وزیر فرهنگ و ارشاد: اهل قلم و تیراژ كتاب از شاخص های رشد جامعه هستند
نوشته شده توسط : sasurse

به گزارش روز پنج شنبه خبرنگارفرهنگی ایرنا،'سید محمدحسینی ' در مراسم نكوداشت روز قلم با تبریك اعیاد شعبانیه تقارن روز قلم با ولادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی(عج) را باعث شادی و سرور مضاعف این روز دانست و ابراز امیدواری كرد همه اهل قلم نگاهشان به آینده به گونه‌ای باشد كه زمینه‌ساز ظهور آن منجی و موعود شود.

حسینی گفت: بحث آینده بشریت همواره جاذبه خود را داشته و بسیاری از اهالی قلم و فلاسفه در این راستا تلاش كرده و قلم‌فرسایی كرده اند تا بدانند بشر به چه سویی حركت خواهد كرد.

عضوشورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: بارها در روایات متعددی از پیامبر(ص) آمده كه از برادران خود در آینده سخن گفته‌اند و فرمودند: برادران من در آینده خواهند آمد اما علیرغم ندیدن ما باور و ایمان دارند.

حسینی افزود: این افراد كه دارای چنین ایمان راسخی هستند، همانند مجاهدانی در ركاب پیامبر(ص)در حال نبردند؛ حضرت در ادامه می‌فرمایند: مخلصان واقعی این افراد هستند، اینها شیعیان راستین ما بوده و دعوت‌كنندگان به مسیر الهی در پنهان و آشكار هستند.

وزیرفرهنگ وارشاداسلامی همچنین درادامه سخنان خود در اهمیت نگارش و قلم اینگونه ادامه داد كه هر چه بركاغذ ثبت نشود به فراموشی سپرده شده و از بین می‌رود، از این رو ائمه اطهار(ع)سفارش فراوانی به كتابت كرده‌اند.

حسینی تصریح كرد: امروز از شاخص‌های رشد جامعه، تعداد تیراژ كتاب و اهل قلم آن جامعه هستند، لذا این فرصت‌ها را باید مغتنم شمرد.

عضوكابینه دولت دهم یادآورشد: رهبر معظم انقلاب در بازدید از نمایشگاه بین المللی كتاب و دیدار با اهالی قلم، تأكید به ترجمه معكوس داشتند وفرمودند: «ترجمه جاده‌ای یك‌طرفه نیست»، از این رو كتاب‌‌های ما باید به زبان‌های مختلف دنیا ترجمه شود.

حسینی تاكید كرد: برای این مهم نیازمند نهضت ترجمه و حركت گسترده در این راستا در كشورهستیم.

وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به راه اندازی باغ كتاب درآینده نزدیك اظهار داشت: دركنار باغ كتاب می‌توان در طول سال نمایشگاه مستمر و دائمی كتاب تهیه كرد، چرا كه فضای دائمی نمایشگاه 125 هزار مترمربع است كه 75 هزار متر آن در فضای باز و با سازه‌های موقت تعبیه شده و فضا بیش از 50 هزار متر نیست.

حسینی گفت: پیش‌بینی شده 200 هزار مترمربع برای برگزاری نمایشگاه بین المللی كتاب فضا نیاز داریم، از این رو جایی در نظر گرفته شده و امیدواریم كار آن به زودی آغاز شود، چرا كه استقبال مردم از نمایشگاه كتاب تهران بی‌بدیل است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاكید براینكه تمام هنرها متكی به قلم اندیشمندان است، اظهار داشت: اگر آثار خوبی ارائه شود این آثار قطعا دستمایه دیگر فعالیت‌های هنری خواهند بود.

حسینی تصریح كرد: ملت ما در طول تاریخ نشان داد ولو اینكه با هجمه مواجه باشد، اما به دلیل غنای فرهنگی مجدداً مسلط شده و حتی دیگران را تحت‌تأثیر این فرهنگ قرار می‌دهد.

مراسم نكوداشت روز قلم باحضور 'سیدمحمد حسینی'، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، جمعی ازمسوولان فرهنگی و اهل قلم در پژوهشكده فرهنگ، هنر و معماری برگزار شد.

فراهنگ**1355**1553





:: برچسب‌ها: باغ ,
:: بازدید از این مطلب : 202
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 15 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: