هزینه تولید و توسعه میادین نفت و گاز به 100 میلیارد دلار افزایش می یابد
نوشته شده توسط : sasurse

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، 'غلامرضا منوچهری' روز چهارشنبه در كنفرانس راهكارهای تحول نظام توسعه و بهره برداری در بخش بالادستی نفت و گاز ایران افزود: در آینده برای بهره برداری و صیانت از تولید سالانه 50 میلیارد دلار و برای توسعه این بخش نیز سالانه 50 میلیارد دلار هزینه خواهد شد.

وی اظهار داشت: در حال حاضر هزینه بهره برداری در این صنعت حدود 10 میلیارد دلار در بخش حفظ تولید است و همچنین در بخش توسعه سالانه 20 میلیارد دلار هزینه می شود.

به گفته منوچهری، 80 درصد فعالیت های این بخش باید در داخل كشور و توسط نیروهای داخلی انجام شود.

وی با اشاره به مهیا بودن اساس قانونی این برنامه ها افزود: در قوانین اصلاح نفت، برنامه پنجم توسعه و چشم انداز 1404 بر ظرفیت سازی نفت و گاز تاكید شده است.

مشاور مدیر عامل شركت ملی نفت ایران ادامه داد: در دنیای صنعتی امروز وابستگی به منابع هیدروكربوری بیش از گذشته شده به نوعی كه 99 درصد منابع تامین انرژی به منابع هیدروكربوری نفت و گاز وابسته است.

وی با اشاره به این كه، حدود هفت دلار از قیمت هر بشكه نفت را هزینه تولید تشكیل می دهد گفت: برای حفظ ظرفیت تولید در آینده، این سرمایه گذاری باید انجام شود.

منوچهری تاكید كرد: هزینه تولید برخی از میادین به 30 دلار در هر بشكه می رسد.

وی با اشاره به برنامه پنجم توسعه در حوزه نفت و گاز كشور گفت: بر اساس این برنامه، تولید گاز به یك میلیارد و 480 میلیون متر مكعب در روز و تولید نفت به پنج میلیون و 100 هزار بشكه در روز افزایش خواهد یافت.

اقتصام**9189**9186/1594





:: برچسب‌ها: شب , اقیانوس ,
:: بازدید از این مطلب : 221
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: