مجالس ایران و ارمنستان نقش موثری در روند توسعه روابط دو كشور دارند
نوشته شده توسط : sasurse

به گزارش ایرنا، 'محمد مصطفی نجار' كه برای دیدار دو روزه در ایروان بسر می برد، عصر دوشنبه در دیدار با رییس مجلس ارمنستان، ضمن بیان اینكه پارلمان تجلی اراده ملت هاست و دو ملت در طول تاریخ از روابط حسنه و تفاهم آمیزی برخوردار بوده است ابراز امیدواری كرد كه این روابط توسط منتخبین دو ملت هم در راستای منافع متقابل تداوم داشته باشد.

وزیر كشور با تاكید بر اینكه یكی از پیش نیازهای توسعه و پیشرفت در هر كشور داشتن قوانین كارآمد و مترقی است، گفت: حركت از طریق قانون سریع تر و سهل تر انجام می شود و مجالس دو كشور می توانند مسیر همكاریهای دو كشور را هموار كنند .

وی با بیان اینكه روابط دیرینه ایران و ارمنستان سرمایه ارزشمندی است كه می تواند الگوی مناسبی برای دو كشور و منطقه باشد،خاطرنشان كرد: اسناد و تفاهمات فی مابین نشان دهنده آن است كه ظرفیت های فراوانی برای گسترش همكاریها وجود دارد .

'هویك ابراهامیان' رییس مجلس ارمنستان نیز در این دیدار ارتباط دیرینه و صمیمی دولت و ملت ایران را عامل مهمی برای توسعه و گسترش مبادلات تجاری، اقتصادی عنوان كرد و گفت: ما آمادگی كامل داریم تا همكاریهای همه جانبه خود با ایران را افزایش دهیم.

وی سفر وزیر كشور به ایروان را عاملی در جهت تحكیم دوستی ها و توسعه مناسبات دانست و افزود : مجلس ارمنستان برای تعمیق روابط دو كشور هر اقدامی كه لازم باشد را انجام خواهد داد و هیچ مانعی برای توسعه روابط وجود ندارد.

وزیر كشور جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه با 'سرژ سركیسیان' رییس جمهوری ارمنستان دیدار و در خصوص همكاری های دوجانبه ایران و ارمنستان و راههای توسعه دو كشور با وی مذاكره و گفت و گو كرد.

رییس جمهوری ارمنستان در این دیدار روابط تهران و ایروان را بسیار خوب و رو به رشد توصیف كرد و گفت: ارمنستان تمام تلاش خود را برای بهتر به ثمر نشستن توافقات صورت گرفته انجام خواهد داد.

وی با اشاره به بیستمین سالگرد آغاز روابط دو كشور، این روابط را تاریخی و فرصت بسیار خوبی برای تعمیق همه جانبه آن میان دو كشور دانست.

سركیسیان در ادامه با تاكید بر اینكه ارمنستان آمادگی كامل برای توسعه روابط استانی و مرزی با ایران دارد، افزود: روابط دو كشور دوستانه و بر اساس حسن همجواری است و خرسندیم كه روابط دو كشور در حال گسترش است.

1592

اروپام/2242**518





:: برچسب‌ها: عروسی , رنگ ,
:: بازدید از این مطلب : 191
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: