رویكرد ارائه الگوهای عفاف و حجاب محدود به جغرافیای ایران نباشد
نوشته شده توسط : sasurse

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، 'سیدمحمد حسینی' روز شنبه در مراسم اختتامیه دومین جشنواره بین المللی تولیدات رسانه ای عفاف و حجاب(خانه امن - جامعه امن) ابراز امیدواری كرد، این رویداد، منشا تولید آثار ارزشمند و بهتر در زمینه عفاف و حجاب باشد.

وی با تاكید بر تلاش بیش از پیش در زمینه حجاب و عفاف، افزود: با توجه به افزایش هجمه دشمنان باید دست در دست یكدیگر داد، و همه افراد جامعه در زمینه عفاف و حجاب احساس مسوولیت كنند.

رییس شورای فرهنگ عمومی كشور با یادآوری آنكه اكنون در تولیدات فیلم های سینمایی و تئاتر سرمایه گذاری های قابل توجهی صورت می گیرد، ابراز امیدواری كرد با كمك مركز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و وزارت ارشاد و سایر نهادها و سازمان های مرتبط بتوان در زمینه تولیدات رسانه ای حجاب و عفاف گام های ارزنده تری برداشت و الگوهای خوب و مطلوبی در این زمینه به جامعه ارایه كرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجاب و عفاف را لازم و ملزوم یكدیگر دانست و گفت: عده ای با این استدلال كه دل باید پاك باشد و حرف هایی از این دست، حجاب را منتفی می دانند در حالیكه با این استدلال ها مخالفیم و این مسیر را با جدیت ادامه خواهیم داد.

حسینی، خانواده را مهمترین ركن اصلی در زمینه حجاب و عفاف توصیف كرد و افزود: نقش خانواده در این زمینه بی بدیل و بسیار تاثیرگذار است.

به گفته وی، باید از ارزش های جامعه خود و الگوهای اسلامی در این زمینه تبعیت كرد تا بتوان با فرهنگ بی بندوباری، ابتذال غرب و بیگانگان و دشمنان مبارزه و مقابله كرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: برخی افراد ما را متهم به لیبرال بودن می كنند و حتی برخی نشریات با ترویج اباحه گری در جامعه، مروج فرهنگ غربی هستند كه ما در این زمینه باید بتوانیم با اصلاح الگوهای متعالی و نمونه های ارزشمند، فرهنگ ارزشی خود را در جامعه ترویج دهیم.

حسینی سپس از هیات داوران جشنواره عفاف و حجاب خواست كه با در نظر گرفتن معیارها و دادن امتیازات واقعی به آثار ارایه شده در این جشنواره، كارهای دقیق و عمیق كه ارزش های جامعه را به صورت غیرمستقیم و اندیشمندانه ارایه داده اند، انتخاب كنند.

عضو كابینه دولت دهم تاكید كرد: رویكرد در زمینه ارائه الگوهای حجاب و عفاف نباید فقط محدود به مرزهای جغرافیایی جمهوی اسلامی ایران باشد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: تحولات جامعه امروز باید آمیخته با فرهنگ اسلامی باشد و ما باید به كمك یكدیگر بتوانیم الگوی مناسبی از زن و پوشش مناسب اسلامی -ایرانی را به همه دنیا كه بدنبال آن هستند، ارائه دهیم.

حسینی خاطرنشان كرد: اكنون بالغ بر50 نشریه تخصصی درباره زن در ایران و بیش از سه هزار خبرنگار و روزنامه نگار زن نیز در عرصه اطلاع رسانی كشور فعال هستند.

حسینی یادآورشد: حجاب در ایران برخلاف آنچه كه فرهنگ غربی بیان می كند، یك مساله شخصی نیست بلكه یك حق الهی است، و در همه آیین های آسمانی پدیده برهنگی توصیه نشده است.

وی اضافه كرد: بنابراین باید گفت، حجاب یك اصل مسلم است كه با آیین های الهی و آسمانی سازگاری دارد.

در ادامه این مراسم با حضور وزیر ارشاد و قائم مقام صدا وسیما از برگزیدگان دومین جشنواره بین المللی تولیدات رسانه ای عفاف و حجاب(خانه امن - جامعه امن) در بخش های مختلف تجلیل شد.

اختتامیه این رویداد فرهنگی با حضور جمعی ار مسوولان، چهره های فرهنگی و میهمانان خارچی از هشت كشور برگزار شد.

فراهنگ ** 1355 ** 1071





:: برچسب‌ها: سیاه و سفید , زمستان , فرمت مربع ,
:: بازدید از این مطلب : 225
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 18 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: