ایران و ارمنستان بر گسترش همكاری های امنیتی تاكید كردند
نوشته شده توسط : sasurse

به گزارش ایرنا به نقل از اطلاعیه وزارت دفاع ارمنستان، 'سیران اوهانیان' با تبریك انتصاب رییسی به عنوان سفیر جدید كشورمان در ایروان، برای وی در گسترش روابط میان این دو كشور آرزوی موفقیت كرد.

دو طرف در این دیدار همچنین در خصوص همكاری های ایران و ارمنستان در حوزه های مختلف به ویژه امنیتی و راه های تعمیق آن گفت و گو و تبادل نظر كردند.

در این دیدار برخی مسایل و مناقشات منطقه ای نیز مورد بحث قرار گرفت.

وزیر دفاع ارمنستان با ابراز خرسندی از روابط رو به گسترش كشورش با جمهوری اسلامی ایران، خواستار افزایش گام های دو جانبه برای توسعه مناسبات دو كشور همسایه شد.

وی خاطرنشان كرد: روابط با ایران برای ارمنستان از اهمیت فراوانی برخوردار است و ایروان مصمم به گسترش مناسبات خود با تهران در سطوح دو جانبه، منطقه ای و بین المللی است.

روابط ایران و ارمنستان در سالهای اخیر روند رو به گسترشی داشته و تبادل هیات های دو كشور در این زمینه نقش موثری داشته است.

آخرین دیدار مقامات عالی رتبه دو كشور هفته گذشته در جریان سفر

'محمد مصطفی نجار' وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران به ایروان انجام گرفت.

در جریان سفر وزیر دفاع ، تفاهم نامه امنیتی - انتظامی میان ایران و ارمنستان به امضا رسید.

'مصطفی نجار' وزیر كشور جمهوری اسلامی ایران در مراسم امضای این تفاهمنامه با حضور 'ولادیمیر گاسپاریان' رییس سازمان پلیس ارمنستان با اشاره به روند رو به گسترش همكاری های تهران و ایروان تاكید كرد: فصل جدیدی از همكاری های امنیتی و انتظامی بین دو كشور آغاز شده است.

رییس سازمان پلیس ارمنستان نیز با تقدیر و تشكر از همكاری های ایران، امضای تفاهمنامه امنیتی میان دو كشور را نقطه عطفی در مناسبات تهران و ایروان دانسته و بر آمادگی ارمنستان برای استفاده از تجربیات ایران در زمینه های امنیتی و انتطامی تاكید كرد.

وزیر كشور جمهوری اسلامی ایران همچنین با 'سرژ سركیسیان' رییس جمهوری و 'هویك آبراهامیان' رییس مجلس عالی ارمنستان نیز دیدار و با آنها در باره موضوعات مورد علاقه دو كشور مذاكره كرد.

رییس جمهوری ارمنستان در آن دیدار، روابط تهران و ایروان را بسیار خوب و رو به رشد توصیف كرد و گفت: ارمنستان تمام تلاش خود را برای بهتر به ثمر نشستن توافقات صورت گرفته انجام خواهد داد.

وی با اشاره به بیستمین سالگرد آغاز روابط دو كشور، این روابط را تاریخی و فرصت بسیار خوبی برای تعمیق همه جانبه آن میان دو كشور دانست.

اروپام/2242**518** 1506





:: برچسب‌ها: باغ , تایلند ,
:: بازدید از این مطلب : 205
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: