بیستم تیر در آینه تاریخ معاصر
نوشته شده توسط : sasurse

20 تیر 1369

آیت اللَّه 'سید مرتضی‏فیروز آبادی شیرازی' فقیه و عالم ربانی و صاحب آثار فضائل الخمسه، السبَعة من السلف، عنایةالاصول و الفروعِ المهِمة فی احكام الامة درگذشت.

20 تیر 1330

'ماكسول تایلور' معاون ستاد نیروهای ارتش آمریكا در رأس یك هیات نظامی وارد تهران شد و با 'محمدرضا پهلوی' و رییس ستاد ارتش دیدار كرد.

20 تیر 1320

كابینه جنگی انگلیس در جریان جنگ جهانی دوم از روسای ستاد ارتش خود خواست با فرض امتناع دولت ایران از اخراج آلمانی‌ها، مسایل ناشی از عملیات نظامی مشترك شوروی و انگلیس را مورد بررسی قرار دهند.

20 تیر 1307

'فیلیپ هافمن'، وزیر مختار آمریكا، در نامه ای به 'میرزا فتح الله خان پاكروان' وزیر امور خارجه ایران گوشزد كرد كه اتباع آمریكایی در ایران در موارد احوال شخصیه از جمله مسایل مربوط به ازدواج‌، طلاق‌، جهاز، اهلیت‌، فرزندخواندگی‌، بلوغ‌، قیمومت‌، وكالت‌، حق ارث و امثال آن‌، باید تابع قوانین ملی كشور خود باشند و در صورت مراجعه آنها به دادگاه‌ های ایران این دادگاهها موظفند قوانین آمریكا را اجرا كنند. این نامه با موافقت وزارت امور خارجه ایران مواجه شد.

20 تیر 1288

آزادی ‏خواهان و مشروطه‏ طلبان برای تصرف تهران به این شهر حمله كردند و محمدعلی شاه كه خود را در برابر آنان ناتوان می‏دید به سفارت روس پناهنده شد. در همین روز با حضور فاتحان و نمایندگان مجلس، جلسه‏ای فوق العاده در بهارستان برگزار شد و پس از خلع محمدعلی شاه از سلطنت، احمد میرزا ولیعهد را در 12 سالگی به تخت سلطنت نشاندند.

اطلاع**9131**1717





:: برچسب‌ها: خانه , موسیقی ,
:: بازدید از این مطلب : 248
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: