سایه تعلیق بر سر ورزش ایران؛ این بار تیراندازی
نوشته شده توسط : sasurse
تیراندازی با کمان

فدراسیون جهانی تیر و کمان، از مسولان ورزش ایران درباره علت تغییر رئیس پیشین فدراسیون تیراتدازی با کمان توضیح خواسته است.

تام دیلن دبیر کل فدارسیون جهانی تیر و کمان در نامه ای به دبیر کل فدراسیون تیر و کمان ایران که در رسانه های ایران منتشر شده است خواستار تحقیق درباره نحوه برکناری کریم صفایی رییس پیشین فدراسیون تیر اندازی با کمان شده است.

در این نامه، آقای دیلن با توجه به شکایت رئیس پیشین فدارسیون تیر و کمان ایران و مدارک ارسالی، از این فدراسیون خواسته تا اسناد لازم را برای تحقیق بررسی ارایه کند.

در این نامه آمده است:" اگر این اطلاعات صحیح نیست و جلسه مجمع عمومی برگزار شده است، ما به رونوشت صورت‌جلسه آن نیاز داریم. لازم است در این صورت‌جلسه، فهرستی از مدیران باشگاه‌های حاضر در جلسه و رونوشت امضای آنها وجود داشته باشد. لطفا عذرخواهی ما را برای این نامه بپذیرید، ولی ما به عنوان فدراسیون بین‌المللی مجبوریم که نامه‌های دریافتی و اتهامات جدی وارد شده در این نامه را بررسی کنیم"

دبیر کل فدراسیون جهانی تیر و کمان در گفتگوی خود با بی بی سی فارسی ارسال این را تایید کرد و گفت:" شکایتی از طرف آقی صفایی، به دست ما رسیده است، ما با فدراسیون تیراندازی ایران مکاتبه کردیم و از آنها خواسته ایم که برخی موارد را برای ما روشن کنند، بعد ما بر اساس اسناد و مدارکی که به دست مان می رسد موضع گیری خواهیم کرد."

کریم صفایی، رئیس قبلی فدارسیون تیر و کمان در شکایتی به فدراسیون جهانی، از این نهاد خواسته درباره علت برکناری اش توسط مسولان ورزشی ایران تحقیق و بررسی کند. در بخشی از نامه کریم صفایی آمده است:"از فدراسیون جهانی تیراندازی با کمان می‌‌خواهم مساله دخالت دولت در امور فدراسیون را مورد بررسی قرار دهد. این موضوع نقض استقلال ورزش است و باید در اسرع وقت بررسی شده و اقدامات مقتضی انجام شود"

تیراندازی با کمان

بر اساس نامه دبیر کل فدراسیون جهانی تیر و کمان، کریم صفایی تا برگزاری مجمع عمومی، رئیس فدراسیون تیر و کمان ایران است و امضای اوست که برای این نهاد معتبر است.

در قسمت دیگری از این نامه به موضوع تعلیق ورزش تیر و کمان ایران اشاره شده و تاکید شده:" اگر جلسه مجمع عمومی در یک فاصله زمانی معقول برگزار نشود، چاره‌ای نداریم جز این که عضویت فدراسیون تیراندازی با کمان جمهوری اسلامی ایران را با تمام تبعاتی که ممکن است داشته باشد به حالت تعلیق در آوریم."

کریم صفایی رئیس پیشین فدراسیون جهانی تیر و کمان، در روزهای آغازین اسفند ۹۰ از کار برکنار شد و جایش را به محمدعلی شجاعی نایب رییس فدراسیون دوچرخه سواری داد.

دومینوی نامه ها

از مرداد سال گذشته روسای ۱۰ فدراسیون در ایران برکنار شده‌اند. روسای فدراسیون‌های کشتی، تیر و کمان، شنا، قایقرانی، دوچرخه‌سواری، کاراته، دو و میدانی، اسکیت، بدنسازی و پرورش اندام و جودو در یک سالی که از زمان تأسیس وزارت‌خانه ورزش می‌گذرد، تغییر کرده اند. اما چهار فدراسیون قایقرانی، شنا، شیرجه واترپلو، تیراندازی با کمان و دوچرخه سواری بیش از بقیه با خطر تعلیق مواجه هستند.

دو هفته پیش رئیس فدراسیون کانو در نامه ای به وزیر ورزش ایران از محمد عباسی برای تغییر احمد دنیامالی توضیح خواسته بود.

پس از این نامه خبرهای ضد و نقیض متعددی از مذاکره وزارت ورزش با رئیس سابق فدراسیون قایقرانی ایران متشر شد. با اینکه از محتوی مذاکرات وزیر ورزش و احمد دنیا مالی در دسترس نیست ولی به نظر می رسد مسوولان ورزشی برای جلوگیری از تعلیق سعی دارند تا او را به این فدارسیون باز گردانند.

اصل عدم دخالت دولت در ورزش و استقلال فدراسیون ها وجه مشترک هر دونامه ای است که به مسوولان ورزشی ایران ارسال شده است. زمانی که وزیر ورزش به فکر تغییر و تحول در فدراسیون ها افتاد شاید هیچ گاه انتظار واکنش مجامع جهانی در آستانه المپیک را نداشت.

این نامه ها باعث شده، سه هفته مانده به المپیک وزیر ورزش راهی مجلس شود. کمیسیون ورزش مجلس با توجه به نزدیکی المپیک، بررسی بیشتر موضوع نامه ها و بحث تعلیق را به پس از این رویداد ورزشی موکول کرد.

اگر مسولان ورزش ایران نتوانند پاسخ های قانع کننده ای به فدراسیون جهانی بدهند، تیر و کمان هم به مانند قایقرانی با سرنوشتی نامعلوم روبرو خواهد شد.





:: برچسب‌ها: زنده , آیفون ,
:: بازدید از این مطلب : 224
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: