مصرف آب، سوخت و سموم در بخش كشاورزی 20 تا 35 درصد كاهش یافت
نوشته شده توسط : sasurse

'پیمان فلسفی' روز چهارشنبه در گردهمایی مدیران ترویج استان های شمالغرب كشور در تبریز افزود: این نتیجه با بررسی سایت هایی كه به صورت الگویی فعالیت ترویجی داشته اند، به دست آمده است.

وی با اشاره به اینكه پس از پیروزی انقلاب اسلامی میزان تولید در بخش های مختلف كشاورزی چهار برابر شده است، گفت: برای قرار گرفتن در جایگاه برتر منطقه باید از تمام منابع استفاده كنیم.

فلسفی با بیان اینكه مجموعه ترویج و آموزش با همگرایی نیروها و هم افزایی منابع درصدد ایجاد انسجام عملیاتی است، افزود: افزایش كمی و كیفی تولید و افزایش درآمد كشاورز از اهداف برنامه های ترویج است.

وی از وجود استراتژی مشخص برای تحقق این اهداف در راستای برنامه پنجم توسعه خبر داد و گفت: خودكفایی در تولید محصولات اساسی و ارتقای بازده آبیاری از 33 درصد كنونی به 40 درصد تا پایان برنامه پنجم هدف گذاری شده است.

فلسفی با اشاره به شكل گیری كارگروه های توسعه بخش كشاورزی در استان ها افزود: در هر یك از استان ها باید برنامه مشخص برای رسیدن به اهداف پیش بینی شده تدوین شود.

وی گفت: شرایط اقتصادی و اقلیمی مناطق مختلف كشور تدوین برنامه مشخصی را برای هر منطقه ایجاب می كند.

فلسفی ، جایگاه آموزش و ترویج را در اجرایی شدن این برنامه ها مهم دانست و ادامه داد: فرایند توسعه نیازمند مشاركت همه نیروها و استفاده بهینه از منابع موجود است.

وی با اشاره به اینكه یك تا دو درصد ارزش تولید ناخالص داخلی باید صرف فعالیت های ترویجی شود، گفت: 70 درصد نیروهای عملیاتی بخش كشاورزی باید در مزرعه فعال باشند، درحالی كه در ایران 30 درصد است.

فلسفی با اعلام اینكه شش هزار نیروی دولتی در بخش كشاورزی كشور فعال هستند، گفت: 10 درصد این نیروها در صحنه عمل و دركنار كشاورز حضور دارند و در واقع 90 درصد پشت میزنشین هستند.

معاون ترویج و آموزش وزارت جهاد كشاورزی با اشاره به فعالیت چهار میلیون و 300 هزار نفر بهره بردار در بخش كشاورزی افزود: برای اجرای طرح های ترویجی و آموزشی برای این جمعیت نیازمند 60 هزار نفر نیروی انسانی هستیم.

برگزاری كارگاه های آموزشی ترویجی از برنامه های جنبی این گردهمایی بود.

7232/587/ 684





:: برچسب‌ها: قرمز , سفید , پاییز ,
:: بازدید از این مطلب : 244
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: