معاون وزیر كار: توجه به توانمندسازی نیروی انسانی ضرورت است
نوشته شده توسط : sasurse

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، 'كوروش پرند' در مراسم بازدید خبرنگاران از مركز تربیت مربی فنی و حرفه ای كرج به مناسبت هفته ملی مهارت كه از روز شنبه یكم مرداد ماه شروع می شود، گفت: توسعه، ترویج و ارتقای فرهنگ مهارت آموزی در سال تولید ملی، حمایت از كار و سرمایه ایرانی باید مورد توجه همه برنامه ریزان و دست اندركاران موضوع اشتغال قرار گیرد.

به گفته وی، بسترسازی بكارگیری نیروهای انسانی مهارت آموخته و ایجاد فرصت های شغلی پایدار و اطلاع رسانی، هدایت و فراگیر كردن هرچه بیشتر آموزش های مهارتی در سطوح مختلف از جمله اهداف هفته ملی مهارت است.

وی با اشاره به نامگذاری هفته ملی مهارت اظهار داشت: روز نخست هفته ملی مهارت به نام آموزش های مهارتی، تولید ملی، حمایت از كار و سرمایه ایرانی،روز دوم به نام آموزش های مهارتی، توانمندسازی نیروی انسانی و توسعه فناوری محور و روز سوم به نام آموزش های مهارتی، رونق بازار كار، افزایش بهره وری و اشتغال پایدار نامگذاری شده است.

معاون وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی اضافه كرد: روز چهارم هفته ملی مهارت به نام آموزش های مهارتی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی،روز پنجم به نام آموزش های مهارتی همگام با آموزش های دانشگاهی،روز ششم به نام آموزش های مهارتی همگام با مردم، توسعه مشاركت های مردمی و روز هفتم كه مصادف با ششم مرداد ماه روز ملی مهارت است به نام روز كارآفرینی و ترویج آموزش های فنی و حرفه ای نامگذاری شده است.

** راه اندازی واحدهای سیار آموزشی

وی درباره راه اندازی واحدهای سیار آموزشی گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه ای در صدد است كه با ایجاد واحدهای سیار، مردم را به آموزش های كوتاه مدت ترغیب كند.

وی تاكید كرد: آموزش های كوتاه مدت از نوع آموزش هایی است كه به طور یقین افراد به طور روزمره با نیازهایی از آن دست مواجه می شوند.

** آموزش های مهارت در عرصه های بین المللی

پرند در مورد آموزش های مهارت درعرصه های بین المللی گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه ای در صدد است با راه اندازی میز برای كشورهای مختلف، تعاملات خود را در صحنه های بین المللی افزایش دهد.

وی اظهار داشت: سازمان آموزش فنی و حرفه ای كشور تا یكم مهر ماه امسال مركزی را در شهر زنگبار كشور تانزانیا مجهز می كند.

پرند در ادامه بیان داشت: همچنین آموزش مربیان مهارت برای كشورهای افغانستان، آفریقایی و اقلیم كردستان از جمله اقدامات ارزشمند سازمان آموزش فنی و حرفه ای كشور است.

وی یادآور شد: تفاهم نامه هایی در قالب سه كشور ایران، افغانستان و كره جنوبی امضا شده است كه جمهوری اسلامی ایران با هزینه كشور كره جنوبی موضوع آموزش مهارت را برای افغان ها پیگیری می كند.

** مسابقات بین المللی مهارت

پرند درباره مسابقات بین المللی مهارت نیز گفت: مسابقات بین المللی مهارت سال 2013 میلادی در كشور آلمان انجام می شود كه ایران حضوری فعال در این مسابقات خواهد داشت.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای كشور در مورد مسابقات بین المللی مهارت سال 2011 میلادی كه در كشور انگلستان انجام شد،اظهار داشت: در مسابقات سال 2011 ایران توانست رتبه خود را به نحو چشمگیری كاهش دهد و بین 51 كشور شركت كننده، رتبه ششم را كسب كند.

رتبه ایران سال 2009 میلادی شانزدهم بود.

وی خواستار امتیازات و تسهیلات بیشتر برای كسب كنندگان امتیاز از سوی بنیاد نخبگان كشور شد.

** تاسیس موسسه در وزارت تعاون كار و رفاه اجتماعی

پرند در مورد تاسیس موسسه ای در وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی گفت: به منظور نظارت، ارزیابی و سیستم یكپارچه سازی آموزش های مهارت موسسه ای به این منظور در وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی تاسیس شده است كه از یكم مهر ماه كار خود را آغاز می كند.

** دوره های تكمیلی بین سطوح

پرند گفت: همچنین از یكم مهر ماه امسال، دوره های تكمیلی بین سطوح تحصیلی اجرایی می شود و در این دوره ها، پودمان هایی مرتبط با یكدیگر طراحی شده اند كه این پودمان ها در نهایت منتج به رشته ای دانشگاهی خواهند شد.

** آموزش های دولتی طبقه بندی شده اند

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای كشور گفت: هم اكنون آموزش های دولتی مهارت 71درصد در حوزه صنعت، 24درصد در حوزه خدمات و پنج درصد در حوزه كشاورزی است.

معاون وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی از طراحی منابع آموزشی واحد در سازمان آموزش فنی و حرفه ای كشور خبر داد و افزود: مجموعه پرسش های كتبی و پروژه های عملی در 160 عنوان كتاب برای نخستین بار طراحی شده است .

وی یادآور شد: در این كتب، پرسش ها به همراه پاسخ های تشریحی تنظیم شده است .

اقتصام ** 9123 **





:: برچسب‌ها: سفر , خانه ,
:: بازدید از این مطلب : 250
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: