دبیركل مبارزه با دخانیات خواستار افزایش صددرصدی مالیات سیگارهای خارجی شد
نوشته شده توسط : sasurse

' محمد رضا مسجدی ' روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی با اشاره به وجود سالانه 40 میلیارد نخ قاچاق سیگار در كشور ، افزود: در زمان حاضر مالیات سیگار خارجی در كشور حدود 19 درصد است.

وی با اشاره به اینكه سیگار كشیدن دروازه ورود به اعتیاد است، اظهار داشت: اكنون سن سیگار كشیدن به حدود11 سال رسیده كه زنگ خطری برای آغاز اعتیاد است.

این فوق تخصص ریه، كنجكاوی و پز دادن در برابر دوستان را از مهم ترین علل گرایش نوجوانان به سیگار دانست و ادامه داد: والدین باید فرزندان خود را از عواقب سیگار كشیدن آگاه كنند و بر رفتار آن كنترل داشته باشند.

مسجدی، آگاه‌سازی افراد از حقوقشان را از مهم ترین اقداماتی دانست كه باید برای مبارزه با دخانیات از جمله سیگار صورت گیرد.

وی توضیح داد:برای آگاهی افراد غیرسیگاری از حقوقشان، نیاز به برنامه‌های فرهنگی مدونی داریم زیرا بسیاری از كشورها احترام به حقوق دیگران را از همین سیگار آغاز كرده اند، به این معنا كه اگر فرد سیگاری در محیطی مثل فرودگاه سیگار می‌كشد، باید بداند كه مجرم است و غیرسیگاری‌ها هم باید بدانند كه كسی در حال تضییع حق آنهاست.

بر اساس گزارش وزارت بهداشت، سالانه 60 هزار نفر بر اثر مصرف سیگار در كشور می میرند و بیش از 10 میلیارد ریال در سال صرف هزینه درمانی ناشی از سیگار می شود.

اجتمام **9022 ** 1569





:: برچسب‌ها: موزه , دره عمیق و باریک ,
:: بازدید از این مطلب : 227
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: