ورود گاز خط لوله سوم به شبكه گازرسانی استانهای شمالی
نوشته شده توسط : sasurse

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، 'صفر جمال لیوانی' روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار كرد: تزریق گاز خط لوله سوم سراسری از عسلویه تا لوشان استان گیلان انجام شده و كل خط نیز تا پایان سال جاری به پایان رسیده و انتقال گاز به استانهای شمالی انجام خواهد شد.

وی تاكید كرد: با تزریق گاز در این خط و تامین بیش از پیش نیاز گاز استانهای گیلان، مازندران و گلستان كه محدوده عملیاتی منطقه 9 به شمار می آیند، در آینده در تامین گاز این استانها كمبودی بوجود نخواهد آمد.

لیوانی اظهار كرد: منطقه 9 شركت انتقال گاز ایران از سال 1388 آغاز بكار كرد كه هم اكنون توسط یك هزار و 200 كیلومتر خط لوله، پنج تاسیسات تقویت فشار و سه واحد تعمیراتی پشتیبان، انتقال گاز به استان های گیلان، مازندران و گلستان را به عهده دارد.

وی با بیان این كه، در این استان ها بیش از یك میلیون و 800 هزار مشترك از گاز استفاده می كنند، گفت: سال گذشته بیش از 15 میلیارد مترمكعب گاز با خطوط لوله منطقه 9 به نقاط مختلف ارسال كه بخش عمده آن در استان های گیلان، مازندارن و گلستان مصرف شده است.

لیوانی تصریح كرد: تاسیسات تقویت فشار قلعه جیق در استان گلستان، نور و نكا در استان مازندارن و همچنین رامسر و رشت در استان گیلان عملیات انتقال گاز به نقاط مختلف در این استانها را به عهده دارند.

وی در ارتباط با عملكرد این منطقه در سال گذشته در بخش تعمیرات، گفت: سال گذشته كل خطوط لوله (1200 كیلومتر) این منطقه عملیاتی پیگ رانی معمولی، 20 كیلومتر تغییر كلاس و نزدیك به 40 كیلومتر نیز تعویض پوشش انجام شد.

به گفته لیوانی برای سال جاری یك هزار و 200 كیلومتر پیگ معمولی و 14 كیلومتر نیز تغییر كلاس خطوط لوله برنامه ریزی شده است، ضمن آن كه در صورت نیاز پیگ رانی هوشمند و تعویض پوشش نیز انجام خواهد شد.

اقتصام**9189**1594





:: برچسب‌ها: تصویر , سان , انگلستان ,
:: بازدید از این مطلب : 252
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: