 1568



:: برچسب‌ها: گربه ,
:: بازدید از این مطلب : 375
|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 مرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sasurse

به گزارش خبرگزاری فارس معاونت برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی در واکنش به خبری با عنوان «انتقاد از طرح الحاق بانک کشاورزی به وزارت جهاد/ بانک را صندوق نکنید» به نقل از مدیرعامل بانک کشاورزی، توضیحاتی را به شرح زیر ارسال کرد:



:: برچسب‌ها: سان فرانسیسکو ,
:: بازدید از این مطلب : 329
|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 مرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sasurse

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی ، ابوالفضل طاهرخانی معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین در دیدار با حجت‌الاسلام مصطفی نوروزی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت‌: نیاز اساسی امروز جامعه اسلامی در حوزه وقف همان عمل امینانه بوده که مقام معظم رهبری بر آن تأکید داشتند.



:: برچسب‌ها: درخت ,
:: بازدید از این مطلب : 396
|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 مرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sasurse

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، '‌غلامحسن تقی نتاج ' در نشستی مشترك با '‌بهروز خدارحمی'‌ دبیركانون نهادهای سرمایه گذاری، ‌افزود: در این میان بازار سرمایه از لحاظ ساختاری نهادینه‌تر از بازار پول بوده ، اما در عمل بازار پول تسلط بیشتری بر اقتصاد دارد؛ این در حالی است كه طبق موازین اقتصاد اسلامی و بانكداری بدون ربا این وضعیت باید تغییر كرده تا بازار سرمایه مسلط باشد.

وی با اشاره اعلام وجود دو مشكل اساسی در بازارهای پول و سرمایه ،‌گفت:‌باید مسئولان بانك مركزی و سازمان بورس و اوراق بهادار با یكدیگر هماهنگ باشند.

نتاج با بیان اینكه كانون نهادهای سرمایه‌گذاری می‌تواند شامل همه نهادهای موثر در كاراشدن بازار سرمایه باشد، تصریح كرد:در برابر چنین ظرفیتی به دلیل اساسنامه موجود، این كانون هم اكنون متشكل از نهادهای سرمایه‌گذاری با عملیات محدود است، اما با كاركرد هر چه بهتر كانون شرایط وسیع‌تری برای فعالیت‌ و توسعه بازار سرمایه ایجاد خواهد شد تا جمع زیادی از آن بهره مند شوند البته در این میان برخی نواقص و مشكلات هم وجود دارندكه باید مدیریت شوند.

مدیرعامل موسسه مالی و اعتباری مهر با بیان اینكه برای تحقق اقتصاد اسلامی همه دست‌اندركاران نظام باید همكاری كنند تا بازار سرمایه مسلط بر اقتصاد كشور شود،‌گفت:‌ در این شرایط می‌توان شاهد شكل‌گیری بازاری عادلانه و توزیع منافع بین همه آحاد مردم خواهیم بود،بنابراین در شرایط فعلی اقتصاد كشور ضرورت هماهنگی بین دو بازار پول و سرمایه بیشتر احساس می‌شود.

نتاج اظهار داشت: در حال حاضر كه بازار سرمایه با كمبود نقدینگی مواجه بوده و مهمترین مشكل آن همین موضوع است، حجم عظیمی از ورود سپرده‌ها در بازار پول رخ داده به همین دلیل بازار پول با مشكل مصرف منابع جمع‌آوری شده مواجه بوده و بانك ها با چنین بحرانی روبرو هستند.

وی ادامه داد: از طرفی نیز بازار سرمایه با مشكل كمبود نقدینگی روبرو است، بنابراین اگر در این محیط اقتصادی مدیریت درستی صورت گیرد و سكانداران اصلی این دو بازار كنار هم باشند،این مشكلات به سادگی قابل حل بوده و منجر به توسعه اقتصاد كشور خواهند شد.

وی خاطر نشان كرد: واقعیت این است كه شركت‌های بورسی علاوه بر كمبود نقدینگی با افت شاخص بازار سهام هم مواجه‌اند. شاخصی كه در دوران رونق نشاط‌ بخش اقتصاد و در دوران ركود موجب دلسردی می‌شود به همین دلیل باید هرچه سریعتر این دو بازار با یكدیگر هماهنگ شوند.

نایب رئیس كانون نهادهای سرمایه‌گذاری با اشاره به رقابت دیرینه دو بازار سرمایه و پول گفت:‌ مسوولان هر كدام از این بازار ها تصور می‌كنند كه اگر بهتر عمل كنند می‌توانند بیشتر مورد توجه قرار گیرند اما واقعیت این است كه از نگاه اقتصاد ملی چنین رقابتی مفید نیست چرا كه به رشد اقتصاد ملی منجر نخواهد شد.

وی اظهار داشت:‌در حالی 15 درصد از منابع بانك مهر معادل 3هزار میلیارد تومان در حوزه بازار سرمایه، سرمایه‌گذاری شده كه به دلیل وجود مشكلاتی در مقررات موجود بانك مركزی و محدودیت‌های ورود موسسات مالی به بازار سهام، برای حمایت بیشتر از بازار سرمایه محدودیت داریم.

اقتصام** 9141 **1561



:: برچسب‌ها: سفید , غروب ,
:: بازدید از این مطلب : 323
|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 مرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sasurse

به گزارش ایرنا از بیروت، دبیر شورای عالی امنیت ملی عصر روز دوشنبه با "نبیه بری" رئیس مجلس لبنان دیدار و درخصوص مناسبات دو جانبه و تحولات منطقه گفت و گو کرد.

سعید جلیلی در این دیدار با اشاره به دسیسه جبهه استکبار و صهیونیسم بین الملل برای ایجاد انحراف در روند بیداری اسلامی و دامن زدن به اختلافات قومی و طائفه ای برای مقابله با فرصت های جدید در جهان اسلام بر ضرورت هوشیاری ملت های منطقه تاکید کرد.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی همچنین بر ضرورت همفکری و هم افزایی بیش از پیش کشورهای منطقه و نخبگان جهان اسلام برای بهره برداری موثر از فرصتهای جدید ناشی از رشد بیداری اسلامی در منطقه و تقویت جریان مقاومت برضد رژیم صهیونیستی تأکید کرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی بعد از دیدار با رییس مجلس لبنان در جمع خبرنگاران، بیداری اسلامی منطقه را یک فرصت بزرگ برای مقاومت خواند و گفت: این روزها بسیاری از متحدان آمریکا و کسانی که در برابر جنایت های رژیم صهیونیستی ساکت بودند، دیگر در مسند حکومت نیستند.

وی ادامه داد: من اولین سفرم به لبنان در زمان جنگ 22 روزه رژیم صهیونیستی علیه غزه بود و فراموش نمی کنم در زمانی که مردم مظلوم فلسطین زیر بمب باران رژیم صهیونیستی بودند، برخی از دولت ها حتی مانع از آن می شدند که آب به مردم غزه برسد.

جلیلی گفت: دشمنان بیداری اسلامی را یک خطر بزرگ برای خود می دانند؛ از این رو طبیعی است که دست به توطئه زده و سعی کنند تا جهان اسلام را دو باره به خود مشغول کنند و جنگ های تاریخی مذهبی که شیوه قدیمی استعمارگران است، را دو باره زنده کنند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: مردم منطقه ما به خوبی می دانند که آمریکا هیچ گاه طرفدار دموکراسی نبوده است ، لذا مردم نمی توانند بپذیرند، کسانی که هیچ سابقه دموکراسی در پرونده شان ندارند، برای دموکراسی دل بسوزانند.

وی افزود: آمریکا بزرگترین متضرر از دموکراسی است، چرا که هر جا که مردم حق انتخاب داشته باشند، به افراد ضد آمریکایی و اسرائیلی رای خواهند داد و ما امیدواریم که با هوشیاری و الهام از مقاومتی که از لبنان شروع شد، این انتخاب های صحیح ادامه پیدا کند.

جلیلی، حسنی مبارک را مانع اساسی در مسیر مقاومت در مصر دانست و گفت: امروز مردم مصر حمایت از مقاومت را انتخاب کردند و جهان به خوبی این امر را در شعارهای آنها شاهد بوده است.

جلیلی با اشاره به اینکه حلقه های مقاومت در منطقه باید روز به روز قوی تر شوند، گفت: در سایه تقویت مقاومت امروز صلح و آرامش در منطقه حاکم است و رژیم صهیونیستی که توهم "نیل تا فرات" را در سر می پرواند، مجبور شده به دور خود حصار بکشد.

برون مرزي**1423**



:: برچسب‌ها: سگ , کریسمس , طبیعت ,
:: بازدید از این مطلب : 363
|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 مرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sasurse

 به گزارش خبرگزاری فارس، با تصمیم مانوئل ژوزه و مسئولان باشگاه پرسپولیس تمرین فردای این تیم پشت در‌های بسته و بدون حضور خبرنگاران و عکاسان برگزار خواهد شد.



:: برچسب‌ها: گربه , سان فرانسیسکو , کالیفرنیا ,
:: بازدید از این مطلب : 353
|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 مرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sasurse

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، ریاست جمهوری مصر به دنبال عملیات مسلحانه علیه نیروهای امنیتی این کشور در سیناء که طی آن 16 نیروی گارد مرزی مصر کشته شدند، 3 روز عمومی اعلام کرد.



:: برچسب‌ها: آسمان ,
:: بازدید از این مطلب : 315
|
امتیاز مطلب : 14
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 مرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sasurse

به گزارش خبرنگار اقتصادی فارس، محمدتقی نتاج در جریان برگزاری نشست مطبوعاتی با خبرنگاران حوزه بازار سرمایه با بیان اینکه کانون نهادهای سرمایه‌گذاری می‌تواند شامل همه نهادهای موثر در کارا شدن بازار سرمایه باشد، اظهار داشت: در برابر چنین ظرفیتی به دلیل اساسنامه موجود، این کانون فعلا متشکل از نهادهای سرمایه‌گذاری با عملیات محدود است اما با کارکرد هر چه بهتر کانون شرایط وسیع‌تری برای فعالیت‌ و توسعه بازار سرمایه ایجاد خواهد شد تا جمع کثیری از آن بهره مند شوند. در این میان برخی نواقص و مشکلات هم وجود دارندکه باید مدیریت شوند.



:: برچسب‌ها: آسیا , سیاتل , هندوستان ,
:: بازدید از این مطلب : 342
|
امتیاز مطلب : 14
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 مرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sasurse

به گزارش فارس به نقل از روابط عمومی بانک تجارت، در این مراسم با دعوت از همسر شهید صارمی و جمعی از خبرنگاران رسانه‌های مختلف کشور، ضمن بیان خاطراتی از آن شهید بزرگوار، از جایگاه مهم حرفه خبرنگاری تمجید به عمل آمد.



:: برچسب‌ها: جدید , خانواده ,
:: بازدید از این مطلب : 340
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 مرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sasurse

تبارک سبحانی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس؛ با اشاره به اینکه در سال جاری و در ایام ماه مبارک رمضان هر یک از شهرستان‌های استان تهران اقدام به توزیع سبد کالا به مددجویانشان کرده‌اند، اظهار داشت: رقمی که در این خصوص در نظر گرفته شده است در هر استان متفاوت بوده است.



:: برچسب‌ها: نیویورک ,
:: بازدید از این مطلب : 335
|
امتیاز مطلب : 14
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 مرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sasurse

به گزارش فارس، به نقل از روزنامه «جروزالم پست»، «افرایم هالوی» شنبه شب در گفتگو با کانال 2 تلویزیون اسرائیل گفت: اسرائیل نباید بدون توافق متحد نزدیک خود، آمریکا علیه برنامه هسته‌ای ایران اقدام کند. عاقلانه نیست که اسرائیل به تنهایی عمل کند.



:: برچسب‌ها: سفر , معماری ,
:: بازدید از این مطلب : 377
|
امتیاز مطلب : 14
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 مرداد 1391 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 132 صفحه بعد