تولید بیش از 95 درصد محصولات دارویی در داخل كشور
نوشته شده توسط : sasurse

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، دكتر 'حسین عطار' شامگاه شنبه در گردهمایی بزرگ خانواده تامین اجتماعی در سالن اجتماعات سازمان حج و زیارت اظهارداشت: این در حالی است كه در سال های قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، ایران فقط 25 درصد دارو در داخل كشور تولید می كرد.

وی با اشاره به واردات 75 درصدی دارو از خارج از كشور قبل از انقلاب اسلامی، ادامه داد: اكنون 40 درصد مواد اولیه مورد نیاز در داخل كشور برای ساخت داروها تولید می شود.

عطار با بیان اینكه هر سال 50 داروی جدید در كشور عرضه می شود، گفت: ما اكنون در بیوتكنولوژی و نانو به پیشرفت های چشمگیری دست پیدا كرده ایم.

وی در مورد جزییات تولید هفت داروی جدید و نوتركیب در شركت توفیق دارو در تامین اجتماعی گفت: گلاتیرامراستات كه در درمان بیماری ام.اس كاربرد ویژه دارد یكی از این داروها است.

وی افزود: بقیه داروها شامل فن تانیل، سوفن تانیل، آلفن تانیل و از داروهای كمك بیهوشی است كه اثرات ضددرد این داروها به ترتیب 80 برابر، 400 برابر و 20 برابر مورفین است.

عطار گفت: داروهای بوسرلین و تریپتورلین استات در درمان سرطان های سینه و پروستات و اكتروتاید استات برای تنظیم هورمون رشد است.

وی با بیان این كه شركت توفیق دارو مسوولیت ساخت ماده اولیه 15دارو را برعهده گرفته است، ادامه داد: شركت داروسازی 'زهراوی' و 'ابوریحان' نیز به منظور ورود فرمولاسیون این داروها به بازار با ما همكاری كردند.

مدیرعامل توفیق دارو، تحریم ها را فرصت و انگیزه ای برای دانشمندان به ویژه جوانان ایرانی دانست و ابراز امیدواری كرد با پشتكار، ایران از نظر تولید مواد اولیه دارویی بی نیاز شود.

وی با اشاره به پشتیبانی تامین اجتماعی و وزارت تعاون، كار و ورفاه اجتماعی افزود: ما تلاش می كنیم تا نخبگان ایرانی را در داخل و خارج كشور جذب كرده تا بتوانیم به موفقیت های قبل توجهی در زمینه دارو دست یابیم.

در پایان این مراسم، 'محمدرضارحیمی'، معاون اول رییس جمهوری خطاب به خانواده بزرگ تامین اجتماعی گفت: امروز آمده ام علاوه بر تبریك هفته تامین اجتماعی، خداقوت و خسته نباشید ویژه ای را به مدیرعامل شركت توفیق دارو و همكارانشان برای ساخت این داروها بگویم.

بر اساس این گزارش، هفت داروی جدید ساخت ایران در شركت توفیق دارو وابسته به تامین اجتماعی 29 تیرماه امسال با حضور رییس جمهوری در تالار وزارت كشور رونمایی شد.

اجتمام**9134** 3404





:: برچسب‌ها: گل , سیاتل ,
:: بازدید از این مطلب : 267
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: