تجلیل از برگزیدگان سومین المپیاد زبان و ادبیات فارسی در باكو
نوشته شده توسط : sasurse

به گزارش ایرنا ، سفیر جمهوری اسلامی ایران در این مراسم گفت: از اینكه به تمدن اسلامی و فرهنگ و ادب كهن فارسی تعلق دارم ، افتخار می كنم.

' محمد باقر بهرامی' یادآور شد: هدف تمام ادبا و شعرا در زبان و ادبیات فارسی توحید و یكتا پرستی بوده است و از اینكه اساتید و دانشجویان زیادی در جمهوری آذربایجان با زبان و ادبیات فارسی آشنایی دارند، بسیار خوشحال هستم.

وی با اشاره به پایان ماموریت خود در جمهوری آذربایجان، اظهار داشت: با دنیایی از خاطره و عشق به اندیشمندان، ادبا، شعرا و مردم خوب این سرزمین ، جمهوری آذربایجان را ترك خواهم كرد و خاطرات خوب آنها برای همیشه با من خواهد بود.

معاون بین الملل سازمان فرهنگ ارتباطات اسلامی در این مراسم گفت:زبان فارسی نشان از تمدن ایران زمین است كه در ادوار مختلف، بسیاری از دانشمندان و اندیشمندان در اقصی نقاط جهان با این زبان شعر می سرودند.

'كریم نجفی برزگر' اظهار داشت: در گذشته در بسیاری از كشورهای جهان بزرگان ادب به زبان فارسی سخن می گفتند و حتی مشاهیر ادبی تسلط زبان فارسی را برای خود افتخار می دانستند.

وی با بیان اینكه اشعار فارسی شعرای بزرگ حاوی پیام های ادبی و معنوی زیادی بوده است ، گفت: مشاهیر و مفاخر به همه ملت های جهان تعلق دارند و نظامی گنجوی ،حافظ ،سعدی و مولانا نه تنها به سرزمین خود، بلكه به همه جهانیان در شرق و غرب تعلق دارند.

معاون بین الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در پایان از تمام دست اندركاران برگزاری سومین المپیاد زبان وادبیات فارسی در جمهوری آذربایجان قدردانی كرد و گفت: از اینكه در این سفر با مردم خوب و دانشجویان، اساتید دانشگاهی و اندیشمندان جمهوری آذربایجان آشنا شدم بسیار خوشحال هستم.

'ابراهیم نوری 'رایزنی فرهنگی ایران نیز در این مراسم گزارشی را از برگزاری سومین المپیاد زبان و ادبیات فارسی ارایه كرد و گفت: در این دوره بیش از 22 نفر از دانشجویان و دانش آموزان آذری موفق به كسب رتبه های بالاتری شدند كه امروز از آنان تقدیر می شود.

در پایان این مراسم برگزیدگان سومین المپیاد زبان و ادبیات فارسی لوح تقدیر و تندیس خود را از سفیر جمهوری اسلامی ایران در باكو و معاون بین الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی دریافت كردند.

خاورم/1108**1609





:: برچسب‌ها: ساحل , برلین ,
:: بازدید از این مطلب : 214
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: