ریاست ایران بر جنبش عدم تعهد فرصتی مناسب برای برقراری عدالت در نظام حاكم بین المللی است
نوشته شده توسط : sasurse

'رامین مهمان پرست' روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا افزود: دوران ریاست ایران بر جنبش عدم تعهد، همچنین فرصتی برای فعال تر و با نشاط تر كردن این جنبش بزرگ است چرا كه این مجموعه، توانایی تاثیرگذاری در بسیاری از معادلات مختلف سیاسی، منطقه ای و بین المللی را دارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با یادآوری عضویت 118 كشور در جنبش عدم تعهد تاكید كرد: جنبش عدم تعهد مجموعه ای است كه بیشترین همكاری و حمایت را از جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با موضوع هسته ای داشته و در مقاطع مختلف از موضع به حق ایران دفاع كرده است.

وی در پاسخ به سوالی درباره برخی انتقادها نسبت به دعوت از سران برخی كشورهای عضو جنبش عدم تعهد گفت: اجلاس های بین المللی دارای پروتكل تشریفاتی مشخصی هستند و كشور میزبان موظف به دعوت از همه اعضا است و نمی توانیم اعلام كنیم كه چند كشور را دعوت نخواهیم كرد.

مهمان پرست با بیان وظیفه میزبانی حُكم می كند سران تمامی كشورهای عضو جنبش عدم تعهد را برای اجلاس تهران دعوت كنیم، تصریح كرد: ممكن است برخی كشورها به دلیل تحولات و برخی مسایل سیاسی از شركت در این اجلاس امتناع كنند یا اینكه در سطح متفاوتی شركت كنند.

وی اظهار داشت: سطح هیات شركت كننده از كشورهای عضو جنبش عدم تعهد را بر عهده كشورها دانست.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: چنانچه بطور مثال اعلام كنیم معذور از دعوت برخی از سران كشورها هستیم، حتما این جنبش نیز اعلام می كند كه شما دارای شرایط میزبانی نیستید و آن را به كشور دیگری واگذار می كند.

مهمانپرست خاطرنشان كرد: دوستانی كه نظرات خود را اعلام می كنند، باید بدانند كه مصلحت جمهوری اسلامی ایران در این است كه میزبانی را به عهده داشته باشیم و همه اعضا را دعوت كنیم تا اینكه میزبانی را به كشور دیگری واگذار كنیم و خود را از این فرصت محروم كنیم.

رییس مركز دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه در پاسخ به این سوال كه آیا همه دعوتنامه ها برای روسای اعضای جنبش عدم تعهد ارسال شده است؟ گفت: تقریبا اكثر دعوتنامه ها به دست روسای كشورها رسیده است.

سیام** 9129**1572





:: برچسب‌ها: حزب , موزه ,
:: بازدید از این مطلب : 242
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: