چشم انداز روشنی برای روابط تهران - ایروان دیده می شود
نوشته شده توسط : sasurse

'مصطفی محمد نجار ' با بیان این كه روابط ایران با كشورهای منطقه به ویژه ارمنستان راهبردی است، تاكید كرد : این آمادگی در جمهوری اسلامی ایران وجود دارد تا سطح مبادلات اقتصادی، تجاری و مرزی خود را در بالاترین سطح با كشور دوست و برادر، ارمنستان گسترش دهد .

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی وزارت كشور،وزیر كشور با تاكید بر اینكه روابط تهران – ایروان، دیرینه و تاریخی است و مردمان دو كشور از گذشته های دور، روابطی صمیمی و عاطفی با یكدیگر داشته اند، اظهار داشت : می توان با گسترش همكاری های مرزی و استانی سطح روابط اقتصادی و تجاری را بیش از پیش توسعه داد كه در این زمینه جمهوری اسلامی ایران آمادگی كامل را دارد.

وی با بیان اینكه امروز ظرفیت‌های فراوانی برای افزایش سطح همكاری ها به خصوص انتقال فرآوردهای نفتی از ایران به ارمنستان وجود دارد، گفت: جمهوری اسلامی ایران این آمادگی را دارد تا علاوه برانتقال گاز، دیگرمحصولات و فرآورده های نفتی را نیز به این كشور صادر كند.

محمد نجار درباره رفت و آمدهای صورت گرفته بین مسولان عالی رتبه دو كشور افزود: این سفرها باعث تعمیق و گسترش روابط خواهد شد و از این رو باید با استفاده از این ظرفیت ها، روابط سیاسی و اقتصادی خود را در بالاترین سطح قرار دهیم چرا كه گسترش روابط بین تهران – ایروان علاوه بر دو كشور به نفع كشورهای منطقه و جهان خواهد بود .

وزیر كشور بر گسترش زمینه های همكاری به ویژه گردشگری و كشاورزی تاكید كرد و گفت: ایران و ارمنستان از روابط تاریخی و فرهنگی عمیقی برخوردارند و دو ملت فاصله ای بین خودشان احساس نمی كنند.

وی تصریح كرد: ایران محدودیتی برای توسعه حداكثری روابط با ارمنستان ندارد و امیدواریم با توجه به نقطه نظرات فراوان مشترك روند همكاری‌های دوجانبه تسهیل و تسریع شود.

'آرمن موسسیان' وزیر انرژی و رییس كمیسیون مشترك اقتصادی ارمنستان، با اشاره به نقش جمهوری اسلامی ایران در منطقه، از حمایت ایران از كشورهای منطقه قفقاز در شرایط سخت و ویژه قدردانی كرد.

وزیر انرژی ارمنستان نقش مؤثر جمهوری اسلامی ایران در ترتیبات منطقه ای را انكارناپذیر خواند و با مهم توصیف كردن موقعیت جغرافیایی و ترانزیتی ایران، مناسبات ارمنستان با ایران را به نفع مصالح دو كشور دانست.

وی افزود: اجرای پروژه‌های مشترك بین دو كشور نه تنها برای ایران و ارمنستان، بلكه برای كل منطقه اهمیت و ثمرات زیادی دارد.

وی با بیان اینكه هم اكنون سطح مبادلات تجاری بین دو كشور بیش از 300 میلیون دلار است، گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته بین مسوولان دو كشور امیدواریم سطح این مبادلات تا دو سال آینده به یك میلیارد دلار برسد.

در این دیدار، همچنین استانداران آذربایجان شرقی و غربی به بیان دیدگاهها، مشكلات و موانع در زمینه گسترش مبادلات استان های همجوار دو كشور پرداختند.

سیام**7378**1572





:: برچسب‌ها: سیاه و سفید , خام ,
:: بازدید از این مطلب : 226
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 22 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: