ارتباطات ایران و پاكستان، عمیق ، مستحكم و رو به گسترش است
نوشته شده توسط : sasurse

به گزارش ایرنا، محمود صلاحی در دیدار عصر یكشنبه 'احسان الدین قریشی' وزیر اوقاف و امور مذهبی ایالت پنجاب پاكستان و هیات همراه در مشهد افزود : این ارتباطات عمیق در حالی است كه دشمنان همواره قصد دارند تا دو كشور ایران و پاكستان از یكدیگر فاصله داشته باشند.

استاندار خراسان رضوی گفت: مسلمانان جهان باید با هم هماهنگ باشند زیرا دشمنان ما اعم از آمریكا، غرب و اسرائیل به دنبال تفرقه انداختن بین مسلمانان هستند.

وی در ادامه گفت :پیامبر اكرم (ص)، پیامبر رحمت و دین اسلام تنها دین كامل در جهان است و لذا همه مسلمانان برای معرفی دین مبین اسلام وظیفه سنگینی دارند زیرا دشمنان با تمام توان تلاش می نمایند تا دین اسلام را دین خشن و خشونت معرفی كنند.

وی به اهانت برخی كشورهای استكباری به ساحت مقدس قرآن كریم اشاره كرد و افزود : آنها به یقین نتیجه این بی ادبی خود به كتاب الهی را خواهند دید.

استاندار خراسان رضوی به فعالیت های قرآنی در جمهوری اسلامی ایران اشاره كرد و

گفت :سالانه مسابقات جهانی قرآن در بخش های مختلف در ایران برگزار می شود و دو هفته قبل، مشهد میزبان حدود 700 نفر از قاریان و حافظان بین المللی قرآن بود.

وی امكانات و تجهیزات مشهد مقدس در زمینه چاپ و نشر قرآن كریم را بسیار پیشرفته عنوان كرد و گفت : اكنون آستان قدس رضوی از چاپخانه ای مجهز ویژه چاپ قرآن برخورداراست و ما در زمینه تعمیر و بازسازی قرآن ها و نسخ خطی در پاكستان آماده همكاری هستیم.

وی به بیداری اسلامی در كشورهای منطقه اشاره كرد و گفت : پیام انقلاب اسلامی ایران اكنون در همه نقاط جهان گسترش یافته و شاهد موج اسلام خواهی و قیام ملت ها در كشورها می باشیم .

استاندار خراسان رضوی با مهم توصیف كردن كشور پاكستان به عنوان یكی از كشورهای اسلامی، به سفر سال گذشته خود به لاهور اشاره و از استقبال مردم این شهر قدر دانی كرد.

وزیر اوقاف و امور مذهبی ایالت پنجاب پاكستان نیز در این دیدار گفت: پاكستان همچون ایران مهد پرورش شیفتگان قرآن كریم است و در حال حاضر دو هزار نسخه خطی قرآنی و اسلامی در این كشور موجود است.

احسان الدین قریشی افزود : با توجه به تجربیات ارزشمند ایران در زمینه نسخ خطی ، ما خواستار همكاری ایران و پاكستان در این زمینه هستیم.

وی اظهارداشت : لاهور در زمینه نشر قرآن از جایگاه والایی در جهان اسلام برخوردار است و تاكنون میلیون ها نسخه قرآن در این شهر چاپ شده است.

وزیر اوقاف و امور مذهبی ایالت پنجاب پاكستان را در این سفر، 11 نفر از علما و روسای بخش های قرآنی این ایالت همراهی می كنند.

هیات پاكستانی قرار است طی اقامت خود در جمهوری اسلامی ایران از اماكن مذهبی بازدید و با شخصیت های فرهنگی كشورمان دیدار كند.

7487/659 ** 1917





:: برچسب‌ها: هاوایی , اقیانوس ,
:: بازدید از این مطلب : 229
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: