برچسب كنترل اصالت و سلامت جایگزین برچسب شبنم می شود
نوشته شده توسط : sasurse

عبدالعظیم بهفر روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا با اشاره به امضای تفاهم نامه ای بین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز و وزارت صنعت، معدن و تجارت برای اجرای هر چه بهتر طرح برچسب كنترل اصالت و سلامت محصولات آرایشی و بهداشتی، افزود: این تفاهمنامه در مورد فرآورده های سلامت محور از جمله دارو ها ،مكمل ها، اقلام آرایبشی و بهداشتی، تجهیزات پزشكی، فرآورده های خوراكی و آشامیدنی است.

وی ادامه داد: طرح شبنم نیز از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت بر روی كالاها درج می شد كه با امضای این تفاهمنامه متولی كنترل اصالت و سلامت، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی خواهد بود.

بهفر اضافه كرد: براساس این تفاهمنامه كدهای رهگیری از وزارت صنعت، معدن و تجارت دریافت می شود و گزارش استفاده از این كدها در نهایت به وزارت صنعت ارایه می شود.

وی با اشاره به اجباری و قانونی شدن نصب برچسب اصالت بر روی تمام محصولات آرایشی و بهداشتی، افزود: تقلبی بودن محصولات سلامت محور غیر از اینكه اقتصاد را مختل می‌كند، سلامت مردم را نیز تحت‌الشعاع قرار می‌‌دهد.

بهفر با اشاره به رونمایی از سامانه ملی شبكه غذا و محصولات آرایشی و بهداشتی یا شبكه ملی پایش غذا در بیست و یكم مهرماه جاری، افزود : بخشی از این سامانه به كنترل برچسب اصالت سلامت غذا و دارو‌ می پردازد.

به گفته وی، این برچسب از یك باركد دو بعدی و به شكل مربع تشكیل شده كه برای شبكه توزیع و بازرسان غذا و دارو طراحی شده كه امكان شناسایی و ردیابی كالا را فراهم می‌كند.

مدیركل فرآورده های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو گفت: تمام مشخصات كالا اعم از شماره سری، تاریخ تولید و انقضا از زمان تولید یا ورود به كشور تا زمانی كه به دست مصرف كننده برسد بر روی این برچسب درج شده كه قابل ردیابی است.

بهفر اضافه كرد: در كنار این برچسب یك باركد 16 رقمی با لایه‌ای پوشانده شده و تا زمانی كه مصرف كننده كالا را خریداری نكند این برچسب پاك نمی‌شود براین اساس خریدار می تواند با وارد كردن این شماره و تطبیق آن با باركد دو بعدی در سامانه شبكه ملی غذا و دارو از اصالت جنس خریداری شده مطمئن شود.

اجتمام**9105**1569





:: برچسب‌ها: تصویر , سیاتل , نیویورک ,
:: بازدید از این مطلب : 256
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 18 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: