کرزی: شورشیان در برابر 'جنایات‌' خود پاسخگو خواهند بود
نوشته شده توسط : sasurse

هشدار کرزی به شورشیان

حامد کرزی، رئیس جمهوری افغانستان، به شورشیان افغان هشدار داده که برنامه آشتی ملی به معنی فراموش کردن اعمال خشونت آمیز آنها نیست. آقای کرزی گفته که قتل افراد بی‌گناه و حملات انتحاری از حافظه مردم پاک نمی‌شود.

برای پخش این فایل، نرم افزار "جاوا اسکریپت" باید فعال شود و تازه ترین نسخه "فلش" نیز نصب شده باشد

حامد کرزی، رئیس جمهوری افغانستان گفته است که تلاش او برای مصالحه با گروه های مسلح، به معنای فراموشی "جنایات" این گروه ها در افغانستان نیست.

آقای کرزی که در وزارت داخله (کشور) افغانستان با فارغان اکادمی پلیس صحبت می کرد، گفت که قتل افراد بیگناه، حملات انتحاری و کشتار کودکان و بزرگان افغانستان، از حافظه مردم این کشور پاک نخواهد شد.

او گفت: "کسانی که عامل این کار (حملات انتحاری) هستند، فکر نکنند صدایی را که ما برای صلح هر روز بلند می کنیم، برای این است که ما صلح می خواهیم و اعمال آنها را فراموش می کنیم."

آقای کرزی افزود: "نه. ما صلح می خواهیم، اما آنها باید بدانند که هر قتلی که کردند، هر جنایتی که مرتکب شدند، در خاطره ما است و فراموش نمی شود. اگر از این خاک هستند و یا بیگانه هستند، باید بدانند که یک روز جوابگو خواهند بود."

حامد کرزی

آقای کرزی گفت که افغانستان به طرف ترقی در حرکت شده

این نخستین بار است که رئیس جمهور کرزی در کنار تکرار درخواست مصالحه با مخالفین مسلح و گروه طالبان، به نیاز به "پاسخگویی" این گروه ها در برابر حملات شان در افغانستان نیز تاکید می کند.

آقای کرزی گفته است که بدون گفتگو و مذاکره با طالبان، خشونتها در این کشور پایان نخواهد یافت، اما این درخواستها، همواره با بی اعتنایی گروه طالبان روبرو شده است.

این گروه اعلام کرده که دولت افغانستان "صلاحیت" کافی برای مذاکره ندارد و اگر قرار باشد با جناحی در مورد آینده افغانستان گفتگو کنند، طرف آنها جامعه جهانی و آمریکا خواهد بود.

'آینده از ماست'

حامد کرزی در سخنرانی خود به مناسبت فراغت (از تحصیل) افسران پلیس در کابل، نسبت به آینده افغانستان و حمایتی که این کشور در درازمدت از جامعه جهانی بدست آورده نیز ابراز خوشبینی کرد.

"افغانستان یکی از قوی ترین کشورها در منطقه خواهد شد... کشور ما به طرف پیشرفت روان است و ده - پانزده سال دیگر، در جمله کشورهای بسیار زورآور منطقه خواهیم بود، هم از نظر پیشرفت و تقویت زیربناها و هم از نظر نیروهای امنیتی"

آقای کرزی دو بار تکرار کرد که کشورش در آینده نزدیک، به یکی از قدرتهای منطقه تبدیل خواهد شد.

او گفت: "جوانان عزیز، امروز‌نگر نباشید، امروز تلاش کنید تا آینده خود را بسازید و آینده از ماست."

آقای کرزی افزود: "افغانستان یکی از قوی ترین کشورها در منطقه خواهد شد... کشور ما به طرف پیشرفت روان است و ده - پانزده سال دیگر، در جمله کشورهای بسیار زورآور منطقه خواهیم بود، هم از نظر پیشرفت و تقویت زیربناها و هم از نظر نیروهای امنیتی."

رئیس جمهور کرزی همچنین خبر داد که ظرف روزهای آینده، قراردادی را در زمینه آموزش پلیس افغانستان، با بریتانیا امضا می کند که براساس آن، بریتانیا مسئولیت آموزش پلیس افغانستان را به شکل مدرن برعهده خواهد گرفت.

جامعه جهانی اخیرا تعهد کرد که ۴.۱ میلیارد دلار برای تامین هزینه نیروهای امنیتی در اختیار افغانستان قرار خواهد داد.

مقامات افغان می گویند، از این پول، برای پرداخت حقوق و امتیازات نیروهای امنیتی و همچنین دوره های آموزش حرفه‌ای استفاده خواهد شد.





:: برچسب‌ها: بریتانیا , زن ,
:: بازدید از این مطلب : 223
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: