مسلمانان پاكستانی حضور نیروهای خارجی در منطقه را محكوم كردند
نوشته شده توسط : sasurse

به گزارش ایرنا از محل گردھمایی تشكل های سیاسی و مذهبی پاكستان در مقابل پارلمان ملی این كشور، بیش از 40 سازمان و گروه ائتلافی در این كشور به دعوت 'شورای دفاع از پاكستان (دی پی سی)'، دوشنبه شب با ورود به اسلام آباد از ادامه اعتراض های خود علیه بازگشایی مسیر خودروھای تداركاتی پیمان آتلانتیك شمالی ناتو از برپایی راھپیمایی گسترده در آینده نزدیك علیه حضور نیروهای ناتو در این كشور خبر دادند.

رییس شورای تشكل های مذهبی و سیاسی دفاع پاكستان در جمع ھزاران نفر از هواداران خود اعلام كرد: دومین راھپیمایی سراسری علیه مداخله نیروهای آمریكایی و نیروهای نظامی خارجی (ناتو) در این كشور با حضور گسترده مردم و گروههای سیاسی و مذهبی در ایالت بلوچستان در جنوب غربی پاكستان در روزھای 14 تا 15 ژوئیه ﴿24 و 25 تیرماه﴾ برگزار خواھد شد.

مولانا 'سمیع الحق' تصریح كرد: دور سوم این راھپیمایی طولانی در روزھای 16 تا 17 ژوئیه ﴿26 و 27 تیرماه﴾ در شمال غربی پاكستان در ایالت خیبر پختونخوا برپا خواھد شد.

بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته، قرار است مسلمانان پاكستانی از شھر كویته مركز ایالت بلوچستان تا منطقه 'چمن' نقطه مرزی با افغانستان در تاریخ 24 و 25 تیر ماه تظاھرات گسترده ای را برپا كنند و متعاقب با آن در مرحله سوم با برگزاری راھپیمایی گسترده در شھر پیشاور مركز ایالت خیبر پاكستان تا منطقه 'تورخم' نقطه مرزی دیگر پاكستان و محل خروج خودروهای ناتو از این كشور در روزھای 26 و 27 تیرماه اعتراض شدید خود را به دولتمردان نشان دهند.

رییس شورای دفاع از پاكستان با بیان اینكه مردم مسلمان پاكستان اجازه نخواهند داد تا بیگانگان برای آنها تصمیم گیری كنند، افزود: مسلمانان پاكستان خواستار پایان دادن به استیلای دولت مردان آمریكایی در كشورشان ھستند.

سمیع الحق تاكید كرد: ما آمریكایی ھا و طرفداران این كشور را از پاكستان بیرون خواھیم كرد.

شایان ذكر است، تظاهركنندگان در این راهپیمایی اعتراض آمیز و طولانی كه 'لانگ مارچ' نامگذاری شده، روز یكشنبه از شهر لاهور حركت خود را آغاز و پس از اقامت كوتاهی در مسیر، امشب با پیوستن گروههای مختلف مردمی از شهر راولپندی وارد اسلام آباد شدند.

به دلیل حساسیت و حضور راهپیمایان معترض و ضد ناتو در اسلام آباد، نیروهای امنیتی و پلیس از ساعت ها قبل به حالت آماده باش در آمده و در مقابل پارلمان ملی و نقاط مهم شهر تدابیر شدید امنیتی برقرار كردند.

گفتنی است، این راھپیمایی به صورت مسالمت آمیز در اسلام آباد به پایان رسید و اعضای ارشد شورای دفاع از پاكستان در سخنرانی خود گفتند: اقدام به برپایی این راھپیمایی، تلاشی برای آشكار ساختن احساس نفرت و بیزاری ملت پاكستان از آمریكا و نیروهای ناتو است.

سمیع الحق رییس شورای دفاع از پاكستان در ادامه اظهارات خود افزود: مراحل بعدی این راھپیمایی ضد آمریكایی در ماه آینده اعلام خواھد شد.

سید 'منور حسن' عضو ارشد شورای دفاع از پاكستان و رییس حزب جماعت اسلامی این كشور در مراسم پایانی این راھپیمایی گفت: ما توانستیم با انجام این راھپیمایی، احساسات ضد آمریكایی و همچنین نفرت خود از وجود نیروهای نظامی خارجی حاضر در پاكستان را به مقام های واشنگتن نشان دهیم.

وی تصریح كرد: در واقع اكثریت مردم پاكستان از آمریكا و سیاست های خصمانه این كشور علیه پاكستان متنفر ھستند، اما دولت اسلام آباد در پی همكاری با واشنگتن و رسیدن به اھداف و مقاصد مشترك بین دو كشور است.

'حافظ محمد سعید' رییس گروه جماعت الدعوه نیز گفت: مردم مسلمان پاكستان راھپیمایی طولانی خود را با ھدف پایان یافتن روابط كشورشان با آمریكا انجام دادند.

عضو ارشد شورای دفاع از پاكستان با ابراز تاسف نسبت به ادامه حملات موشكی پهپادھای جاسوسی آمریكا در مناطق قبایلی پاكستان افزود: با این وجود حاكمان پاكستان بار دیگر برای آمریكایی ھا به منظور استفاده از راھھای این كشور با ھدف فراھم كردن تداركات برای نیروھای اشغالگر در افغانستان مجوز صادر كرده اند.

در پایان این مراسم معترضان با شعارهای ضد آمریكایی از دولت پاكستان خواستند تا مجوز صادر شده در باره تردد مجدد خودروهای ناتو در پاكستان را لغو كند.

آساق ** 1095**1080





:: برچسب‌ها: واشنگتن , گربه ,
:: بازدید از این مطلب : 212
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: