نوشته شده توسط : sasurse

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری ؛ محمود احمدی نژاد در این پیام ضمن تبریك حلول ماه مبارك رمضان، به دولت ها و ملت های مسلمان، آورده است: امیدوارم ملت ها دراین ماه فرخنده، با بهره گیری مضاعف از آموزه های رفیع پیامبر مهر و رحمت (ص) و آیات نورانی كتاب وحی، بیش از پیش در مسیر پیشرفت و تعالی، گسترش صلح و امنیت پایدار و رفع ظلم و تبعیض حركت نمایند و همگان شاهد وحدت و مودت بیشتر میان همه ملتها به ویژه ملتهای مسلمان باشیم.

رییس جمهوری در ادامه استمرار سلامتی و موفقیت برای روسای كشورهای اسلامی و بهروزی ، شادكامی و سرافرازی را برای دولت‌ها و ملت‌های مسلمان و دوست از خداوند مسالت كرده است.

احمدی نژاد همچنین در پیام تبریك جداگانه ای به پروفسور ' اكمل الدین احسان اوغلو'، دبیر كل سازمان همكاری اسلامی نیز ماه رمضان را ماه جوشش عشق و ایمان توصیف و اظهار امیدواری كرد تا در این ماه فرخنده بیش از پیش شاهد مودت و اخوت میان ملت ها به ویژه ملتهای مسلمان و رفع ظلم و تبعیض و گسترش صلح و امنیت پایدار در جهان باشیم.

1917



:: برچسب‌ها: ابرها , واشنگتن , وابسته به تکزاس ,
:: بازدید از این مطلب : 341
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sasurse

'علی كاییدی ' روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا افزود:با وجود مشكلات اقتصادی و گرانی موجود كشور اتحاد و وحدت میان مردم ومسوولان می تواند برای عبور از این دوران موثر باشد و باید مجلس مهمترین اولویت خود را مبارزه با تحریم ها قرار دهد.

وی با اشاره به اینكه استكبار و رژیم صهیونیستی همواره به دنبال رسیدن به اهداف خود از طریق تخریب پایه های انقلاب اسلامی است،ادامه داد:همه باید هوشیار باشیم چرا كه در شرایط حساسی قرار داریم و از هر گونه تفرقه افكنی باید دوری كنیم .

نماینده مردم پلدختر در مجلس نهم با بیان اینكه مردم در زمان های مختلف همواره از فشار دشمنان سربلند بیرون آمده اند ، اظهارداشت: پس از دوران دفاع مقدس مشاهده كردیم كه برخی از خانواده ها چند شهید در راه انقلاب هدیه كردند و سربلند از این امتحان بیرون آمدند.

كاییدی با اشاره به اینكه متاسفانه برخی افراد در داخل كشور زمزمه هایی را سرمی دهند كه در مسیر دشمنان است ،افزود:در طول تاریخ جریان هایی در داخل بوده اند كه به دنبال ضربه زدن به انقلاب اسلامی هستند.

نایب رییس كمیسیون بهداشت ودرمان مجلس گفت:اگر می خواهیم در برابر فشارها وتحریم های دشمنان سربلند بیرون بیاییم ،تنها راه آن مقاومت و تسلیم نشدن در برابر خواسته های دشمنان است .

كاییدی گفت:در این راستا مجلس شورای اسلامی ، قوه قضاییه و دولت باید تمام توان خود را برای مقابله با تحریم ها وفشارهای اقتصادی دشمنان بسیج كند و این تجربه ایست كه قبلا نیز توسط مردم ومسوولان صورت گرفته است.

وی با اشاره به مقاومت مردم و مسوولان در دوران دفاع مقدس ،افزود:در آن دوران همه كارها معطوف به مقاومت بود ودر این زمان با توجه به فشارهای اقتصادی نیز تمام توجهات باید معطوف به تحریم ها باشد.

سیام**1053 1418*1580



:: برچسب‌ها: نیکون , عکس ,
:: بازدید از این مطلب : 265
|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sasurse

به گزارش خبرنگار ایرنا، منابع بازار انرژی امارات این افزایش 2 دلاری نسبت به روز چهارشنبه را ناشی از تحولات جاری در منطقه خاورمیانه دانستند.

سلطان نشین عمان یكی از تولیدكنندگان كوچك غیرعضو سازمان كشورهای صادر كننده نفت (اوپك) است اما بهای نفت خام صادراتی این كشور شاخصی برای حدود 12 میلیون بشكه نفتی است كه از كشورهای عمده نفتی حاشیه خلیج فارس به آسیا صادر می شود.

بر اساس این گزارش، در پایان معاملات روز پنجشنبه بازار انرژی امارات، بهای یك بشكه نفت خام دبی 102 دلار و95 سنت و بهای یك بشكه نفت خام ' مربان ' ابوظبی 105 دلار و39 سنت برای تحویل در ماه سپتامبر آینده (شهریور) معامله شد.

در این بازار همچنین هر بشكه نفت خام سبك عربی 104 دلار و 57 سنت و نفت خام سنگین عربی 102دلار و 62 سنت برای تحویل در سپتامبر آینده معامله شد.

خاورم * 2041**1369



:: برچسب‌ها: مربع , روز , ماکرو ,
:: بازدید از این مطلب : 281
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sasurse

به گزارش ایرنا، ابراهیم‌زاده پنجشنبه شب در پایان بازی مقابل راه آهن شهرری، گفت: شناخت تیم ها در بازی نخست از هم كم است و همین مساله باعث شد با احتیاط بازی كنیم.

وی ادامه داد: اگر كمی در طول بازی با دقت تر بازی می كردیم می توانستیم برنده این دیدار باشیم اما این اتفاق رخ نداد و نتیجه مساوی شد.

سرمربی تیم فوتبال نفت تهران، گفت: متاسفانه نور ورزشگاه بسیار بود و باید تقویت شود زیرا هر دو دروازه بان دچار مشكل شده بودند.

وی تصریح كرد: تیم ما در ابتدا بازی به دلیل عدم شناخت كافی از تیم حریف كمی با احتیاط كار كرد، اما رفته رفته توانستیم بازی بهتری از خود به نمایش بگذاریم و گل تساوی را به ثمر برسانیم.

وی در خصوص اینكه آیا دروازه بان نفت باید اخراج می شده یا خیر، اظهار داشت: داور تصمیم گیرنده زمین مسابقه است و فكر می كنم شاید كارشناسنان بتواند در این خصوص بهتر اظهار نظر كنند.

تیم های فوتبال نفت تهران و راه آهن شهرری در چارچوب هفته نخست لیگ برتر در ورزشگاه دستگردی تهران به مصاف هم رفتند كه دو تیم در پایان به نتیجه تساوی یك بر یك رضایت دادند.

**9118**1368**



:: برچسب‌ها: پاییز , نیویورک , بچه ها ,
:: بازدید از این مطلب : 287
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sasurse

به گزارش روز جمعه ایرنا، چین و روسیه قبل از اقدام تازه خود بارها اعلام كرده بودند كه برای حل بحران در سوریه تنها باید فرایندهای حل سیاسی مساله دنبال شود.

از دیدگاه این دو كشور عضو شورای امنیت ، سوریه نمی تواند همانند لیبی در معرض حملات ناتو و آمریكا قرار گیرد.

برای چین ، سوریه از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و جایگاه راهبردی آن در خاورمیانه و تاثیر تحولاتش بر كل منطقه مورد توجه است.

از دیدگاه رهبران چین ، برای حل مساله سوریه ابتدا باید خشونت ها پایان یابد، آتش بس مراعات شود و سپس رایزنی ها در مورد پیشبرد فرایند سیاسی در راستای حل مساله و ایجاد توافق شروع شود.

با این حساب طبیعی به نظر می رسید كه هر دو كشور اجازه ندهند تا مداخله های غرب و بخصوص آمریكا، سوریه را در یك بحران واقعی قرار دهد و راه برای تنش های فزاینده در خاورمیانه باز شود.

كارشناسان معتقدند، چین نگران تسلیح نیروهای مخالف حكومت سوریه از سوی برخی كشورهای غربی هست و درباره این موضوع به غرب بارها هشدار داده است.

پكن و مسكو به این موضوع واقفند كه اگر غربی ها نیروهای مخالف را تسلیح نمی كردند و آنها نیز به طرح آتش بس كوفی عنان فرستاده سازمان ملل تعهد نشان می دادند، غائله خیلی زودتر از اینها ختم می شد.

از سوی دیگر ترور مقام های ارشد سوری از جمله وزیر دفاع این كشور در روزهای اخیر نشان دهنده توطئه های دیگری است كه لزوما چین و روسیه را به این سمت سوق داد كه قطعنامه جدید ضد سوری غربی ها را مصمم تر از گذشته وتو كنند.

این اقدامات تروریستی در شرایطی رخ داد كه انگلیس پیش نویس قطعنامه ورود نظامی به سوریه را آماده رای گیری كرده بود و همین موضوع می توانست چاشنی و تحریكی باشد برای اینكه چین و روسیه نیز به هر شكل با تلاش های غرب برای سرنگون كردن حكومت ' بشار اسد ' متحد شوند .

اما ترورها باعث شد كه مسكو و پكن بیش از پیش به نیات و توطئه های غرب پی ببرند.

وزارت خارجه چین دیروز با صدور بیانیه ای از بروز درگیری ها در دمشق ابراز نگرانی و ترور مقام های ارشد سوری را بشدت محكوم كرد.

چین و روسیه هرگونه دگرگونی در سوریه را نه تنها برای خود بلكه برای كل منطقه خاورمیانه خطرناك تصور می كنند و بر همین اساس همچنان برای اجرای طرح آتش بس فرستاده سازمان ملل و پیشبرد یك فرایند سیاسی و توقف چرخه خشونت ها و بازگشت به مذاكره را مورد اهتمام قرار می دهند.

ارگان حزب حاكم چین روز سه شنبه این هفته و در آستانه رای گیری شورای امنیت سازمان ملل درباره قطعنامه تهدید آمیز تحریم ها بر ضد سوریه نوشت: هیچ عذر و بهانه ای برای مداخله خارجی در این كشور حتی با نیت خوب وجود ندارد.

روزنامه 'مردم ' با اشاره آشكار به وضعیت عراق افزود: مداخله خارجی برای تغییر رژیم به منظور جلوگیری از فاجعه انسانی درست و مسئولانه به نظر می رسد،اما آیا فاجعه انسانی این نیست كه بیش از یك دهه پس از تغییر رژیم ، شاهد حملات و بمب گذاری هایی باشیم كه به هیچ عنوان نمی توان جلوی آنها را گرفت؟

این روزنامه تاكید كرد: جنگ هایی كه در این قرن جدید اتفاق افتاده است بار دیگر ثابت كرد كه تقویت دموكراسی و اقدامات به ظاهر بشر دوستانه فقط بهانه ای برای قدرت های خارجی بزرگ به منظور افزایش نفوذشان است.

خبرگزاری رسمی چین نیز روز جمعه در تحلیلی قطعنامه جدید ضد سوری غرب را تلاشی برای دامن زدن به خشونت ها در سوریه توصیف كرد.

شین هوا نوشت، چند كشور غربی یك قطعنامه غیرمتوازن و كم محتوا را با دو دلی و تردید روی میز گذاشتند و بیهوده تصور می كردند كه باید به آن رای داد.

خبرگزاری چین افزود: آنان خود نیز در مورد اقدامشان یك دل نبودند و می دانستند كه چه نتیجه ای در انتظار است.

شین هوا با اشاره به اینكه در مورد این قطعنامه رایزنی های لازم صورت نگرفته بود، نوشت: اگر روسیه و چین این قطعنامه را وتو نمی كردند حاصل آن جز تشدید خشونت ها در سوریه نبود.

خبرگزاری چین تاكید كرد كه اگرچه این قطعنامه در نطفه نابود شد اما باز هم به تلاش های بین المللی برای پایان بحران در سوریه آسیب رساند.

شین هوا می افزاید كه تلاش غرب برای تحریم و فشار بر حكومت سوریه و تشویق مخالفان نتیجه اش تنها تشدید بحران و درگیری های خشن در سوریه است در صورتی كه چین بر آتش بس و توقف هرگونه خشونت تاكید می ورزد.

خبرگزاری چین نوشت: قدرت های بزرگ غربی با این اقدامات خود چهره شورای امنیت را تخریب كرده و اعتبار آن را زیر سوال برده اند.

شین هوا در پایان بار دیگر تاكید كرده است كه سرنوشت سوریه باید بدست به مردم این كشور تعیین شود و بیگانگان حق ورود به مسایل این كشور را ندارند در غیر این صورت كل منطقه به خطر خواهد افتاد .

آساق ** 275 ** 2100



:: برچسب‌ها: جدید , موسیقی , نیویورک شهرستان ,
:: بازدید از این مطلب : 262
|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sasurse

گزارش خبرنگار ایرنا از ابوظبی به نقل از منابع بازار امارات حاكی است؛ بهای هر گرم طلای 24 عیار روز گذشته (پنجشنبه) 186 درهم و64 فلس ( 50 دلار و 81 سنت ) اعلام شد.

این رقم نسبت به اوایل هفته جاری حدود 25 سنت كاهش و نسبت به اواخر هفته گذشته حدود 50 سنت افزایش نشان می دهد.

منابع بازار طلا در امارات نوسان كنونی را متاثر از نرخ برابری دلار در برابر یورو توصیف كردند .

این منابع افزودند: ارزش برابری دلار در برابر یورو عامل مهمی برای نرخ گذاری طلا است، به ویژه آنكه بهای طلا در امارات با دلار آمریكا نرخ گذاری می شود.

براساس این گزارش ؛ ارزش یك اونس طلای 24 عیار در بازار امارات روز پنجشنبه به پنجهزار و 805 درهم و 19 فلس ( 1580 دلار و 46 سنت ) رسید كه نسبت به یك هفته قبل آن حدود 8 دلار كاهش نشان می دهد.

خاورم **2041 **1369



:: برچسب‌ها: نور , غذا , شب ,
:: بازدید از این مطلب : 282
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sasurse

'محمود فرهنگ' روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: چند سالی است كه اجرای نمایش های محیطی، پرده خوانی و اجرای عمومی در نمایشگاه قران كریم مورد استقبال علاقمندان قرار گرفته است.

وی ادامه داد: امسال نیز این نمایش ها در بیستمین نمایشگاه قرآن كریم از روز سه شنبه آغاز شده و تا بیستم ماه مبارك رمضان هر شب اجرا خواهید داشت.

فرهنگ توضیح داد: ساعت اجرای نمایش ها از ساعت 18 تا 20 است كه هر شب با 4 اجرا مفاهیم مرتبط با قرآن را به معرض دید علاقمندان خواهد گرفت .

دبیر هنرهای نمایشی بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن كریم یادآورشد: تاكنون نمایش هایی همچون خواب دم صبح كه در گونه دفاع مقدس بوده و زندگی 2 سرباز دفاع مقدس را با مفاهیم قرآنی به اجرا درآمده است.

فرهنگ افزود: نمایش های رهایی و اینك انسان كه به تفسیر بخش هایی از سوره بقره می پردازد نیر اجرا خواهد شد.

وی افزود: از هفته آتی نیز نمایش های جدیدی را به اجرا درخواهیم آورد و در هفته های منتهی به ایام شهادت حضرت علی(ع) نیر نمایش هایی با موضوع شهادت امام اول شیعیان را اجرا خواهیم كرد.

نمایشگاه قرآن كریم تا 4 مردادماه در مصلای امام خمینی (ره) برپاست.

فراهنگ**تهرام/9977/1275



:: برچسب‌ها: دره عمیق و باریک , سان , خیابان ,
:: بازدید از این مطلب : 318
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sasurse

به گزارش خبرگزاری فرانسه از پكن، روزنامه مردم ارگان حزب كمونیست چین نوشت: اگر بخواهیم صراحتا بگوییم كشورهای غربی تلاش كردند قطعنامه تحریم را در سازمان ملل متحد به تصویب برسانند تا راه را برای مداخله نظامی در این كشور هموار كنند.

'ویتالی چوركین' سفیر روسیه در سازمان ملل متحد نیز گفت: هدف از طرح این قطعنامه بازكردن راه برای اعمال تحریم و سپس مداخله نظامی خارجی در امور داخلی سوریه بود.

روسیه و چین روز پنجشنبه قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد را برای اعمال تحریم علیه بشار اسد رییس جمهوری سوریه وتو كردند كه با انتقاد شدید قدرت های غربی روبرو شد.

مترجمام**1486** 1575



:: برچسب‌ها: جغرافیایی برچسب , گل , موسیقی ,
:: بازدید از این مطلب : 260
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sasurse

به گزارش ایرنا 'حسین شیخ الاسلام' روز جمعه در ادامه كنفرانس سه روزه صلح و ثبات در افغانستان در 'جیپور'هند درسخنرانی باموضوع 'نقش همسایگان در آینده افغانستان' افزود: این تحولات ، برای این كشور ، منطقه و نظام بین الملل آثار و پیامدهائی داشته كه سهم افغانستان و همسایگانش در این روند بیشتر بوده است.

وی دربخشی از سخنان خود با اعلام مراتب همدردی و تسلیت خود را با ملت و دولت هند و خانواده قربانی حمله امریكا به قایق ماهیگیری اتباع هند گفت:متاسفانه اینگونه رفتارهای مستبدانه از آمریكا نیز مسبوق به سابقه بوده و حادثه تاسف انگیز سقوط هواپیمای مسافربری ایران با بیش از 200 كشته از اقدامات آمریكا در سال 1988 بوده است و مسلما دولت های منطقه بهترین حافظ منافع خود در خلیج فارس و اقیانوس هند بوده و نیازی به حضور قدرتهای خارجی ندارند.

'حسین شیخ الاسلام' كه سرپرستی هیتات ایرانی دراین كنفرانس را برعهده دارد ادامه داد: بدون تردید همسایه ها به دلیل نزدیكی جغرافیایی و نبود مشكل مسافت می توانند در تامین امنیت ملی همدیگر بسیار موثر باشند و در این روند، به چارچوب های همكاری های منطقه ای دست یابند. بنابراین هر كشوری كه بتواند رابطه خوبی با همسایگان خود برقرار كند ،هزینه های امنیت ملی خود را كاهش داده و با برقراری روابط استوار با همسایگان می تواند منافع منطقه ای خود را تامین نماید.

وی اظهارداشت:در مقابل چنانچه روابط با همسایه ای دچار چالش گردد، می تواند یك خطر امنیتی به وجود آورد و ممكن است یك همسایه به مكانی برای فعالیت های دشمن تبدیل شود.

مشاور بین الملل رییس مجلس شورای اسلامی گفت : سیاست جمهوری اسلامی بعد از پیروزی انقلاب، بر تحكیم روابط با همسایگان از جمله افغانستان استوار بوده است ،البته این به این معنا نیست كه در سی سال گذشته در روابط ایران با همسایگان هیچ مشكلی وجود نداشته است، اما ایران ضمن حفظ منافع و حقوق تغییر ناپذیر و دفاع از تمامیت ارضی كشورخود، تمام تلاش خود را به كار گرفته تا در رابطه با همسایگان با كوچكترین مشكلی مواجه نشود و اگر استثنای جنگ تحمیلی عراق را كنار بگذاریم می بینیم كه در تاریخ جمهوری اسلامی ایران روابط با كشورهای همسایه هیچ گاه به تنش شدید و تخاصم ختم نشده است.

وی گفت : جمهوری اسلامی ایران با دارا بودن مرزهای طولانی با افغانستان،روابط برادرانه ای بر پایه اشتراكات عمیق تاریخی، فرهنگی و اجتماعی با دولت افغانستان دارد.

وی افزود: همه مقامات ایران بر گسترش مناسبات همه جانبه با افغانستان تأكید دارند و طی سه دهه گذشته خدمات مختلفی به افغان ها ارایه شده است.امروز بیش از سه میلیون مهاجرافغانی در جمهوری اسلامی ایران زندگی می كنند كه تنها حدود یك میلیون نفر آنان قانونی هستند. باوجود اشغال دو میلیون فرصت شغلی در ایران توسط افغان ها،ایران بنا به وظیفه اخلاقی و انسانی همواره از این برادران و خواهران خود میزبانی كرده است.

وی گفت : طبیعتا حضور مهاجران و پناهندگان افغانی ، هزینه های سنگینی هم بر دولت و كشور ایران تحمیل كرده و می كند و در ازای هزینه گزاف میلیاردی كه ایران برای پناهندگان تقبل می كند، نهادها و سازمان های بین المللی نه تنها كمكی در خور و قابل توجه در این رابطه انجام نمی دهند.

شیخ الاسلام گفت : برای مثال در حال حاضر 280هزار دانش آموز و چهار هزار دانشجوی افغان در ایران درحال تحصیل هستند و شمار فارغ التحصیلان دانشگاهی افغان در ایران نیز به بیش از 12هزار نفر می رسد.بطور متوسط سالانه سرانه هزینه هر دانش آموزان چهل هزار دلار است كه این تعداد در مجموع در سال 120 میلیون دلار هزینه برای دولت جمهوری اسلامی در بر دارند.

وی گفت : مهاجرین غیر مجاز در كشورهای جهان اجازه تحصیل ندارند اما در ایران به دلایل انسانی حتی تعداد زیادی از غیر مجازین برگ ثبت نام دریافت كرده و در مدارس جذب شده اند.

مشاور بین الملل رییس مجلس شورای اسلامی نقش ویژه جمهوری اسلامی ایران در بازسازی افغانستان و فراهم كردن زمینه بازگشت اتباع افغانی به كشور خود بر كسی پوشیده نیست و احداث واحدهای مسكونی، راهسازی، مراكز آموزشی و سوخت رسانی،برق رسانی به شهرها و روستاها از جمله اقداماتی است كه توسط جمهوری اسلامی ایران در افغانستان انجام شده است.

با توجه به نقش مثبتی كه ایران در افغانستان ایفا می كند می گوید به گواه رسانه های غربی حتی آنهایی كه در ایالات متحده برمسند كار هستند به این امر صحه می گذارند كه ایران همسایه خوبی و شاید بهترین همسایه برای افغانستان است.

وی گفت : در بین همسایگان افغانستان، ایران و پاكستان بیشترین ارتباط را با مسائل داخلی این كشور داشته اند زیرا اول هر دو با بخشی از ملت افغانستان تجانس فرهنگی دارند، ثانیا موج مهاجرت های برون مرزی افاغنه بیشترین اصابت را به ایران و پاكستان نموده و بخشی از توان ملی دو كشور صرف مسائل آوارگان افغانی گردیده است و بطور طبیعی این آوارگی منجر به بروز مسائل اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی در داخل ایران و پاكستان شده است.

وی اظهار داشت : دوم به دلیل تاثیر پذیری امنیت ملی ایران و پاكستان از تحولات افغانستان،این دو كشور نمی توانستند نسبت به فرآیندهای سیاسی ، امنیتی داخل افغانستان بی تفاوت باشند.همسایه دیگر افغانستان یعنی چین نیز به دلایل رقابت های جهانی و منطقه ای نیز نمی تواند نسبت به مسائل افغانستان بی تفاوت باشد، زیرا فعال شدن رقبای هند و چین نظیر آمریكا، روسیه در منطقه از نظر امنیت ملی بر حساسیت این كشور می افزاید.

شیخ الاسلام گفت : یك عامل مهم در منطقه كه در نوع رابطه این كشور با همسایگان خود تاثیر داشته است، حضور قدرت های جهانی در افغانستان است.این قدرت ها در گذشته و حال در مورد افغانستان مداخله نموده اند. آمریكا، انگلیس به افغانستان به عنوان گذرگاه دست یابی و حضور در آسیای مركزی ،محاصره چین،كنترل روسیه و تهدید پاكستان نگاه می كنند و از سویی دیگر آن را در جوار جمهوری اسلامی ایران می یابند كه می توانند از آن به عنوان اهرم فشار علیه كشور انقلابی ایران استفاده كنند .

وی گفت : این قدرت ها ضمن بازیگری مستقیم در مسائل افغانستان، عوامل منطقه ای خود را نیز وارد كار نموده اند، روسیه و چین نیز از نظر امنیت ملی خود نگران حضور قدرت های جهانی رقیب، به ویژه آمریكا و انگلیس، در فضای ژئو استراتژیك مرزهای جنوبی روسیه و غربی چین می باشند از این رو نسبت به تحولات افغانستان بی طرف نبوده و از بروز پدیده های سیاسی در افغانستان كه منجر به گشودن راه نفوذ آمریكا در آسیای مركزی نگران بوده و در مقاطعی واكنش نشان می دهند.

وی گفت : در واقع یكی از نگرانی های همسایگان افغانستان حركت كابل در جهت اجرای برنامه های واشنگتن و در نتیجه نهادینه شدن تداوم حضور نظامی و سیاسی آمریكا در این كشور است.

بررسی های مبتنی بر واقعیات در منطقه نشان می دهد كه استراتژی جاری آمریكا و ناتو در بلندمدت قادر به ایجاد ثبات و امنیت در افغانستان نخواهد بود. استراتژی آمریكا، ایجاد تشدید تنش ها و تقویت اختلافات میان و حتی درون كشورهای منطقه است با یكدیگر و با افغانستان است و به همین دلیل در جهت تقویت همكاری و ثبات

شیخ الاسلام گفت : در منطقه حركت نمی كند. آمریكا در افغانستان ضمن بهره گیری از ابزارهای نظامی ناتو، تلاش دارد تا الگوی مبتنی بر یكجانبه گرایی را به عنوان بستر قدرت سازی خویش قرار داده و مخالفت خود با كشورهای هدف را در این چارچوب در عمل پیاده كند، روشن است كه اتخاذ سیاست هایی از این دست از جانب آمریكا در منطقه ، واكنش سایر رقبای جهانی مانند چین و روسیه را برانگیخته و آنها بتدریج رویكرد تهاجمی تری در تقابل با آمریكا اتخاذ خواهند كرد.

وی گفت:دراینجا راه های ممكن برای برقراری آرامش و امنیت در افغانستان با توجه به نقش همسایگان مطرح می گردد.

شیخ الاسلام تصریح كرد :منافع كشورهای منطقه اقتضا می كند كه افغانستان كشوری امن و آرام باشد تا مسایل و مشكلات این كشور اعم از بحث مواد مخدر و تروریزم به كشور های دیگر سرایت نكند.اكثر كشورهای غربی نیز تمایل مشابهی دارند و بسیاری از كارشناسان سیاسی عقیده دارند كه راه حل اتمام این كشمكشها ،ایجاد نوعی تفاهم میان كشورهای همسایه و كشورهای غربی است .

وی گفت : دو نهاد مهم بین المللی و منطقه ای یعنی سازمان ملل متحد در صورت حفظ بیطرفی ، در كنار سازمان همكاری های شانگهای می توانند میانجی این تفاهم باشد.

ارتباطات مستمر كشورهای همسایه به خصوص پاكستان و ایران و هند با افغانستان بسیار می تواند، در كاهش بحران موثرباشد، اگر این سه كشور بتوانند، به توافق های اساسی برسند، توافقات آن ها یقینا می تواند هم برای تأمین امنیت، هم برای ایجاد نظم و ثبات و هم برای بهبودی درامور بازسازی و اقتصادی افغانستان، موثر باشد.

لذا می توان به راه حلی منطقه ای امید بست ،البته سیاست پنهان قدرتهای فرامنطقه ای بخصوص آمریكا، همگرائی میان افغانستان و همسایگانش را نمی پذیرد و در عین حال، نمی توان به عزم جدی آنان در حمایت از حكومت افغانستان نیز اعتماد داشت.

وی گفت : شاید یكی از وظایف جامعه جهانی و كشورهای صلح دوست،ترغیب آمریكا به پذیرش نقش كشورهای همسایه جهت حل مشكل افغانستان می باشد.

وی اظهارداشت : در ماه های اخیر با تلاش های ایران، روسای جمهور افغانستان، ایران و پاكستان در تهران و اسلام آباد گرد آمده و بر ضرورت تداوم دوستی و یافتن راهی برای حل مشكلات موجود در افغانستان اتفاق نظر داشته اند وحضور هند و چین و روسیه در كنار ایران،پاكستان و افغانستان می تواند نقش كشورهای منطقه را در حل بحران افغانستان پررنگ سازد.

وی اظهارداشت : نكته آخر این كه تفاهم و دوستی میان همسایگان یك جاده دو طرفه است و همسایگان انتظارات متقابلی از یكدیگر دارند.این به نفع افغانستان است كه به جای ساده ترین راه حل یعنی اتكای صرف به یك قدرت خارجی به دنبال راه حل اساسی تر با چشم انداز بلند مدت در جهت اعتلای این كشور باشد.

وی درپایان گفت : موضوع بی طرفی افغانستان و توسعه این كشور می تواند تواما با هم جامه عمل بپوشد و بهره گیری از كمك های خارجی برای ساختن زیرساخت های توسعه ،مغایرتی با تقویت دوستی با همسایگان ندارد و اگر در منطقه،سیاست 'همسایه هراسی' به سیاست 'همسایه دوستی' تبدیل گردد،می توان شاهد اتفاقات مثبتی در افغانستان و منطقه بود.

كنفرانس بین المللی صلح و ثبات در افغانستان به مدت سه روز دردهلی نو و جیپور هند با حضور نمایندگانی از كشورهای ایران ،روسیه ، پاكستان ، ازبكستان ، تاجیكستان ،آمریكا ، تركمنستان و افغانستان به میزبانی هند برگزار شد.

آساق ** 589**



:: برچسب‌ها: باند ,
:: بازدید از این مطلب : 255
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sasurse

به گزارش ایرنا مولانا 'اسرارالحق قاسمی' روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا دردهلی نو افزود: گروه های افراطی در میانمار, مسلمانان آن كشور را بدون هیچ مانعی مورد قتل و غارت قرار می دهند.

نماینده پارلمان هند اظهارداشت: جنایات و استبدادی كه مسلمانان میانمار با آن مواجه هستند, نه تنها نقض صریح قوانین بین المللی است بلكه بدترین مثال عملیات غیرانسانی و جنایت علیه بشریت است.

مولانا قاسمی گفت: وی از دولت هند نیز تقاضا كرده كه دولت میانمار را تحت فشار قرار دهد تا مانع فعالیت گروههای افراطی علیه مسلمانان شود.

این روحانی سرشناس هندی اظهارداشت: تاسف آور این است كه دولت میانمار نه تنها علیه عاملین كشتار جمعی مسلمانان تاكنون هیچ اقدامی نكرده بلكه از پذیرفتن مسلمانان به عنوان شهروند میانمار نیز خودداری می كند.

مولانا اسرارالحق قاسمی در مورد سكوت جامعه بین المللی نیز ابراز تعجب كرد.

درچند ماه اخیر درگیری های فرقه ای موجب كشته شدن حدود یكهزارمسلمان میانمار بدست بوداییان شده و دهها هزارنفر نیز آواره شده اند.

در كشور 75 میلیون نفری میانمار 800 هزار مسلمان میانماری زندگی می كنند كه فاقد هویت شهروندی آن كشور هستند.

اساق ** 589** 1575



:: برچسب‌ها: زن , پرنده , دریا ,
:: بازدید از این مطلب : 249
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sasurse

به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا از شبکه جهانی سحر، 'نماز، جلوه عبودیت' به تهیه کنندگی محمدجواد رجب‌زاده در 13 قسمت 25 دقیقه‌ای در ایام ماه رمضان یک روز در میان از سیمای انگلیسی پخش می‌شود.

'دعای ابوحمزه ثمالی' در 31 قسمت 10 دقیقه‌ای به تهیه کنندگی سید محمود موسوی نیز در این ایام از سیمای انگلیسی پخش خواهد شد. در هر قسمت از این برنامه بخشی از دعای 'ابوحمزه ثمالی' که از مهم ‌ترین دعاهای ماه مبارک رمضان است به زبان عربی و پس از آن به صورت ترجمه و زیرنویس انگلیسی پخش می‌شود. در ادامه سید محمود موسوی کار‌شناس برنامه به شرح و تفسیر بخش‌های مربوطه می‌پردازد.

'ویژه برنامه ماه رمضان' برنامه دیگری است که از سیمای انگلیسی پخش می‌شود. این برنامه در 30 قسمت 30 دقیقه‌ای در دفتر نمایندگی سازمان در بیروت تولید شده و شامل آیتم‌هایی همچون گفت‌و‌گوی مجری و کار‌شناس پیرامون مباحثی مانند اهمیت ماه رمضان، روز قدس، شب‌های قدر و...، گزارش مردمی، تسبیح و روح (آیات قرآن به همراه نریشن) و با حافظان قرآن است.

'گزارش ویژه' نیز دیگر برنامه سیمای انگلیسی در ماه رمضان است که به سخنرانی حجت الاسلام محمد شمالی اختصاص دارد و در دفتر نمایندگی سازمان در لندن تولید شده است. این برنامه هر روز در دو نوبت صبحگاهی و شبانگاهی به مدت 10 دقیقه از این سیما پخش خواهد شد.

پخش مستند روایی 'رهیافتگان' به تهیه کنندگی سید محمدرضا موسوی کیا نیز از 30 تیرماه و همزمان با شروع ماه رمضان از سیمای انگلیسی آغاز می‌شود. این برنامه در 15 قسمت 25 دقیقه‌ای تولید شده و به معرفی افراد تازه مسلمان و شیعه از اروپا، امریکای جنوبی و آسیای مرکزی که در 'جامعه المصطفی' شهر قم به تحصیل در علوم حوزوی اشتغال دارند، می‌پردازد.

سیمای انگلیسی همچنین دو مجموعه تلویزیونی برای بییندگان خود در ماه مبارک رمضان تدارک دیده است. 'سقوط یک فرشته' به سرپرستی مسلم دهقانی زیرنویس شده است و 'او یک فرشته بود' نیز در بیروت به زبان انگلیسی دوبله شده است.

برنامه‌های سرویس انگلیسی زبان شبکه سحر از ساعت 1 بامداد، از طریق شبکه چهار سیما، در معرض دید بینندگان داخلی نیز قرار دارد.

فراهنگ**9266 1418



:: برچسب‌ها: نقاشی های دیواری , درختان ,
:: بازدید از این مطلب : 282
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sasurse

به گزارش ایرنا، 'علی كریمی' پنجشنبه شب پس از دیدار مقابل صنعت نفت، گفت: پیروزی در اولین بازی لیگ برای ما بسیار مهم بود و خوشحالم كه این اتفاق رخ داد.

وی با تمجید از عملكرد هم تیمی های خود، ادامه داد: تمام تلاش خود را برای رسیدن به این مهم كردیم و نشان دادیم كه تیم بسیار خوبی هستیم و می توانیم امسال خیلی چیزها را ثابت كنیم.

كاپیتان تیم فوتبال پرسپولیس با اشاره به وضعیت هوای آبادان، گفت: هوا امروز بسیار گرم و همین مساله باعث شده بود تا نتوانیم آنطور كه انتظار داشتیم در زمین مسابقه بازی كنیم.

وی تصریح كرد: هدف ما در لیگ جدید فقط قهرمانی است و با این سرمربی و بازیكنان می توانیم به هدف خود برسیم و هواداران را خوشحال كنیم.

وی در خصوص اهمیت سه امتیاز دیدار مقابل صنعت نفت آبادان، اظهار داشت: خوشحالم این سه امتیاز مهم را بدست آوردیم و می دانم این سه امتیاز حساس در روزهای سخت لیگ به كمك ما می آید و می تواند سرنوشت ساز باشد.

تیم فوتبال پرسپولیس تهران موفق شد در هفته نخست دوازدهمین دوره لیگ برتر فوتبال كشور با نتیجه یك بر صفر از سد میزبان خود صنعت نفت آبادان بگذرد.

**7104**9118**1368**



:: برچسب‌ها: فرمت مربع ,
:: بازدید از این مطلب : 260
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sasurse

'سید عظیم حسینی' روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگاران اعزامی ایرنا به شمال عراق افزود: دولت عراق و احزاب سیاسی این كشور در بین خود اختلافاتی دارند كه ما هیچگاه به آن دامن نخواهیم زد و آن را منطقی و معقول هم نمی دانیم.

وی به برخورد دوگانه برخی كشورها از جمله آمریكا و انگلیس با موضوع عراق اشاره كرد و گفت: علت این برخوردها این است كه این كشورها عراق یكپارچه را دوست ندارند و به دنبال تفرقه و جدایی در كشورهای اسلامی هستند و ما نباید در مسیر آنها گام برداریم.

وی تاكید كرد : جمهوری اسلامی ایران در چارچوب سیاست های اصولی و كلان خود به منطقه و اقلیم كردستان عراق هم در قالب كشور واحد عراق نگاه می كند.

وی در ادامه گفت: تنها در سال گذشته حدود 240 هزار ایرانی با اهداف و انگیزه های متفاوت وارد اقلیم كردستان عراق شده اند و در همین مدت 150 هزار كرد عراقی هم به كشورمان سفر كردند كه این افق روشنی برای گسترش همكاری ها ترسیم می كند.

سركنسول ایران در اربیل همچنین گفت: اكنون 18 كنسولگری در اربیل فعالیت دارند كه به جرات می توان گفت كه كل روادید صادر شده توسط آنها به اندازه روادید جمهوری اسلامی ایران نیست كه نشانه روابط عالی ایران با كردستان عراق است.

حسینی در خصوص لغو روادید برای كردهای عراقی گفت: شورای امنیت ملی لغو ویزای یك طرفه برای عراقی ها را تصویب كرده است، ولی به علت برخی مشكلات تاكنون عملیاتی نشده است.

وی، لغو رواید متقابل برای ساكنان كردستان عراق را در شرایط كنونی غیرعملی دانست و گفت: این با سیاست های كلان جمهوری اسلامی ایران سازگار نیست.

وی افزود: اكنون افراد ایرانی كه بر اساس لغو روادید اقلیم كردستان به این منطقه سفر می كنند كه در صورت خروج از كردستان و ورود به سایر مناطق عراق بازداشت شده و دچار مشكل می شوند و بخشی از وقت ما صرف آزاد كردن این افراد می شود.

جمهوری اسلامی ایران و عراق یكهزار و 400 كیلومتر مرز مشترك دارند كه 200 كیلومتر آن مربوط به استان سلیمانیه با استان های كرمانشاه و كردستان می باشد.

ایران در شهرهای اربیل و سلیمانیه با هدف گسترش همكاری سیاسی، فرهنگی و اقتصادی سركنسولگری دایر كرده است.

1139/567**1368**



:: برچسب‌ها: درختان , سفید ,
:: بازدید از این مطلب : 287
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sasurse
درگیری در پایتخت سوریه

در پی انفجار روز گذشته دمشق درگیری‌ها در این شهر ادامه دارد

در پی انفجار روز گذشته در دمشق و کشته شدن سه نفر از مقامات سوریه، درگیری‌ها همچنان در این شهر ادامه دارد.

دولت گفته که نیروهایش در تعقیب "گروه‌های تروریستی" هستند.

به گفته مخالفان در این حمله از توپخانه و هلیکوپترها استفاده شده است.

به گفته این مخالفان، این بمباران سنگین‎ترین بمباران دمشق است.

این مخالفان همچنین گفتند که در پی شلیک راکتی از یک هلیکوپتر به مراسم ختمی در دمشق دست کم ۶۰ نفر کشته شدند.

گزارش‌ها حاکی است که تعداد بیشتری تانک به سوی پایتخت در حال حرکت است.

با ادامه درگیری مسلحانه در دمشق، پایتخت سوریه، شورای امنیت سازمان ملل در مورد قطعنامه ای علیه حکومت این کشور رای گیری می کند.

یک روز پس از تعویق رای گیری در مورد قطعنامه پیشنهادی کشورهای غربی در شورای امنیت، قرار است روز پنجشنبه، ٢٩ تیر (١٩ ژوئیه)، اعضای شورای امنیت بار دیگر در رای گیری پیرامون قطعنامه جدیدی شرکت کنند که هدف از تدوین آن پایان دادن به خشونت در سوریه و فراهم کردن زمینه حل و فصل بحران این کشور از راه های سیاسی است.

قطعنامه جدید برمبنای "فصل هفتم منشور سازمان ملل" تهیه شده بود و به این ترتیب، اجرای آن برای تمامی کشورهای عضو الزام آور است و به شورای امنیت نیز اجازه می دهد در صورت لزوم، خواستار مداخله نظامی بین المللی جهت حمایت از صلح و امنیت جهانی شود.

مارک لیال گرانت، نماینده بریتانیا در سازمان ملل، گفته است که این قطعنامه، که پیش نویس آن با حمایت بریتانیا تدوین شده، قطعا روز پنجشنبه به رای گیری گذاشته می شود اما روز گذشته، وزیر خارجه روسیه با رد قطعنامه قبلی مورد نظر کشورهای غربی، گفت که تصویب قطعنامه هایی بر اساس فصل هفتم منشور سازمان ملل به منزله حمایت از "شورشیان" مخالف دولت سوریه است و می تواند زمینه ساز مداخله نظامی غرب شود.

بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل متحد ضمن محکوم کردن انفجار منجر به کشته شدن دست کم سه تن از مقامات ارشد حکومت سوریه، گفته است که "مردم سوریه تاکنون هم بیش از حد رنج برده اند و شورای امنیت باید به مسئولیت خود در قبال سوریه عمل کند."

مقامات ارشد سوری

کشته شدن مقامات ارشد دولتی می تواند موقعیت حکومت را تضعیف کند

کشورهای غربی در قطعنامه پیشنهادی خود، با تهدید دولت سوریه به وضع تحریم های بین المللی، از رهبران آن کشور خواسته اند براساس طرح پیشنهادی کوفی عنان، نماینده ویژه سازمان ملل و اتحادیه عرب، واحدهای ارتشی را از مناطق شهری خارج کنند و زمینه برگزاری انتخابات آزاد و انتقال قدرت را در این کشور فراهم آورند.

شامگاه گذشته، رئیس جمهوری آمریکا در تماس تلفنی با همتای روس خود، خواستار حمایت روسیه از این قطعنامه شد اما نماینده آمریکا در سازمان ملل گفته است که مشخص نیست که آیا روسیه این قطعنامه را تایید یا وتو خواهد کرد.

روز جمعه، اعتبار مصوبه شورای امنیت برای اعزام ناظران صلح به سوریه در چارچوب طرح صلح کوفی عنان، نماینده ویژه سازمان ملل و اتحادیه عرب برای خاتمه دادن به خشونت در سوریه، خاتمه می یابد و ادامه ماموریت آنان مستلزم کسب مجوز جدید شورای امنیت است.

درگیری‌های دمشق از چند روز پیش آغاز شده و روز گذشته، خبرگزاری دولتی سوریه - سانا - گزارش کرد که هنگام برگزاری جلسه تعدادی از وزیران و مقامات ارشد دولت سوریه در مرکز سازمان امنیت ملی این کشور، بمبی منفجر شد که به کشته شدن وزیر دفاع، معاون وزیر دفاع و دستیار معاون رئیس جمهوری و زخمی شدن تعدادی دیگر از مقامات دولتی از جمله وزیر کشور، منجر شد.

ارتش آزاد سوریه، متشکل از مخالفان مسلح حکومت این کشور، مسئولیت این انفجار را برعهده گرفته و گفته است که بمب پیش از برگزاری جلسه در این محل کار گذاشته شده بود هر چند یک گروه اسلامگرا مخالف دولت سوریه نیز خود را مسئول این بمب گذاری معرفی کرده است.

انفجار دمشق واکنش های مختلفی را در پی داشته و سخنگوی کوفی عنان با ابراز تاسف از شدت گرفتن خشونت در سوریه، گفته که این واقعه "صرفا لزوم اقدام قاطعانه شورای امنیت را گوشزد می کند."

مقامات ایران ضمن تاکید بر حمایت از حکومت سوریه، این بمب گذاری را محکوم کردند و روز پنجشنبه هم خبرگزاری دولتی ایران - ایرنا - گزارش کرد که سید حسن نصرالله، دبیرکل جنبش حزب الله لبنان، سوریه را "گذرگاهی برای مقاومت [علیه اسرائیل] و پل ارتباطی میان ایران و مقاومت و حامی اصلی مقاومت در سطح نظامی" خوانده و گفته است انفجار روز چهارشنبه در راستای منافع اسرائیل بوده است.

دبیرکل حزب الله

دبیرکل حزب الله لبنان: سوریه پل ارتباطی میان ایران و مقاومت و حامی اصلی مقاومت است"

در پی وقوع انفجار روز گذشته، خبرگزاری دولتی سوریه اظهارات وزیر اطلاع رسانی آن کشور را منتشر کرد که کشورهای غربی، ترکیه، عربستان سعودی و قطر را مسئول این بمب گذاری دانسته بود اما با وجود اینکه یکی از کشته شدگان انفجار روز گذشته از خویشاوندان نزدیک بشار اسد بود، هنوز رئیس جمهوری سوریه در انظار ظاهر نشده و در این مورد اظهار نظری نکرده است.

پس از وقوع انفجار روز گذشته، نظرات متفاوتی در مورد انگیزه و عوامل اجرای این بمب گذاری مطرح شد.

برخی از تحلیلگران، مخالفان حکومت را مسئول این انفجار دانستند و گفتند که نفوذ آنان به یکی از مراکز حساس دولتی و ناتوانی تشکیلات امنیتی در حفاظت از مقامات ارشد این کشور می تواند باعث تزلزل در وفاداری برخی از طرفداران و وابستگان به حکومت، از جمله نظامیان، شود و نه تنها ادامه مقابله با مخالفان را دشوار کند بلکه حامیان خارجی بشار اسد را نیز گرفتار تردید کند.

در مقابل، گروهی دیگر از ناظران گفتند که ممکن است بمب گذاری روز گذشته ناشی از بروز شکاف و اختلاف نظر در میان جناح های رقیب درون حاکمیت باشد و تمایل بعضی از این جناح ها به تغییر رهبری به منظور پایان دادن به خشونت های جاری را نشان دهد.



:: برچسب‌ها: بریتانیا ,
:: بازدید از این مطلب : 234
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sasurse

به گزارش ایرنا، رییس جمهور سوییس كه در عین حال وزیر دارایی این كشور نیز می باشد ، تاكید كرد كه با امضاء قرارداد مالیاتی بین سوییس و آلمان در سال گذشته، خرید اینگونه سی دی ها از سوی این كشور دیگر جایز نیست.

آلمان هفته گذشته یك سی دی حاوی نام 1000 نفر از مشتریان آلمانی یك بانك خصوصی سوییس را به قیمت سه ونیم میلیون یورو خریداری كرده بود.

رییس جمهور سوییس یادآور شد كه با خرید اینگونه سی دی ها توسط آلمان كه بطور غیر قانونی صورت گرفته ، با وجود این قرارداد دیگر به هیچوجه قابل توجیه نیست.

شلومف خاطرنشان كرد كه آلمان از روزی كه قرارداد مالیاتی را با سوییس امضا كرد متعهد شد كه دیگر چنین خریدهای غیرقانونی را انجام ندهد.

براساس گزارش های منتشر شده ، آلمان پس از مطرح شدن اعتراض رییس جمهور سوییس بار دیگر یك سی دی مربوط به اسامی اتباع آلمان را كه شماره حساب هایی دربانك های سوییس دارند، خریداری كرده است.

بر این اساس پیش بینی می شود مشاجره مالیاتی بین سوییس وآلمان تشدید شود.

اروپام 1344



:: برچسب‌ها: پرندگان ,
:: بازدید از این مطلب : 219
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sasurse

به گزارش ایرنا از دمشق به نقل از اعلام روز پنجشنبه بخش اطلاع رسانی سفارت ایران در سوریه، وی در گفت وگوی تلفنی با 'ولید المعلم' وزیر امور خارجه سوریه همچنین همدردی ملت و دولت ایران را با ملت و دولت سوریه ابراز كرد.

در جریان این انفجار 'داود عبدالله راحجه' وزیر دفاع، 'آصف شوكت' جانشین وی و

'حسن توركمانی' معاون معاون رییس جمهوری سوریه كشته شدند و 'محمد الشعار' وزیر كشور سوریه نیز زخمی شد.

انفجار زمانی رخ داد كه چند وزیر و مسوولان بلندپایه امنیتی در دفتر امنیت ملی سوریه تشكیل جلسه داده بودند.

دفتر امنیت ملی بخشی از تشكیلات 'رهبری كشوری حزب بعث سوریه ' است.

تشكلی موسوم به 'ارتش آزاد سوریه' و تشكل ناشناس دیگری موسوم به 'لواء الاسلام' با صدور بیانیه های جداگانه ای مسوولیت این انفجار را به عهده گرفته اند.

به دنبال این انفجار شماری از مقام های كشورهای مختلف آن را محكوم كردند.

خاورم**1436**1368**



:: برچسب‌ها: کلیسا ,
:: بازدید از این مطلب : 204
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sasurse

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، محمود احمدی‌نژاد امروز (پنج‌شنبه) در گردهمایی خانواده بزرگ تامین اجتماعی با تبریك این موفقیت به ملت بزرگ ایران، اظهار امیدواری كرد كه هیچ‌كس به چنین داروهایی نیاز پیدا نكند.

تولید این داروها كه برای درمان بیماری‌های صعب‌العلاج مورد استفاده قرار می‌گیرد، پیش از این در انحصار رژیم صهیونیستی بود كه با تلاش دانشمندان كشور در بخش صنعت دارویی صندوق تأمین اجتماعی تولید شده است.

سیام*2023***



:: برچسب‌ها: سبز ,
:: بازدید از این مطلب : 253
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sasurse

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، 'كوروش پرند' در مراسم بازدید خبرنگاران از مركز تربیت مربی فنی و حرفه ای كرج به مناسبت هفته ملی مهارت كه از روز شنبه یكم مرداد ماه شروع می شود، گفت: توسعه، ترویج و ارتقای فرهنگ مهارت آموزی در سال تولید ملی، حمایت از كار و سرمایه ایرانی باید مورد توجه همه برنامه ریزان و دست اندركاران موضوع اشتغال قرار گیرد.

به گفته وی، بسترسازی بكارگیری نیروهای انسانی مهارت آموخته و ایجاد فرصت های شغلی پایدار و اطلاع رسانی، هدایت و فراگیر كردن هرچه بیشتر آموزش های مهارتی در سطوح مختلف از جمله اهداف هفته ملی مهارت است.

وی با اشاره به نامگذاری هفته ملی مهارت اظهار داشت: روز نخست هفته ملی مهارت به نام آموزش های مهارتی، تولید ملی، حمایت از كار و سرمایه ایرانی،روز دوم به نام آموزش های مهارتی، توانمندسازی نیروی انسانی و توسعه فناوری محور و روز سوم به نام آموزش های مهارتی، رونق بازار كار، افزایش بهره وری و اشتغال پایدار نامگذاری شده است.

معاون وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی اضافه كرد: روز چهارم هفته ملی مهارت به نام آموزش های مهارتی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی،روز پنجم به نام آموزش های مهارتی همگام با آموزش های دانشگاهی،روز ششم به نام آموزش های مهارتی همگام با مردم، توسعه مشاركت های مردمی و روز هفتم كه مصادف با ششم مرداد ماه روز ملی مهارت است به نام روز كارآفرینی و ترویج آموزش های فنی و حرفه ای نامگذاری شده است.

** راه اندازی واحدهای سیار آموزشی

وی درباره راه اندازی واحدهای سیار آموزشی گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه ای در صدد است كه با ایجاد واحدهای سیار، مردم را به آموزش های كوتاه مدت ترغیب كند.

وی تاكید كرد: آموزش های كوتاه مدت از نوع آموزش هایی است كه به طور یقین افراد به طور روزمره با نیازهایی از آن دست مواجه می شوند.

** آموزش های مهارت در عرصه های بین المللی

پرند در مورد آموزش های مهارت درعرصه های بین المللی گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه ای در صدد است با راه اندازی میز برای كشورهای مختلف، تعاملات خود را در صحنه های بین المللی افزایش دهد.

وی اظهار داشت: سازمان آموزش فنی و حرفه ای كشور تا یكم مهر ماه امسال مركزی را در شهر زنگبار كشور تانزانیا مجهز می كند.

پرند در ادامه بیان داشت: همچنین آموزش مربیان مهارت برای كشورهای افغانستان، آفریقایی و اقلیم كردستان از جمله اقدامات ارزشمند سازمان آموزش فنی و حرفه ای كشور است.

وی یادآور شد: تفاهم نامه هایی در قالب سه كشور ایران، افغانستان و كره جنوبی امضا شده است كه جمهوری اسلامی ایران با هزینه كشور كره جنوبی موضوع آموزش مهارت را برای افغان ها پیگیری می كند.

** مسابقات بین المللی مهارت

پرند درباره مسابقات بین المللی مهارت نیز گفت: مسابقات بین المللی مهارت سال 2013 میلادی در كشور آلمان انجام می شود كه ایران حضوری فعال در این مسابقات خواهد داشت.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای كشور در مورد مسابقات بین المللی مهارت سال 2011 میلادی كه در كشور انگلستان انجام شد،اظهار داشت: در مسابقات سال 2011 ایران توانست رتبه خود را به نحو چشمگیری كاهش دهد و بین 51 كشور شركت كننده، رتبه ششم را كسب كند.

رتبه ایران سال 2009 میلادی شانزدهم بود.

وی خواستار امتیازات و تسهیلات بیشتر برای كسب كنندگان امتیاز از سوی بنیاد نخبگان كشور شد.

** تاسیس موسسه در وزارت تعاون كار و رفاه اجتماعی

پرند در مورد تاسیس موسسه ای در وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی گفت: به منظور نظارت، ارزیابی و سیستم یكپارچه سازی آموزش های مهارت موسسه ای به این منظور در وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی تاسیس شده است كه از یكم مهر ماه كار خود را آغاز می كند.

** دوره های تكمیلی بین سطوح

پرند گفت: همچنین از یكم مهر ماه امسال، دوره های تكمیلی بین سطوح تحصیلی اجرایی می شود و در این دوره ها، پودمان هایی مرتبط با یكدیگر طراحی شده اند كه این پودمان ها در نهایت منتج به رشته ای دانشگاهی خواهند شد.

** آموزش های دولتی طبقه بندی شده اند

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای كشور گفت: هم اكنون آموزش های دولتی مهارت 71درصد در حوزه صنعت، 24درصد در حوزه خدمات و پنج درصد در حوزه كشاورزی است.

معاون وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی از طراحی منابع آموزشی واحد در سازمان آموزش فنی و حرفه ای كشور خبر داد و افزود: مجموعه پرسش های كتبی و پروژه های عملی در 160 عنوان كتاب برای نخستین بار طراحی شده است .

وی یادآور شد: در این كتب، پرسش ها به همراه پاسخ های تشریحی تنظیم شده است .

اقتصام ** 9123 **



:: برچسب‌ها: سفر , خانه ,
:: بازدید از این مطلب : 249
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sasurse

'محمد محمودی' پنجشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ما قصد كمك به فوتبال كشور و تیم دورود را داشتیم ، اما اتفاقات بوجود آمده را در یك جلسه با حضور مسوولین و شورای تامین استان بررسی می كنیم و اگر صلاح نباشد از انجام بازی های این تیم در كرج جلوگیری خواهیم كرد.

وی اظهار داشت: تمامی تدابیر لازم برای امنیت این بازی اندیشیده شده بود اما به یك باره اتفاقات تلخی بوجود آمد و خساراتی نیز به ورزشگاه وارد شد.

محمودی ادامه داد: حواشی و صدمات وارده به ورزشگاه را به سازمان لیگ برتر گزارش خواهیم داد.

دیدار امشب دو تیم فوتبال ملوان و گهر دورود به درگیری هوادارن دو تیم منجر شد كه تعدادی از هواداران دو تیم با توجه به صدمات وارده به بیمارستان منتقل شدند. ك/3

7422/1027



:: برچسب‌ها: ظروف چینی , ماکرو ,
:: بازدید از این مطلب : 263
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sasurse

به گزارش پنجشنبه شب ایرنا، دیدار تیم های گهر زاگرس و ملوان بندرانزلی در ورزشگاه انقلاب كرج در چارچوب هفته نخست لیگ برتر فوتبال ایران برگزار شد. این در حالی بود كه گهر زاگرس میزبان این مسابقات بود، اما به دلیل مساعد نبودن شرایط ورزشگاه درود مجبور به برگزاری بازی های خود در كرج است.

تیم فوتبال ملوان بندر انزلی موفق شد این دیدار را با نتیجه یك بر صفر به سود خود به پایان برساند.

گل تیم فوتبال ملوان بندر انزلی را در این دیدار سید جلال رافخایی در دقیقه 57 به ثمر رساند تا سه امتیاز شیرین به حساب ملوانی ها واریز شود.

سرمربی تیم فوتبال ملوان بندرانزلی فرهاد پورغلامی و هدایت گهر نیز بر عهده مهدی تارتار سرمربی فصل گذشته داماش گیلان است.

ورزشی**9118**1368**



:: برچسب‌ها: ابرها ,
:: بازدید از این مطلب : 237
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sasurse

به گزارش چهارشنبه شب ایرنا از آتن، سران احزاب سیاسی حامی دولت ائتلافی نجات ملی یونان برای رایزنی درمورد نحوه حل مشكل كسری بودجه این كشور در كاخ نخست وزیر تشكیل جلسه دادند.

' اندونیس ساماراس' رهبر حزب راستگرای دمكراسی نوین ( نخست وزیر)، ' ونگلیس ونیزلوس' رهبرحزب سوسیالیست پاسوك و' فوتیس كوولیس' رئیس حزب چپ ائتلاف دمكراتیك یعنی روسای سه حزب حامی دولت ،با حضوردركاخ نخست وزیری درمورد نحوه حل مشكل كسری بودجه این كشور رایزنی و بحث و تبادل نظر كردند.

بر اساس توافق با اتحادیه اروپا،بانك جهانی و صندوق بین المللی پول موسوم به تروئیكا، دولت یونان مواظف گردیده تا مبلغ 11 میلیارد و 500 میلیون یوروكسری بودجه دولت را جبران نماید.

در جلسه امروز رهبران سه حزب حامی دولت توافق كردند كه حقوق و مزایای كاركنان كاهش داده نشود و دولت با كاهش هزینه های ادارات دولتی، ادغام سازمانهای دولتی و واگذاری تعدادی از شركت های دولتی به بخش خصوصی، نسبت به تامین 11 میلیارد و 500 میلیون یوروی مورد نیاز، اقدام نماید.

بر اساس گزارش ها به درخواست نخست وزیر، وزیران كابینه وی مامور تعیین مقداری كه هر وزارتخانه می تواند در بودجه خود صرفه جویی نماید ، شده است.

گزارش ها حاكی است كه طبق برنامه ارایه شده تاكنون وزیران كابینه دولت ائتلافی نجات ملی موافق به تهیه لیستی مبنی بر امكان كاهش 5 ملیارد و 500 میلیون یورویی از هزینه های جاری بودجه وزارتخانه های خود، شده اند .

عدم توانایی وزارتخانه ها برای صرفه جویی مبلغ 11 میلیارد و 500 یورویی خواسته شده توسط تروئیكا، باعث نگرانی دولت یونان گشته و تلاش می نماید كه برای حل این مشكل، راه حلی بیابد.

احزب سیاسی یونان با انتقاد از عملكرد دولت ائتلافی نجات ملی و رهبران سه حزب حامی آن، اعلام كردند، دولت به جای انجام مذاكرات جدی با وام دهندگان ، راه اطاعت از خواسته های آنان و فشار به اقشار جامعه را پیشه كرده است.

**2170** 3404



:: برچسب‌ها: خام , حیوانات ,
:: بازدید از این مطلب : 250
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sasurse

به گزارش ایرنا، 'حسن عبدالله' عصر چهارشنبه در دیدار گروهی از اعضای جمعیت علمای مسلمین لبنان با آیت الله مكارم شیرازی در قم خاطرنشان كرد: متاسفانه امروز فتنه مذهبی در امت اسلام به اوج خود رسیده و دشمنان نیز برای برادركشی و تفرقه افكنی میان مسلمانان از هیچ كوششی فروگذار نیستند .

وی ادامه داد: از زمان شكست و تضعیف اسرائیل در منطقه، دشمنان سیاست جدید 'تفرقه بینداز و حكومت كن' را در دستور كار خود قرار داده و این استراتژی را در بسیاری از بلاد اسلامی دنبال می كنند.

حسن عبدالله با اشاره به اهمیت جهان اسلام به خصوص علمای مسلمین از تشكیل جمعیت علمای شامات خبر داد و گفت: در این جمیعت علمای كشورهای لبنان، سوریه، اردن، مصر، فلسطین و سایر بلاد اسلامی حضور داشته و پیرامون وحدت میان جهان اسلام تبادل نظر خواهند كرد.

وی ادامه داد: برای دشمنان پیروزی یا شكست شیعه و سنی مهم نیست بلكه خواسته اصلی آنها حفظ كیان رژیم صهیونیستی و تضعیف اسلام می باشد و این امر رسالت ما را در شرایط كنونی دو چندان می كند.

وی گفت: در جمعیت علمای مسلمین لبنان نیز 2200 نفر از علمای شیعه و سنی حضور دارند.

گفتنی است: این هیات لبنانی روز چهارشنبه به دعوت دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در قم به این شهر سفر كرده است.

7401 / 380/ 3404



:: برچسب‌ها: دریا , سفر ,
:: بازدید از این مطلب : 255
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sasurse

مقامات نظامی ایران اخیرا از آمادگی خود برای بستن تنگه هرمز گفته‌اند

سرتیپ محمود فهیمی، معاون عملیات نیروی دریایی سپاه، به خبرگزاری فارس گفته است که نیروی دریایی سپاه در زمینه مین، مین‌ریزی و مین‌روبی تسلط دارد و ایالات متحده توانایی مقابله در این خصوص را ندارد.

آقای فهیمی امروز چهارشنبه، ۲۸ تیر، گفته است: "آمریکا نمی‌تواند کاری در حوزه مین‌روبی انجام دهد."

این اظهارات پس از آن صورت می‌گیرد که آمریکا اعلام کرده است به همراه بیست متحد خود در خلیج فارس مانور مین‌روبی انجام خواهد داد.

آمریکا گفته است هدف این مانور تمرینی دفاعی حفاظت از تردد دریایی در آب‌های بین المللی و خاورمیانه است.

'اقدام تبلیغاتی'

با این حال، علی فدوی، فرمانده نیروی دریایی سپاه ایران، بخش عمده جابجایی و تغییر در ناوگان آمریکا در خلیج فارس را اقدامی "رسانه‌ای و تبلیغاتی" توصیف کرده و گفته است که این اقدامات آمریکا به دلیل "هراس دشمنان" از تهدید مقامات ایران است که گفته‌اند "در صورتی که امنیت ملی ایران در منطقه به خطر بیفتد، امنیتی برای آمریکا و هم‌پیمانانش وجود نخواهد داشت."

او آنچه را شرارت‌های آمریکا طی سالیان متمادی در منطقه خواند، از جمله عواملی توصیف کرد که موجب ارتقای آمادگی و توان رزم نیروی دریایی سپاه شده است.

او اضافه کرد که نیروی دریایی سپاه ایران پس از پایان جنگ با عراق هیچگاه در شرایط عادی نبوده و این نیرو "در برابر تهدیدات دشمنان در ابعاد نظامی در شرایط فوق‌العاده‌ای به سر می‌برد."

این فرمانده ارشد نظامی در ایران گفت که نیروی دریایی سپاه تمام "اقدامات دشمن" را به طور کامل رصد می‌کند.

آقای فدوی اضافه کرد که آمادگی نیروهای مسلح ایران، کسانی را که او دشمنان خواند، از به کار بردن راهکار اقدام نظامی مایوس کرده است و به همین دلیل آنها به دنبال استفاده از ابزار تحریم و اعمال فشارهای اقتصادی، سیاسی و حقوقی علیه ایران بوده‌اند.

انسداد تنگه هرمز

اخیرا و در پی تشدید تحریم‌ها علیه ایران، مقامات ایرانی تهدیدهای خود درباره بستن احتمالی تنگه هرمز را، در صورت به خطر افتادن منافع حیاتی ایران، افزایش داده‌اند.

گزارش شده است که نمایندگان مجلس ایران در حال آماده کردن طرحی هستند که به موجب آن تنگه هرمز می‌بایست "تا برآورده شدن خواسته‌های ایران" بسته شود.

آمریکا در هفته‌های اخیر توان مین‌‎روبی خود را در خلیج فارس افزایش داده است و تعداد مین‌روب های این کشور با دو برابر افزایش به ۸ فروند رسیده و ۴ هلیکوپتر مین‌روب نیز در این منطقه مستقر کرده است.

آقای فهیمی تلاش ایالات متحده برای استفاده از مین‌روب‌های بدون سرنشین را "نشانه ضعف" آمریکا دانسته و گفته است: "آمریکایی‌ها در خیلی موارد حرف می‌زنند، ولی در عمل با مشکل مواجه هستند."



:: برچسب‌ها: نیویورک ,
:: بازدید از این مطلب : 248
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sasurse

به گزارش ایرنا، پوتین روز چهارشنبه در دیدار با اردوغان به همكاری موثر دو جانبه دو كشور به ویژه در بخش انرژی اشاره و بر لزوم تلاش متقابل برای گسترش آن تاكید كرد.

رییس جمهوری روسیه گفت: بین دو كشور همكاری خوبی نه فقط در تجارت هیدروكربن ها، بلكه فنآوری های پیشرفته در عرصه انرژی همانند انرژی هسته ای وجود دارد.

وی با اشاره به حجم بالای مبادلات بازرگانی روسیه و تركیه خاطرنشان كرد: ارزش تجارت دو جانبه مسكو و آنكارا در سال 2011 با 26 درصد رشد به 35 میلیارد دلار رسید.

پوتین گفت: دو كشور افزایش مبادلات بازرگانی دوجانبه تا سقف 100 میلیارد دلار در سال را هدف گذاری كرده اند.

رییس جمهوری روسیه همچنین بر لزوم توجه بیشتر دو كشور به اجرای پروژه های بزرگ مشترك و همكاری فعال منطقه ای تاكید كرد.

وی همچنین خاطرنشان كرد كه تركیه كشور جذابی برای گردشگران روس است و در سال 2011 میلادی، 3 میلیون و 500هزار گردشگر روس از این كشور بازدید كردند.

'رجب طیب اردوغان نخست وزیر تركیه هم به نوبه خود گفت كه همكاری با روسیه در زمینه انرژی هسته ای از مهم ترین سرمایه گذاری ها در سال های اخیر در اقتصاد تركیه است.

نخست وزیر تركیه گفت: با وجود نگرش منفی موجود در جهان در مورد استفاده از انرژی هسته ای ، اقدامات در این زمینه پیشرفت كرده است.

وی افزود: اطمینان دارم كه انجام فعالیتهای برنامه ریزی شده و اتمام به موقع طرح ها، ابتكارهای مخالفان استفاده از این گونه تكنولوژی را خنثی می كند.

روسیه در احداث چند واحد نیروگاه هسته ای در تركیه به ارزش كل 20 میلیارد دلار مشاركت فعال دارد.

رجب طیب اردوغان نخست وزیر تركیه به همراه احمد داووداوغلو معاون وزیر امور خارجه و تانر یلدیریم وزیر منابع طبیعی این كشور روز چهارشنبه برای دیدار و گفت و گو با مقام های ارشد روس ، سفر یكروزه ای به مسكو داشت.

1592

اروپام/2242**518



:: برچسب‌ها: جدید , سیاه و سفید , مربع ,
:: بازدید از این مطلب : 277
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sasurse

خبرنگاران در یکی از خیابان های مسدود شده در نزدیکی دبیرخانه شورای امنیت ملی، در انتظار به سر می برند

در دمشق شایعه ها فراوان است اما نتیجه همه آنها بر یک نکته تاکید دارد: حکومت بشار اسد اکنون بیش از هر زمان دیگر با تهدید جدی روبروست.

این بدان معنا نیست که دولت ناگهان و بدون وقفه دچار فروپاشی شود، اما مرگ آصف شوکت، شوهر خواهر رئیس جمهور ضربه ای سه گانه بر پیکره خاندان اسد محسوب می شود.

وی نزدیک ترین فرد به ریاست جمهوری است که تاکنون در سوریه کشته شده است.

تسلط و فرمانروایی او بر نیروهای مسلح دیگر از بین رفته است و کشته شدن او در قلب پایتخت یا ظاهرا "ترور" او، سایر اعضای رژیم را به این فکر واداشته است که آیا جایی امن در داخل کشور برای پناه بردن وجود دارد یا خیر؟

تئوری های توطئه درباره نحوه کشته شدن آقای شوکت نیز زیاد است.

یکی از آنها این است که او قبلا مسموم و کشته شده بود و یا این که توسط اعضای رژیم کشته شده زیرا وی مظنون به دست داشتن در نقشه ای برای کودتا علیه رژیم بوده است.

البته برای اثبات هیچکدام از این تئوری ها مدرکی وجود ندارد اما این قطعا نشانه وضعیت مبهم سوریه است و این که تا چه حد یافتن حقیقت و گزارش آن با وجود محدودیت دسترسی رسانه ها در داخل دشوار است.

حتی در مورد آن که چه کسی یا گروهی مسئولیت این حمله ها را بر عهده دارد، تردید وجود دارد.

زیرا هر دو شاخه اصلی شورشی، ارتش آزاد سوریه و همچنین یک گروه اسلامگرای دیگر مسئولیت حملات امروز را پذیرفته اند.

همچنین تصور حمله انتحاری، شیوه محبوب شبکه القاعده، برای مقامات غربی و روسی بسیار آزار دهنده است.

آنها نگران این مسئله هستند که وضعیت در سوریه اکنون از کنترل خارج شده است.



:: برچسب‌ها: مردم , تایوان , دریاچه ,
:: بازدید از این مطلب : 237
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sasurse

به دنبال حمله امروز، ناظران سازمان ملل متحد خود را به محلی که گفته می‌شود حمله در آن انجام شده است، رساندند

به دنبال حمله به دبیرخانه شورای امنیت ملی سوریه که مرگ چند مقام عالی‌رتبه این کشور را به دنبال داشت، آمریکا، بریتانیا و فرانسه بر ضرورت کناره‌گیری بشار اسد، رئیس جمهور، از قدرت برای پایان دادن به خشونت‌ها در سوریه تاکید کرده‌اند. ایران و روسیه نیز خواهان برخورد با عاملان این حمله شده اند.

لئون پانه‌تا، وزیر دفاع آمریکا گفته است که به نظر می‌رسد خشونت در سوریه در حال خارج شدن از کنترل است.

او بر ضرورت کناره‌گیری بشار اسد از قدرت نیز تاکید کرد.

دولت‌های بریتانیا و فرانسه نیز واکنش‌های مشابهی داشته‌اند؛ وزیر امور خارجه فرانسه گفته است که حمله امروز دمشق لزوم اقدام سیاسی فوری برای حل مناقشه سوریه را نشان می‌دهد.

وزیر دفاع بریتانیا نیز گفت که وضعیت سوریه وخیم و بیش از پیش غیرقابل پیش‌بینی شده است.

محکومیت 'تروریست‌ها'

اما روسیه خواهان تنبیه کسانی شده است که در این حمله نقش داشته‌اند.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفته است که تصویب قطعنامه سازمان ملل متحد به معنای حمایت مستقیم از مخالفان مسلح او خواهد بود.

در قطعنامه پیشنهادی جدیدی که به شورای امنیت سازمان ملل متحد ارائه شده، افزون بر تحریم سوریه، بر کناره‌گیری بشار اسد از قدرت نیز تاکید شده است، اما به دنبال حمله امروز، رسانه‌های روسیه گزارش دادند که این انفجار موضع روسیه را برای وتو کردن قطعنامه پیشنهادی علیه سوریه تغییر نمی‌دهد.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه نیز امروز حمله به مقامات سوریه را "شریرانه" خواند و آن را محکوم کرد. او گفت: "مسکو تروریسم را در هر شکل آن محکوم می‌کند."

وزارت امور خارجه ایران ساعاتی بعد از انفجار در دمشق، با صدور بیانیه‌ای این حادثه را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است که ایران "هر گونه خشونت و توسل به اقدامات تخریبی را محکوم کرده و بر این باور است که تنها راه عبور از بحران جاری در سوریه، انجام گفت‌وگو به منظور یافتن راه‌های سیاسی برون‌رفت از مشکلات جاری است."

وزارت امور خارجه ایران تاکید کرده است: هر گونه بی‌ثباتی در سوریه می‌تواند تشنج و بحران را در منطقه دامن زده و به گسترش بیشتر خشونت و ناآرامی بیانجامد.

در این بیانیه آمده است: "مداخلات خارجی و ارسال سلاح و مهمات به داخل این کشور و حمایت برخی طرف‌های منطقه‌ای و بین‌المللی از اقدامات تروریستی که ثبات و امنیت سوریه" را هدف قرار می‌دهد، راه به جایی نخواهد برد و این فعالیت‌ها باید در اسرع وقت متوقف شود.

به گزارش خبرگزاری رسمی ایران (ایرنا)، علی‌اکبر صالحی، وزیر امور خارجه ایران هم امروز با ولید معلم، وزیر خارجه سوریه، تماسی تلفنی داشته و حمله به دبیرخانه شورای امنیت ملی سوریه در دمشق را محکوم کرده است.

تاخیر در بررسی قطعنامه

کوفی عنان، فرستاده مشترک سازمان ملل متحد و اتحادیه عرب در امور سوریه نیز خواهان به تاخیر افتادن نشست اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد برای بررسی وضعیت سوریه شده است.

قرار بود اعضای شورای امنیت در نشست امروز خود درباره قطعنامه جدیدی که علیه دولت سوریه تدوین شده است، رأی‌گیری کنند.

بان کی‌مون، دبیرکل سازمان ملل متحد نیز اندکی بعد از حمله در دمشق و پس از دیدار با هو جیانتائو، رئیس‌جمهور چین در پکن، از شورای امنیت خواست تا در قبال سوریه به طور واحد وارد عمل شوند.

او گفت که تمام مقامات ارشد چین قبول دارند که وضعیت در سوریه به شدت جدی است.

مقصران حمله

ارتش آزاد سوریه، از گروه‌های مسلح مخالف دولت بشار اسد، مسئولیت این بمبگذاری در دمشق را به عهده گرفته است.

با این حال، دولت سوریه اعلام کرده است که بیش از پیش برای مقابله به مثل با آنچه "تروریست‌های تحت حمایت آمریکا و اسرائیل" خواند، مصمم است.

با این حال، برخلاف حمله‌های مشابه پیشین، تلویزیون دولتی سوریه تاکنون از محل حمله تصویری پخش نکرده است.

همچنین یک گروه اسلامگرا هم مسئولیت حمله امروز در دمشق را بر عهده گرفته است.



:: برچسب‌ها: طبیعت , حیوانات , فوتبال ,
:: بازدید از این مطلب : 255
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sasurse

بشار اسد امروز یاران نزدیکی را از دست داد

امروز ۱۸ ژوئیه(۲۸ تیر) به مرکز امنیت ملی سوریه در دمشق انجام شد که در آن آصف شوکت، شوهرخواهر بشار اسد و داوود ناجحه، وزیر دفاع، کشته شدند. شماری دیگر از مقامات بالای حکومت سوریه نیز در این انفجار زخمی شدند. آنان کیستند؟

آصف شوکت، شوهرخواهر اسد

آصف شوکت از نزدیکترین چهره‌ها به بشار اسد بود

ژنرال شوکت به عنوان یکی از فرماندهان ارشد امنیتی و از چهره‌های حلقه نزدیک به بشار اسد شناخته می‌شد. مقام او در سال ۲۰۱۰ از ریاست سازمان اطلاعات ارتش به معاونت فرماندهی ستاد نیروهای مسلح تغییر کرده بود.

آصف شوکت در سال ۱۹۵۰ در یک خانواده متوسط علوی متولد شد. در دانشگاه دمشق تحصیل کرد و در اواخر دهه ۱۹۷۰ وارد ارتش شد.

ستاره بخت او پس از ازدواج با بشری، تنها دختر حافظ اسد طلوع کرد. این ازدواج در میانه دهه ۱۹۹۰ و با وجود مخالفت خانواده اسد صورت گرفت که معتقد بودند آقای شوکت شریک خوبی برای بشری نیست چرا که از ازدواج قبلیش ۵ فرزند دارد و ده سال هم از دختر حافظ اسد مسن‌تر است.

اما مدتی بعد شوکت مورد بخشش حافظ اسد قرار گرفت و روابط نزدیکی با او برقرار کرد. گفته می شود که بشری با در اختیار داشتن پست حساس منشی رئیس جمهور در بهبود این ارتباط نقش مهمی داشته است.

در این حال گزارش هایی از وجود اختلاف بین شوکت و ماهر اسد، برادر کوچک بشار، وجود داشت و گفته شده که ماهر در سال ۱۹۹۹ به سوی شوکت تیراندازی کرد. ظاهرا پس از این اتفاق، شوکت برای معالجه به بیمارستانی نظامی در پاریس فرستاده شد.

پس از آن ژنرال شوکت عملا ریاست سازمان اطلاعات ارتش سوریه را بر عهده گرفت و در سال ۲۰۰۵ این پست رسما به او ابلاغ گردید.

او پس از واقعه ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ به عنوان یکی از نمایندگان اصلی بشار اسد با سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا و اتحادیه اروپا ارتباط داشت و به پایه‌گذاری عملیات اطلاعاتی آمریکا در سوریه کمک کرد. با سردی روابط بین دو کشور، این عملیات نیز متوقف شد.

در گزارش اولیه تحقیق سال ۲۰۰۵ سازمان ملل پیرامون ترور رفیق حریری، نخست وزیر سابق لبنان، نام ماهر اسد و آصف شوکت به عنوان طراحان احتمالی ترور او ذکر شده بود.

یک سال بعد، آمریکا به دلیل اینکه آقای آصف "یکی از طراحان اصلی تسلط سوریه بر لبنان بود و به سیاست سوریه در اشاعه تروریسم دولتی کمک می کرد"، اموال او را در این کشور مسدود کرد.

آصف شوکت امروز ۱۸ ژوئیه(۲۸ تیر) در حمله‌ای انتحاری به مرکز امنیت ملی سوریه در دمشق کشته شد.

داوود راجحه، وزیر دفاع

ژنرال راجحه اولین مسیحی سوریه بود که به چنین مقام بالایی رسیده بود

داوود راجحه پیش از رسیدن به مقام وزارت دفاع رییس ستاد ارتش بود.

او در سال ۱۹۴۷ در دمشق متولد شده بود و از مسیحیان ارتدوکس سوریه بود. او نخستین مسیحی بود که در نیم قرن حکومت حزب بعث به مقام وزارت دفاع رسید.

راجحه در سال ۱۹۶۷ از مدرسه افسری فارغ‌التحصیل شد و در سال ۲۰۰۵ درجه ژنرالی گرفت.

او در سال ۲۰۱۱ و با بالا گرفتن بحران سوریه به وزارت دفاع رسید.

ژنرال راجحه در جریان برگزاری مانورهای نظامی اخیر سوریه توان نظامی ارتش این کشور را ستوده و گفته بود این نیرو برای دفاع از سوریه در برابر هر خطری آمادگی کامل دارد.

داوود راجحه امروز ۱۸ ژوئیه(۲۸ تیر) در حمله‌ای انتحاری به مرکز امنیت ملی سوریه در دمشق کشته شد.

هشام بختیار، دبیر شورای امنیت ملی

ژنرال بختیار متولد سال ۱۹۴۱ و رئیس سازمان امنیت ملی حزب بعث بود. وظیفه این سازمان هماهنگی بین سازمان های اطلاعاتی سوریه و آماده سازی پیشنهادات برای ارائه به رئیس جمهور است.

او بین سال های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۵ رئیس ستاد امنیت عمومی بود.

آمریکا در سال ۲۰۰۶ به دلیل "کمک او به حمایت سوریه از سازمان های تروریستی شامل حزب الله" او را در فهرست تحریم قرار داد.

ژنرال بختیار در شورای امنیت ملی نیز مسئول فعالیت هایی بود که "مشخصا به حضور نظامی-اطلاعاتی سوریه در لبنان کمک می کرد."

در سال ۲۰۰۷ نام او در لیستی قرار گرفت که اجازه ورود به خاک آمریکا را ندارند.

بر اساس گزارش ها، ژنرال اختیار در سرکوب تظاهرات در درعا نقش داشته است. سرکوب شدید معترضان رژیم سوریه در این شهر جنوبی، موجب آغاز اعتراضات گسترده در سطح کشور شد.

وزارت خزانه داری آمریکا در ماه مه سال ۲۰۱۱ سازمان امنیت ملی سوریه را به دلیل سازمان دهی نیروهای امنیتی در سرکوب تظاهرات تحریم کرد.

ژنرال بختیار از جمله کسانی است که در حمله انتحاری امروز ۱۸ ژوئیه(۲۸ تیر) در حمله انتحاری به مرکز امنیت ملی دمشق مجروح شده است.



:: برچسب‌ها: آلمان , عروسی , کلیسا ,
:: بازدید از این مطلب : 229
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sasurse

به گزارش خبرگزاری رویترز از برلین، بدین ترتیب برزگترین رخدادهای ورزشی جهان به مدت دستكم 8 سال دیگر بطور رایگان در خاك انگلیس پخش خواهد شد.

كمیته بین المللی المپیك در بیانیه ای بدون ارایه جزییات مالی این قرارداد افزود: بی بی سی همچنین حق پخش بازی های تابستانی 2016 ریودوژانیرو، المپیك زمستانی 2014 سوچی و 2018 پیونگ چنگ را از طریق همه رسانه ها از جمله اینترنت و تلفن همراه بدست آورده است.

مارك تامپسون مدیركل بی بی سی دربیانیه ای ازاینكه پخش بازیهای المپیك تادهه2020بطوراختصاصی ازطریق بی بی سی ادامه خواهدیافت،ابرازخشنودی كرد.

وی افزود: این خبر بسیار خوبی در روزهای پیش از شروع بازی های 2012 لندن به وسیله بخش ورزشی بی بی سی است و به مشاركت مداوم میان بی بی سی و جنبش المپیك ارج می نهم.

بی بی سی قصددارد تمامی رخدادهای ورزشی بازی های لندن را كه از جمعه 6 مرداد شروع می شود، بطور مستقیم و زنده پخش نماید.

درماه های اخیر گمانه زنی هایی به وسیله سخنان ژاك راگ رییس كمیته بین المللی المپیك تقویت شد مبنی بر اینكه حق پخش بازی های 2014 به بعد در انگلیس ممكن است به یك شبكه تلویزیونی خصوصی مانند 'بی اسكای بی' فروخته شود كه برای دریافت برنامه های آن باید حق اشتراك پرداخت.

بی بی سی ازهرخانوار دارای دستگاه گیرنده تلویزیون در انگلیس حق اشتراكی معادل 145.50 پوند (معادل 230) دلار سالانه دریافت می كند.

راگ روز چهارشنبه گفت ادامه مشاركت با بی بی سی تصمیم درستی برای این بازی ها بوده است.

شبكه آمریكایی ان بی سی یونیورسال در سال گذشته میلادی با پرداخت 4 میلیارد و 380 میلیون دلار حق پخش 4 المپیك را از سال 2014 تا 2020 در خاك آمریكا به خود اختصاص داد.

مترجمام**1486**1590



:: برچسب‌ها: بهار ,
:: بازدید از این مطلب : 268
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sasurse

بشار اسد امروز یاران نزدیکی را از دست داد

امروز ۱۸ ژوئیه(۲۸ تیر) به مرکز امنیت ملی سوریه در دمشق انجام شد که در آن آصف شوکت، شوهرخواهر بشار اسد و داوود ناجحه، وزیر دفاع، کشته شدند. شماری دیگر از مقامات بالای حکومت سوریه نیز در این انفجار زخمی شدند. آنان کیستند؟

آصف شوکت، شوهرخواهر اسد

آصف شوکت از نزدیکترین چهره‌ها به بشار اسد بود

ژنرال شوکت به عنوان یکی از فرماندهان ارشد امنیتی و از چهره‌های حلقه نزدیک به بشار اسد شناخته می‌شد. مقام او در سال ۲۰۱۰ از ریاست سازمان اطلاعات ارتش به معاونت فرماندهی ستاد نیروهای مسلح تغییر کرده بود.

آصف شوکت در سال ۱۹۵۰ در یک خانواده متوسط علوی متولد شد. در دانشگاه دمشق تحصیل کرد و در اواخر دهه ۱۹۷۰ وارد ارتش شد.

ستاره بخت او پس از ازدواج با بشری، تنها دختر حافظ اسد طلوع کرد. این ازدواج در میانه دهه ۱۹۹۰ و با وجود مخالفت خانواده اسد صورت گرفت که معتقد بودند آقای شوکت شریک خوبی برای بشری نیست چرا که از ازدواج قبلیش ۵ فرزند دارد و ده سال هم از دختر حافظ اسد مسن‌تر است.

اما مدتی بعد شوکت مورد بخشش حافظ اسد قرار گرفت و روابط نزدیکی با او برقرار کرد. گفته می شود که بشری با در اختیار داشتن پست حساس منشی رئیس جمهور در بهبود این ارتباط نقش مهمی داشته است.

در این حال گزارش هایی از وجود اختلاف بین شوکت و ماهر اسد، برادر کوچک بشار، وجود داشت و گفته شده که ماهر در سال ۱۹۹۹ به سوی شوکت تیراندازی کرد. ظاهرا پس از این اتفاق، شوکت برای معالجه به بیمارستانی نظامی در پاریس فرستاده شد.

پس از آن ژنرال شوکت عملا ریاست سازمان اطلاعات ارتش سوریه را بر عهده گرفت و در سال ۲۰۰۵ این پست رسما به او ابلاغ گردید.

او پس از واقعه ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ به عنوان یکی از نمایندگان اصلی بشار اسد با سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا و اتحادیه اروپا ارتباط داشت و به پایه‌گذاری عملیات اطلاعاتی آمریکا در سوریه کمک کرد. با سردی روابط بین دو کشور، این عملیات نیز متوقف شد.

در گزارش اولیه تحقیق سال ۲۰۰۵ سازمان ملل پیرامون ترور رفیق حریری، نخست وزیر سابق لبنان، نام ماهر اسد و آصف شوکت به عنوان طراحان احتمالی ترور او ذکر شده بود.

یک سال بعد، آمریکا به دلیل اینکه آقای آصف "یکی از طراحان اصلی تسلط سوریه بر لبنان بود و به سیاست سوریه در اشاعه تروریسم دولتی کمک می کرد"، اموال او را در این کشور مسدود کرد.

آصف شوکت امروز ۱۸ ژوئیه(۲۸ تیر) در حمله‌ای انتحاری به مرکز امنیت ملی سوریه در دمشق کشته شد.

داوود راجحه، وزیر دفاع

ژنرال راجحه اولین مسیحی سوریه بود که به چنین مقام بالایی رسیده بود

داوود راجحه پیش از رسیدن به مقام وزارت دفاع رییس ستاد ارتش بود.

او در سال ۱۹۴۷ در دمشق متولد شده بود و از مسیحیان ارتدوکس سوریه بود. او نخستین مسیحی بود که در نیم قرن حکومت حزب بعث به مقام وزارت دفاع رسید.

راجحه در سال ۱۹۶۷ از مدرسه افسری فارغ‌التحصیل شد و در سال ۲۰۰۵ درجه ژنرالی گرفت.

او در سال ۲۰۱۱ و با بالا گرفتن بحران سوریه به وزارت دفاع رسید.

ژنرال راجحه در جریان برگزاری مانورهای نظامی اخیر سوریه توان نظامی ارتش این کشور را ستوده و گفته بود این نیرو برای دفاع از سوریه در برابر هر خطری آمادگی کامل دارد.

داوود راجحه امروز ۱۸ ژوئیه(۲۸ تیر) در حمله‌ای انتحاری به مرکز امنیت ملی سوریه در دمشق کشته شد.

هشام اختیار، رئیس سازمان امنیت ملی

ژنرال اختیار متولد سال ۱۹۴۱ و رئیس سازمان امنیت ملی حزب بعث بود. وظیفه این سازمان هماهنگی بین سازمان های اطلاعاتی سوریه و آماده سازی پیشنهادات برای ارائه به رئیس جمهور است.

او بین سال های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۵ رئیس ستاد امنیت عمومی بود.

آمریکا در سال ۲۰۰۶ به دلیل "کمک او به حمایت سوریه از سازمان های تروریستی شامل حزب الله" او را در فهرست تحریم قرار داد.

ژنرال اختیار در شورای امنیت ملی نیز مسئول فعالیت هایی بود که "مشخصا به حضور نظامی-اطلاعاتی سوریه در لبنان کمک می کرد."

در سال ۲۰۰۷ نام او در لیستی قرار گرفت که اجازه ورود به خاک آمریکا را ندارند.

بر اساس گزارش ها، ژنرال اختیار در سرکوب تظاهرات در درعا نقش داشته است. سرکوب شدید معترضان رژیم سوریه در این شهر جنوبی، موجب آغاز اعتراضات گسترده در سطح کشور شد.

وزارت خزانه داری آمریکا در ماه مه سال ۲۰۱۱ سازمان امنیت ملی سوریه را به دلیل سازمان دهی نیروهای امنیتی در سرکوب تظاهرات تحریم کرد.

ژنرال اختیار از جمله کسانی است که در حمله انتحاری امروز ۱۸ ژوئیه(۲۸ تیر) در حمله انتحاری به مرکز امنیت ملی دمشق مجروح شده است.



:: برچسب‌ها: نور ,
:: بازدید از این مطلب : 214
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sasurse

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی؛ سردار سرتیپ پاسدار 'علی فدوی' روز چهارشنبه در پایان همایش فرماندهان و مسوولان این نیرو كه در مشهد برگزار شد، افزود: رزمندگان نیروی دریایی سپاه همه اقدامات دشمن در منطقه را رصد می كنند.

وی همچنین ضمن مثبت ارزیابی‌كردن برگزاری این همایش اظهارداشت: روند ارتقای آمادگی ها در نیروی دریایی سپاه از سال 65 تاكنون حفظ شده و در این مدت زمان طولانی، آبدیدگی و تجربیات مفیدی را در این نیرو بوجود آورده است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه تصریح كرد: این نیرو به دلیل شرارت های آمریكا در منطقه همواره به دنبال افزایش آمادگی بوده است.

دریادار فدوی با بیان این كه تحریم های نفتی دشمنان را باید به مثابه فرصت تلقی كرد،یادآور شد: با این عرصه جهادی می توانیم به امید روزی باشیم كه حتی یك قطره نفت خام از ایران صادر نشود و این ذخیره الهی را به فرآورده های نفتی تبدیل كنیم یا به عنوان ذخیره آیندگان باقی بگذاریم.

وی، شرایط امروز ایران را در مقطع كنونی سرنوشت ساز برشمرد و یادآور شد: آمادگی و اقتدار نیروهای مسلح، دشمنان را از به كاربردن راهكار اقدام نظامی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران مایوس كرده است از این رو با به كاربردن ابزار تحریم و اعمال فشارهای اقتصادی ، سیاسی و حقوقی رویكرد خصمانه خود بر علیه ملت ایران را دنبال می كنند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه همچنین درمورد برگزاری همایش فرماندهان و مسوولان نیروی دریایی سپاه در شهر مقدس مشهد گفت: این همایش در زیر سایه با بركت امام رضا (ع) با محوریت موضوع ها و مباحث بصیرتی و تعمیق معنویت و نیز بررسی و تبیین برنامه های گذشته و راهبرد های آینده نیروی دریایی سپاه در مدت چهار روز برگزار شد.

سیام**2022**1336



:: برچسب‌ها: ماکرو , روش ,
:: بازدید از این مطلب : 254
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sasurse

به گزارش ایرنا از دمشق، روز گذشته (سه شنبه ) به دنبال ناآرام شدن منطقه زینبیه برای جلوگیری از بروز هرگونه مشكل درهای ورودی حرم حضرت زینب (س) بسته شد و امروز نیز با توجه به ادامه ناآرامی این مكان مطهر همچنان بسته است.

زایران ایرانی نیز كه به سوریه سفر كرده و در اطراف منطقه زینبیه مستقر هستند، اكنون در هتل ها اقامت دارند و فقط می توانند به زیارت حرم حضرت رقیه (س) در داخل شهر دمشق مشرف شوند.

یك مسوول دست اندركار امور زایران نیز در این ارتباط به خبرنگار ایرنا گفت كه در جریان ناآرامی های منطق زینبیه مشكلی برای زایران ایرانی بروز نكرده است و روسای كاروان ها در این ارتباط راهنمایی های لازم را دریافت كرده اند.

یك منبع آگاه نیز در این ارتباط اعلام كرد كه در های حرم حضرت زینب (س) فردا ساعت 8 در صورت مساعد بودن اوضاع باز خواهد شد.

خاورم**1436** 1506



:: برچسب‌ها: ژاپن ,
:: بازدید از این مطلب : 239
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sasurse

' علی ربوبی' روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در بیرجند گفت: اگر این سهمیه محقق شود نیاز سرپرستان خانوار زیر پوشش سازمان بهزیستی در زمینه مسكن برطرف خواهد شد.

وی همچنین از اختصاص 150 میلیارد ریال اعتبار برای كمك به ساخت مسكن مددجویان در هفته بهزیستی امسال خبر داد.

او افزود: این مبلغ از سوی سازمان بهزیستی و وزارت راه و شهرسازی در راستای كمك به ساخت مسكن مددجویان اختصاص یافته است.

دبیر ستاد مسكن مددجویان سازمان بهزستی گفت: از محل این اعتبارات به مددجویانی كه در ساخت مسكن با مشكل مواجه شده اند كمك خواهد شد.

او در ادامه سهم خراسان جنوبی را از این میزان اعتبار هفت میلیارد و 800 میلیون ریال اعلام و بیان كرد: از این مبلغ نیز سه میلیارد و 500 میلیون ریال از محل اعتبارات بهزیستی و چهار میلیارد و 300 میلیون ریال كمكهای وزارت راه و شهر سازی است.

وی همچنین به مصوبه دولت در سال 88 برای ساخت 200 هزار واحد مسكونی ویژه مددجویان بهزیستی اشاره و بیان كرد: در سالهای 89 و 90 ساخت بیش از 130 هزار واحد مسكونی برای مددجویان در سطح كشور شروع شد.

ربوبی بیان كرد: تاكنون 20 هزار واحد مسكونی مددجویان سازمان بهزیستی در سطح استانها واگذار شده است.

وی از واگذاری پنج هزار و800 واحد مسكونی مهر در هفته بهزیستی امسال به مددجویان تحت پوشش این سازمان خبر داد و افزود: 37 هزار واحد مسكونی نیز در مرحله نازك كاری است كه پیش بینی می شود تا پایان امسال واگذار شود.

665



:: برچسب‌ها: پاریس ,
:: بازدید از این مطلب : 230
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sasurse

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا میرتاج الدینی روز چهارشنبه در پایان جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران افزود: در آستانه ماه مبارك رمضان، وزیران كابینه در جهت تعامل هرچه بیشتر دولت با روحانیت و مراجع، در همایش‌هایی كه با حضور روحانیون برگزار شده شركت كرده‌ و به ارائه عملكردهای بخش های مختلف دولت پرداخته اند و این جلسات ادامه خواهد داشت.

سیام / 1723*



:: برچسب‌ها: تورنتو ,
:: بازدید از این مطلب : 233
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sasurse

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از موزه ملك، این موسسه همزمان با ماه مبارك رمضان با همكاری فرهنگستان هنر مجموعه برنامه‌هایی را تدارك دیده است.

از جمله این برنامه‌ها و همزمان با چهلمین سالگرد درگذشت حاج حسین آقا ملك، واقف و بنیانگذار كتابخانه و موزه ملی ملك، نمایشگاهی با عنوان 'چهل آینه' در نگارخانه ملك برپا خواهد شد.

این نمایشگاه شامل 40 تصویر از سوره فاتحه الكتاب از مجموعه قرآن‌های نفیس خطی موجود در گنجینه كتابخانه و موزه ملك است.

از آنجا كه این آثار در تاریخ كتابت قرآن كریم جایگاه ویژه‌ای داشت و با آرایه‌های گوناگونی تزیین شده است، نمایشگاه چهل آینه تلاش می‌كند تا روایتی از سیر خوشنویسی و تزیین قرآن در هنرهای ایرانی را به نمایش بگذارد.

در كنار این نمایشگاه منتخب 15 قرآن برگزیده خطی نیز كه نمایشگر شیوه‌های صحافی و كاغذسازی و دیگر هنرهای ایرانی در كتابت قرآن است نیز در معرض دید علاقه‌مندان و پژوهشگران برقرار خواهد بود.

گنجینه كتابخانه و موزه ملی ملك دارای حدود 70 قرآن خطی از قرون اولیه تا دوران قاجار است كه هر كدام روایت‌گر بخشی از تاریخ قرآن نگاری و قرآن آرایی هستند.

نمایشگاه چهل آینه از یكم مرداد ماه به مدت یك ماه در كتابخانه و موزه ملی ملك واقع در خیابان امام خمینی سردر باغ ملی برپا خواهد بود.

فراهنگ 2025**1588



:: برچسب‌ها: فرمت مربع ,
:: بازدید از این مطلب : 248
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sasurse

به گزارش ایرنا و به نقل از تارنمای رسمی باشگاه پرسپولیس تهران، 'محمد رویانیان' روز چهارشنبه در این احكام، ابراهیم آشتیانی، حمید درخشان، افشین پیروانی و رضا وطنخواه را به عنوان اعضای كمیته فنی منصوب كرد.

همچنین 'علی پروین' نیز در حكمی به عنوان رییس كمیته فنی انتخاب شد.

بر همین اساس، 'محمد رویانیان' در احكامی دیگر، ایرج پازوكی را به عنوان مدیر امور پیشكسوتان باشگاه پرسپولیس و محمد جمعه ای را به عنوان مشاور مدیرعامل منصوب كرد.

ورزشی. ** 9118 ** 1589



:: برچسب‌ها: کالیفرنیا , باند ,
:: بازدید از این مطلب : 254
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sasurse

به گزارش ایرنا، 'سید رضا عظیمی' روز چهارشنبه در همایش'معدن گام اول در تولید ملی' در قم افزود: معدن نقش مهمی در توسعه زیربنای اقتصادی و صنایع كشور دارد و امروز شاهد ورود سرمایه گذاران به این بخش هستیم.

وی ادامه داد: استانها باید ظرفیت معدنی خود در را شناسایی و این ظرفیت ها را به سرمایه گذاران معرفی كنند تا در آینده شاهد روند رو به رشد توسعه معادن و استفاده بهینه از منابع معدنی كشور باشیم.

عظیمی تاكید كرد: معادن، سرمایه كشور محسوب می شود كه با استخراج و فراوری آنها، علاوه بر توسعه صنعت معدنی، می توان اشتغال پایدار را در این بخش پایه ریزی كرد.

همایش 'معدن گام اول در تولید ملی'، امروز در سالن اجتماعات' فرهنگسرای جوان' قم برگزار شد.

در این همایش كه با حضور مسوولان كشوری، استانی و معدنكاران قم برگزار شد، سخنرانان بر لزوم تقویت منابع معدنی و استفاده بهینه از این منابع خدادادی تاكید كردند.ك/2

553/ 550/



:: برچسب‌ها: خورشید ,
:: بازدید از این مطلب : 217
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sasurse

به گزارش ایرنا ، 'مهدی ابویی' روز چهارشنبه در دومین همایش استانداردها ،كیفیت و تولیدات صادرات محور در بخشی از سخنان خود با بیان این جمله كه مرزها را باز می كنند كه كالا وارد شود ، گفت: ' این منطق است ؟ عقل است ؟، چه كسی سود می برد ؟ اسمش را هم حمایت از مرز نشین گذاشته اند' .

وی گفت : اینها با این كارشان مرزنشین را نوكر و اجیر یك عده آدم سود جو می كنند.

معاون پیشگیری و هماهنگی ستاد مركزی مبارزه با قاچاق كالا و ارز گفت : تغییر تعرفه به نام مرز نشین، در واقع به نفع سود جویان بوده و نه تنها به اقتصاد كشور كمك نمی كند بلكه وضع مرزنشینان هم بدتر می شود.

اقتصام **1601** 1319



:: برچسب‌ها: آسیا , فرمت مربع ,
:: بازدید از این مطلب : 230
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sasurse

به گزارش عصر چهارشنبه ایرنا از اداره اخبار و رسانه های گروهی مجلس 'علی لاریجانی' رئیس مجلس شورای اسلامی در این دیدار با بیان اینكه عراق همسایه راهبردی و مهمی برای جمهوری اسلامی ایران است، بر ضرورت تحكیم وحدت و انسجام همه گروه ها و اقوام عراقی در شرایط بسیار حساس كنونی منطقه تأكید كرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اختلاف و تفرقه میان گروه ها و اقوام عراقی در شرایط كنونی ،افزود:این اختلافات به زیان امنیت و ثبات كشور عراق است.

وی در عین حال تصریح كرد: ریاست كنونی عراق بر اتحادیه عرب فرصت مناسبی برای تحكیم جایگاه منطقه ای و حضور فعال این كشور در عرصه های مختلف سیاسی در منطقه و جهان است.

لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود روابط جمهوری اسلامی ایران با اقلیم كردستان عراق را بسیار خوب و رو به پیشرفت توصیف كرد و بر ضرورت حل پاره ای مشكلات و موانع بر سر توسعه این روابط تأكید نمود.

در این دیدار ' برهم صالح' نخست وزیر سابق اقلیم كردستان عراق نیز بر اهمیت و تقویت مناسبات دوستانه میان اقلیم كردستان عراق و جمهوری اسلامی ایران تأكید كرد .

نخست وزیر سابق اقلیم كردستان گفت:اهتمام تمامی رهبران و گروه های كرد عراقی بر توسعه و گسترش روابط برادرانه با جمهوری اسلامی ایران است.

صالح همچنین در ادامه خاطرنشان كرد: رهبران اقلیم كردستان عراق نیز اهتمام خاصی برای تقویت وحدت و همبستگی میان گروه های مختلف عراقی دارند.

وی با بیان اینكه عراق اینك با میراثی از مشكلات قدیمی و بر جای مانده از دوران حكومت بعثی ها روبروست افزود: تجربه دموكراسی و همزیستی اقوام مختلف عراقی در دوران بعد از حكومت بعثی، الگوی ارزشمندی است كه باید آنرا حفظ كرد.

نخست وزیر سابق اقلیم كردستان عراق از حمایت ها و پشتیبانی جمهوری اسلامی ایران در طول سال های اخیر از دولت و ملت عراق در برابر مشكلات پیچیده و عدیده ناشی از آغاز دوران جدیدی در عراق قدردانی كرد.

وی در پایان این گفت و گو با رییس مجلس شورای اسلامی عنوان كرد، كه در بسیاری از مشكلات و معضلات سال های اخیر، حمایت جمهوری اسلامی ایران از دولت و ملت عراق نقش كلیدی را در رفع موانع و حل مشكلات ایفاء كرده است.

سیام/9250 1418



:: برچسب‌ها: سیاه ,
:: بازدید از این مطلب : 249
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sasurse

به گزارش ایرنا از شبكه 'الدوری' قطر، در این دیدار كه سه شنبه شب در ورزشگاه 'محمد پنجم' شهر كازابلانكا مراكش و با حضور 50 هزار تماشاگر برگزار شد، تیم 'الرجاء' با گل های 'محمد متولی' در دقیقه 12 از روی نقطه پنالتی، 'عادل گروشی' در دقیقه 22 و 'یابور' در دقیقه 62 در مقابل تنها گل دقیقه 47'توكیرو'، تیم 'آتلاتیك بیلبائو' را شكست داد.

تیم فوتبال 'الرجاء' مغرب قرار است روز 28 ماه میلادی جاری، دیدار تداركاتی دیگر با تیم بارسلونا اسپانیا در ورزشگاه 'تانجا' مغرب برگزار كند.

ورزشی. **‌ 7476 ** 1589



:: برچسب‌ها: فرانسه , روز , نور ,
:: بازدید از این مطلب : 223
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sasurse

اظهار نظر صریح لاریجانی تا اندازه‌ای در مقابل این گفته آیت‌الله خامنه‌ای قرار می‌گیرد که گفته بود ایران در برابر تحریم "واکسینه" شده است

علی لاریجانی، رییس مجلس ایران، امروز گفته است که تحریم‌ها و اجرای ناقص طرح هدفمند کردن یارانه‌ها از دلایل مشکلات اقتصادی ایران هستند.

آقای لاریجانی گفته است مشکلات اقتصادی مشکل اصلی کشور هستند. به گفته وی "تحریم‌ها در این مشکلات بی تاثیر نیستند."

این اظهارات رییس مجلس ایران در حالی انجام می‌شود که مقامات ایران معمولا به صراحت از تاثیر منفی تحریم‌ها بر اقتصاد ایران نمی‌گویند و نقش آنها را کم‌رنگ جلوه می‌دهند.

در یکی از تازه‌ترین نمونه‌ها، هفته گذشته آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر ایران، گفته بود که ایران در برابر تحریم‌ها واکسینه شده است.

آقای لاریجانی گفته است: "برای کاهش فشار تحریم‌ها نیازمند مدیریت قوی داخلی هستیم."

رییس مجلس ایران این اظهارنظرها را در سفر به قم و ملاقات با روحانیون و مراجع تقلید ساکن این شهر بیان کرده است.

بیش از دو هفته است که ایالات متحده و اتحادیه اروپا دور جدیدی از تحریم‌ها را علیه ایران به اجرا گذاشته‌اند.

قدرت‌های غربی و برخی کشورهای دیگر می‌گویند ایران به طور مخفیانه در حال ساخت تسلیحات هسته‌ای است. اتهامی که همواره توسط مقامات ایرانی رد شده است.



:: برچسب‌ها: سفر , ابرها ,
:: بازدید از این مطلب : 229
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 تير 1391 | نظرات ()