انتقاد رییس پیشین بانک بارکلیز از همکاران خاطی سابق خود
نوشته شده توسط : sasurse

آقای دایموند که آمریکایی الاصل است، گفته که "عاشق" بانک بارکلیز بوده و برای کمک به حفظ حیثیت بانک از شغل خود کناره گیری کرده است.

باب دایموند که روز گذشته (سه شنبه) از مقام خود به عنوان مدیر عامل بانک بارکلیز استعفا داده بود، امروز ۴ ژوئیه گفت که رفتار افرادی که در دستکاری نرخ بهره بین بانکی مشارکت داشته اند "قابل تقبیح" بوده است.

آقای دایموند به سوالات کمیته ای از نمایندگان پارلمان بریتانیا در خصوص دستکاری نرخ بهره بین بانکی و این که چه کسی در بانک بارکلیز در چه زمانی از این رفتارهای خلاف خبر داشته است، پاسخ می داد.

نمایندگان پارلمان در خصوص این که بانک مرکزی انگلستان و دولت سابق بریتانیا چه نقش و یا چه اطلاعی از این دستکاری در تعیین نرخ بهره بین بانکی داشته اند نیز تحقیق می کنند.

آقای دایموند که آمریکایی الاصل است، گفته است که "عاشق" بانک بارکلیز بوده و برای کمک به حفظ حیثیت بانک از شغل خود کناره گیری کرده است.

او گفت از سه سال قبل که بانک متوجه این دستکاری در نرخ بهره بین بانکی شده با مقامات مسوول نظارت مالی بر بانکها در بریتانیا و آمریکا همکاری داشته و نهادهای نظارتی دولتی در هر دو کشور از همکاری بانک بارکلیز با تحقیقات آنان "قدردانی" کرده اند.

دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا، پیشتر گفته بود که از عملکرد بانک بارکلیز در دستکاری نرخ بهره بین بانکی خشمگین است چون مردم عادی که وام مسکن دارند، یا کاسب ها و بازرگانانی که وامهای تجاری دریافت کرده اند، باید به دلیل این دستکاریها بهره بیشتری پرداخت می کردند.

با این حال، او حاضر نشد از درخواست حزب کارگر برای برپایی یک هیات تحقیق مستقل به ریاست یک قاضی عالیرتبه برای بررسی کیفیت تعیین نرخ بهره بین بانکی و فرهنگ سرمایگذاری بانکی در بریتانیا حمایت کند.

دستکاری نرخ بهره بین بانکی در سال ۲۰۰۸ صورت گرفته بود، در زمانی که بانک بارکلیز به جای اخذ وامهای اضطراری از دولت بریتانیا، از برخی کشورهای خاورمیانه نقدینگی دریافت کرده بود.

چند روز پیش از کناره گیری آقای دایموند از مدیریت بانک، بارکلیز به دلیل نقش خود در دستکاری در نرخ بهره بین بانکی ۲۹۰ میلیون پوند (معادل ۴۶۰ میلیون دلار) جریمه شده بود.





:: برچسب‌ها: جدید ,
:: بازدید از این مطلب : 225
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 15 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: