صدور چهار میلیون گواهینامه هوشمند برای رانندگان ایرانی
نوشته شده توسط : sasurse

سرهنگ رحیم رمضان آقایی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: گواهینامه های مزبور نسبت به گواهینامه های قدیمی از كیفیت برتری در نوع جنس، ضریب ایمنی بالا و طراحی زیبا برخوردار است.

سرهنگ آقایی طراحی و رنگ آمیزی این گواهینامه ها را متناسب با پیشرفته ترین استانداردهای بین المللی دانست و تاكید كرد: گواهینامه های هوشمند با هدف ارتقاء فرهنگ ترافیك، شناسایی رانندگان پر خطر، تجمیع اطلاعات گواهینامه ها، امكان ثبت تخلفات رانندگی و ارتقای سطح كیفی رفتارهای كاربران صادر می شود.

وی در ادامه با بیان اینكه بخش اعظم ناوگان حمل و نقل كشور دارای گواهینامه رانندگی هستند، گفت: بیش از 27 میلیون نفر از ایرانیان دارای انواع گواهینامه رانندگی هستند.

آقایی افزود: همه رانندگان ناوگان عمومی كشور گواهینامه دارند، اما درصدی كمی از راكبان موتورسیكلت ها و تعدادی نیز از رانندگان سواری در كشور فاقد این مدرك هستند.

رییس مركز صدور گواهینامه با بیان اینكه در حال حاضر برای آموزش و صدور گواهینامه پایه دو 10 ساعت آموزش تئوری و 20 ساعت آموزش عملی داریم، خاطر نشان كرد: برنامه هایی برای تغییر كیفیت و كمیت آموزش ها داریم كه انجام این آموزش ها برای راكبان موتورسیكلت ها از جمله این برنامه ها است.

**هفت آموزشگاه موتور سیكلت در كشور فعال است

رییس مركز صدور گواهینامه راهنمایی و رانندگی با اشاره به فعالیت هفت آموزشگاه موتور سیكلت در كشور گفت: در حال حاضر بیش از هفت میلیون موتور سیكلت در كشور شماره گذاری شده است.

وی تعداد مراكز آموزش و صدور گواهینامه موتورسیكلت در تهران را دو مركز دانست و افزود: گسترش آموزشگاه های موتورسیلكت در تهران و كشور و گسترش مجتمع های آموزشی كه همه خدمات صدور گواهینامه را ارائه دهند از دیگر برنامه های پلیس راهور در این حوزه است.

** داشتن گواهینامه دلیل بر داشتن مهارت كافی نیست

معاون فنی ــ مهندسی پلیس راهور در ادامه با بیان اینكه صرف داشتن گواهینامه دلیل بر مهارت كافی در فن رانندگی نیست، گفت: رانندگی فنی است كه با ممارست و تمرین بیشتر افزایش می یابد. برای هر چه بهتر شدن در این فن، باید بیشتر رانندگی كرد.

وی با اشاره به نمرات منفی برخی تخلفات رانندگی گفت: قانون نمره منفی به گونه ای است كه بعد از سه مرحله كسب حد نهایی امتیاز منفی،گواهینامه فرد باطل خواهد شد و فردی كه گواهینامه اش باطل می شود باید در دوره های آموزشی شركت كند.

** گواهینامه های ایران در 60 كشور جهان اعتبار دارد

رییس مركز صدور گواهینامه راهنمایی و رانندگی گفت: پلیس راهنمایی و رانندگی ایران با 60 كشور جهان تفاهنمامه همكاری دارد به گونه ای كه ایرانیان با گواهینامه خودشان می توانند در این كشورها رانندگی كنند. همچنین اتباع این كشورها در ایران می توانند با گواهینامه های خودشان بدون مشكل رانندگی كنند.

سرهنگ آقایی اظهار داشت با این وجود ایران با افغانستان چنین تفاهمنامه ای ندارد.

سرهنگ رحیم رمضان آقایی افزود: افغانی ها باید از اداره اتباع خارجی گواهی مجاز بودن سكونت در ایران بیاورند تا پس از طی كردن مراحل آموزش برای آنان گواهینامه رانندگی صادر شود.

وی همچنین در مورد جزئیات تجمیع گواهینامه‌ها نیز گفت: در نیمه دوم سال جاری گواهینامه ها تجمیع و به صورت متحدالشكل صادر می شود.

وی تصریح كرد: در سال 84 با توجه به نیاز های كشور گواهینامه ها در 10 پایه طراحی و صادر شد كه پس از مدتی مسئولان متوجه شدند این مسئله باعث سرگردانی مردم شده است به همین دلیل گواهینامه ها به پنج پایه كاهش یافت.

رییس مركز صدور گواهینامه راهنمایی و رانندگی با بیان اینكه پلیس در آزمونهای رانندگی سختگیری نمی كند و حداقل ها را درنظر می گیرد، گفت: هر فردی می تواند گواهینامه بگیرد اما مهارت در رانندگی به تمرین نیاز دارد.

** 37 درصد متقاضیان در مرحله نخست آزمون پذیرفته می شوند

رییس مركز صدور گواهینامه راهنمایی و رانندگی با بیان اینكه بر اساس آمارها 37 درصد متقاضیان گواهینامه در مرحله اول آزمون عملی پذیرفته می شوند، گفت: 20 ساعت آموزش عملی از نظر استانداردها برای دریافت گواهینامه كافی نیست، به همین دلیل آمار قبولی های مرحله نخست نیز كم است، اما ظرفیت های موجود نیز بیشتر از این پاسخگو نیست.

وی به نظر مربیان آموزشی در مراكز راهنمایی در معرفی افراد برای آزمون رانندگی اشاره كرد و گفت: اگر این مربیان تشخیص دهند كه متقاضی در 20 ساعت آموزش به حد مورد انتظار نرسیده است، سه جلسه آموزش برای آنان تمدید می شود.

** رشد 100 درصدی تعویض گواهینامه در سال 90

سرهنگ آقایی به رشد 100 درصدی تعویض گواهینامه در سال 90 اشاره كرد و گفت: در سال گذشته یك میلیون 535 هزار و 789 درخواست برای تعویض گواهینامه ثبت و اقدام شده است.

وی تعداد گواهینامه های صادر شده در سال 90 را سه میلیون و 679 هزار مورد دانست و گفت: از این تعداد بیش از یك میلیون و 900 هزار گواهینامه جدید صادره شده است.

** تهران دارای 170 آموزشگاه رانندگی است

رییس مركز صدور گواهینامه در ادامه با بیان اینكه در شهر تهران 170 آموزشگاه رانندگی فعال است، گفت: از این تعداد ، در 149 مركز طرح آموزش و آزمایش اجرا می شود و در21 مركز تنها آموزش به متقاضیان ارایه می شود.

رییس مركز صدور گواهینامه راهنمایی و رانندگی در باره میزان زمان آموزش متقاضی در هر جلسه گفت: بر اساس برنامه ها باید هر متقاضی در هر جلسه دو ساعت آموزش رانندگی ببیند اما در حال حاضر در نهایت 10 دقیقه از این مدت صرف جابجایی هنرآموز و موارد ضروری دیگر می شود.

سرهنگ آقایی تصریح كرد: برنامه ای در دست تدوین است كه مدت آموزش دو ساعت كامل شود و یك ربع زمان برای اینگونه موارد بعد از مدت آموزش در نظر گرفته شود. به عنوان مثال فرد نخست از ساعت شش صبح تا هشت آموزش می بیند و نفر دوم از هشت و 15 دقیقه تا 10 و 15 دقیقه دوره آموزشی خود را سپری خواهد كرد.

اجتمام** 1379**1569





:: برچسب‌ها: غذا , پارک ,
:: بازدید از این مطلب : 223
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: