مقام ارشد بانكی آفریقای جنوبی: امنیت غذایی یك چالش و تهدید جدی جهانی است
نوشته شده توسط : sasurse

'پاكامانی هادیبی ' روز چهارشنبه در حاشیه امضای قرارداد همكاری مالی با گروه 'خدمات كشاورزی و مواد غذایی ' آفریقای جنوبی به خبرنگاران گفت قاره آفریقا و نیز كشور آفریقای جنوبی با این تهدید ها مواجه خواهند شد.

وی تصریح كرد كه تامین امنیت غذایی خصوصا درطی یكصد سال آینده، نیازمند یك فكر نوین و روش های جدید خواهد بود.

وی با اشاره به رشد جمعیت جهان به 9 میلیارد نفر تا سال 2050 میلادی ، تصریح كرد كه باید در روش ها و نوع كارهایمان تجدید نظر كنیم .

مدیر اجرایی بانك كشاورزی آفریقای جنوبی گفت كه برای تامین غذایی این جمعیت رو به افزایش نیازمند فناوری های جدید و توسعه یافته به منظور تولید بیشتر مواد غذایی هستیم .

وی همچنین گفت: علاوه بر این تهدید ،تغییرات زیست محیطی ، بحران آب و مهاجرت انسان ها نیز از دیگر چالش هایی هستند كه كه بر بسیاری از كشورهای جهان خصوصا بر كشورهای آفریقایی تاثیر می گذارند.

وی گفت در صورت عدم تامین مواد غذایی، مهاجرت های انسانی ناشی از كمبود مواد غذایی سریعا افزایش خواهد یافت و مرزها نیز مانعی جدی در مقابل این روند محسوب نخواهند شد.

این مقام ارشد بانكی آفریقای جنوبی تصریح كرد كه در این میان كشورهایی كه از لحاظ اقتصادی وضع بهتری دارند، به طور طبیعی مهاجران بیشتری را جذب خود خواهند كرد.

'چالرز وینر' مدیر اجرایی گروه خدمات كشاورزی آفریقای جنوبی نیز به خبرنگاران گفت كه جمعیت روز افزون آفریقا بزودی فشار زیادی بر روی ذخایر غذایی این قاره وارد خواهد كرد.

رییس این گروه بزرگ خدمات كشاورزی كه در كشورهای دیگر آفریقایی نیز فعالیت می كند، تصریح كرد كه تضمین امنیت غذایی نیازمند یك همكاری دسته جمعی است و كسی به تنهایی قادر به این كار نیست .

آفریقای جنوبی ار جمله كشورهای استثنایی قاره آفریقا است كه به دلیل شرابط خوب آب و هوایی و پیشرفته بودن بخش كشاورزی آن ضمن خودكفا بودن در زمینه تامین مواد غذایی، از جمله صادر كنندكان برخی از محصولات كشاورزی محسوب می شود.

این كشور در زمره 10 كشور بزرگ تولید كننده جهان در برخی از محصولات كشاورزی ازجمله ذرت، غلات، دانه های روغنی و برخی از میوه ها از جمله گلابی و گریب فروت، شمرده می شود.

وضیعت اقتصادی نسبتا خوب آفریقای جنوبی در قیاس با بسیاری از كشورهای قاره آفریقا سبب شده است كه این كشور مقصدی برای مهاجرتهای انسانی از سایر كشورهای فقیراین قاره از جمله همسایگانش باشد.

1552** 1506





:: برچسب‌ها: گربه , ابرها ,
:: بازدید از این مطلب : 215
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 22 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: