وزیربهداشت: ماموریت های اورژانس 241 درصد رشد یافت
نوشته شده توسط : sasurse

به گزارش روز شنبه روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، 'مرضیه وحید دستجردی' در گفت و گویی افزود: در سال 84 اورژانس كشور 927 هزار ماموریت سالانه صورت داده است كه این رقم در سال 90 به دو میلیون و 239 هزار ماموریت افزایش یافته است.

وی افزود: خرید اولین بالگرد با مالكیت وزارت بهداشت نیز در این دوره صورت گرفته و شمار پایگاه های امداد هوایی هم اكنون به 7 پایگاه رسیده است.

دستجردی اظهار داشت: در حوزه اورژانس پیش بیمارستانی، علاوه بر این، تعداد پایگاه های موتوری تحت اختیار اورژانس نیز 55 پایگاه است. ضمن اینكه دانشگاه علوم پزشكی هرمزگان نیز 2 پایگاه اورژانس دریایی راه اندازی كرده است.

دكتر دستجردی به بازرسی های شبانه روزی از اورژانس های بیمارستانی اشاره كرد و گفت: همه روسای دانشگاه های علوم پزشكی به منظور رسیدگی بهتر به وضعیت اورژانس های بیمارستانی و كسب رضایت بیشتر مردم تیم های بازرسی تشكیل داده اند كه این تیم ها به صورت شبانه روزی از اورژانس بیمارستان ها بازرسی می كنند.

وی تشكیل بخش تریاژ و كمیته تعیین تكلیف بیماران و نیز اقامت یك پزشك متخصص به صورت شبانه روز در اورژانس ها را بخش دیگری از كارهای صورت گرفته برای ساماندهی اورژانس های كشور نام برد و افزود: اگر متخصص مقیم در اورژانس ها نباشد در ارزیابی ها از نمره بیمارستان ها كسر خواهد شد.

وی با اعلام اینكه اقامت متخصص طب اورژانس در اورژانس ها موجب كسب رضایت 80 درصدی مردم شده است گفت: در تمام اورژانس هایی كه بالای 30 هزار مراجعه كننده سالانه دارند حضور متخصص طب اورژانس مقیم باعث كسب رضایت 80 درصدی مردم شده است.

وزیر بهداشت با اشاره به اینكه هم اكنون معاونت درمان ارزیابی كار بیمارستان ها را صورت می دهد، اظهار داشت: هم اكنون ارزیابی ها به عهده دانشگاه ها نیست و معاونت درمان راسا' اقدام به ارزیابی تمام بیمارستان ها می كند.

وی افزود: به طور مرتب بازدید های ستادی، قطبی و منطقه ای از اورژانس بیمارستان های كشور صورت می گیرد.

دكتر دستجردی اضافه كرد: برخی از مهم ترین شاخص های ارزیابی اورژانس ها درصد بیماران تعیین تكلیف شده زیر 6 ساعت، درصد احیای قلبی و ریوی موفق، میانگین زمان 5 مرحله تریاژ و همچنین درصد ترخیص زیر 12 ساعت بیماران است.

وی با اعلام اینكه این شاخص ها در بیمارستان های تهران 50 درصد افزایش یافته است، اظهار داشت: در تهران هر شب تیم بازرسی از بیمارستان ها بازدید كرده و گزارش می دهند كه این كار باید الگوی تمام كشور قرار گیرد.

اجتمام**9105**1569





:: برچسب‌ها: شهرستان , شب ,
:: بازدید از این مطلب : 211
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: