سپاه: آمریکا از پس مین‌های دریایی ما برنمی‌آید
نوشته شده توسط : sasurse

مقامات نظامی ایران اخیرا از آمادگی خود برای بستن تنگه هرمز گفته‌اند

سرتیپ محمود فهیمی، معاون عملیات نیروی دریایی سپاه، به خبرگزاری فارس گفته است که نیروی دریایی سپاه در زمینه مین، مین‌ریزی و مین‌روبی تسلط دارد و ایالات متحده توانایی مقابله در این خصوص را ندارد.

آقای فهیمی امروز چهارشنبه، ۲۸ تیر، گفته است: "آمریکا نمی‌تواند کاری در حوزه مین‌روبی انجام دهد."

این اظهارات پس از آن صورت می‌گیرد که آمریکا اعلام کرده است به همراه بیست متحد خود در خلیج فارس مانور مین‌روبی انجام خواهد داد.

آمریکا گفته است هدف این مانور تمرینی دفاعی حفاظت از تردد دریایی در آب‌های بین المللی و خاورمیانه است.

'اقدام تبلیغاتی'

با این حال، علی فدوی، فرمانده نیروی دریایی سپاه ایران، بخش عمده جابجایی و تغییر در ناوگان آمریکا در خلیج فارس را اقدامی "رسانه‌ای و تبلیغاتی" توصیف کرده و گفته است که این اقدامات آمریکا به دلیل "هراس دشمنان" از تهدید مقامات ایران است که گفته‌اند "در صورتی که امنیت ملی ایران در منطقه به خطر بیفتد، امنیتی برای آمریکا و هم‌پیمانانش وجود نخواهد داشت."

او آنچه را شرارت‌های آمریکا طی سالیان متمادی در منطقه خواند، از جمله عواملی توصیف کرد که موجب ارتقای آمادگی و توان رزم نیروی دریایی سپاه شده است.

او اضافه کرد که نیروی دریایی سپاه ایران پس از پایان جنگ با عراق هیچگاه در شرایط عادی نبوده و این نیرو "در برابر تهدیدات دشمنان در ابعاد نظامی در شرایط فوق‌العاده‌ای به سر می‌برد."

این فرمانده ارشد نظامی در ایران گفت که نیروی دریایی سپاه تمام "اقدامات دشمن" را به طور کامل رصد می‌کند.

آقای فدوی اضافه کرد که آمادگی نیروهای مسلح ایران، کسانی را که او دشمنان خواند، از به کار بردن راهکار اقدام نظامی مایوس کرده است و به همین دلیل آنها به دنبال استفاده از ابزار تحریم و اعمال فشارهای اقتصادی، سیاسی و حقوقی علیه ایران بوده‌اند.

انسداد تنگه هرمز

اخیرا و در پی تشدید تحریم‌ها علیه ایران، مقامات ایرانی تهدیدهای خود درباره بستن احتمالی تنگه هرمز را، در صورت به خطر افتادن منافع حیاتی ایران، افزایش داده‌اند.

گزارش شده است که نمایندگان مجلس ایران در حال آماده کردن طرحی هستند که به موجب آن تنگه هرمز می‌بایست "تا برآورده شدن خواسته‌های ایران" بسته شود.

آمریکا در هفته‌های اخیر توان مین‌‎روبی خود را در خلیج فارس افزایش داده است و تعداد مین‌روب های این کشور با دو برابر افزایش به ۸ فروند رسیده و ۴ هلیکوپتر مین‌روب نیز در این منطقه مستقر کرده است.

آقای فهیمی تلاش ایالات متحده برای استفاده از مین‌روب‌های بدون سرنشین را "نشانه ضعف" آمریکا دانسته و گفته است: "آمریکایی‌ها در خیلی موارد حرف می‌زنند، ولی در عمل با مشکل مواجه هستند."





:: برچسب‌ها: نیویورک ,
:: بازدید از این مطلب : 250
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: