كاتالیست K2 در واحد پلی اتیلن سبك پتروشیمی بندر امام بومی سازی شد
نوشته شده توسط : sasurse

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی شركت پتروشیمی بندر امام، این كاتالیست یكی از استراتژیك ترین انواع كاتالیست ها در صنعت پتروشیمی می باشد و بكارگیری نوع داخلی آن موجب قطع واردات این ماده شده است.

كاتالیست یاد شده در راكتورهای اتو كلاو واحد پلی اتیلن سبك شركت بسپاران بندر امام مورد استفاده قرار گرفته است.

متخصصان صنعت پتروشیمی از جمله شركت سهامی پتروشیمی بندر امام به عنوان متقاضی و بكار گیرنده این كاتالیست، شركت پژوهش و فن آوری، شركت اسپك و شركت ایرانی سازنده در اقدامی كاملا منسجم پس از طی مراحل مطالعه و تحقیق، تست آزمایشگاهی، تست نیمه صنعتی و تست میدانی موفق شدند این ماده را از چند ماه گذشته در چرخه تولید قرار دهند.

بنا بر این گزارش عملیات شروع و بكارگیری نوع داخلی كاتالیست K2 كه ظرف مدت یك ماه در دو راكتور اتوكلاو پنجاه هزار تنی از سطح غلظت 11درصد تا 100درصد ادامه داشت و با توجه به فشار بالای راكتورها، كاركنان بهره برداری این واحد با شجاعت، جسارت و تخصص خود توانستند این امر مهم را به انجام برسانند و اكنون این واحد با قطع واردات كاتالیست K2 و استفاده از نوع بومی آن در مدار تولید قرار دارد.

در حقیقت این اولین تجربه در نوع خود بود كه توانست به عنوان الگویی مناسب جهت قطع وابستگی همه واحدهای پلی اتیلن سبك كشور از واردات نمونه خارجی این نوع كاتالیست قرار گیرد.

محصولات پلی اتیلن سبك در صنایع پلاستیك سازی، كابل سازی، صنایع غذایی، كشاورزی و دیگر صنایع وابسته كاربرد فراوانی دارد.

پتروشیمی بندر امام در راستای ایجاد مدیریت غیر متمركز و به منظور نیل به بهره وری بیشتر و امكان بهره گیری مطلوب از توانمندی های موجود دارای پنج شركت تابعه آب نیرو، بسپاران ، فرآورش، خوارزمی و كیمیا است.

این مجتمع به عنوان قطب صنعت پتروشیمی در كشور در سال گذشته به تولید بیش از پنج میلیون تن محصولات نهایی دست یافت.

ك/1 646/320





:: برچسب‌ها: دوچرخه , سنگ ,
:: بازدید از این مطلب : 217
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: