نوشته شده توسط : sasurse

به گزارش خبرنگارگروه فرهنگی ایرنا، در متن پیام تسلیت 'حمید شاه‌آبادی' به مناسبت درگذشت استاد 'محمد فراهانی' هنرمند نقاش قهوه‌خانه‌ای آمده است: خبر درگذشت هنرمند برجسته استاد محمد فراهانی باعث تاسف و تاثر شد.

اینجانب ضایعه‌ فقدان این نقاش یگانه كه آخرین بازمانده نقاشی قهوه‌خانه‌ای بودند را به جامعه‌ هنری به ویژه هنرمندان تجسمی كشور تسلیت گفته و مراتب همدردی و اظهار تاسف خود را به خانواده آن فقید ابراز می‌كنم؛ امید دارم روح آن مرحوم مشمول غفران و رحمت واسعه الهی قرار گرفته و صبر و اجر جزیل همواره اندوخته خانوده محترم ایشان باشد.

***

مدیر عامل خانه هنرمندان ایران درگذشت استاد محمد فراهانی را تسلیت گفت

'مجید سرسنگی' مشاور هنری شهردار تهران و مدیرعامل خانه هنرمندان ایران نیز در پیامی درگذشت یكی از اصلی ترین ستون ها و پیشكسوتان نقاشی های قهوه خانه ای را به جامعه هنری ایران و خانواده آن مرحوم تسلیت گفت.

دراین پیام آمده است:خبر درگذشت آخرین بازمانده از نسل طلایی نقاشان خیال نگاری و قهوه خانه ای ایران، نه تنها دل هنرمندان و هنردوستان را به درد آورد، كه اگر تمامی پهلوانان و اسطوره های ملی و مذهبی كشیده شده به دست او نیز جانی داشتند، با شنیدن خبر درگذشت پیر نقاش و تصویرگرشان، استاد محمد فراهانی اشك می ریختند.

بدینوسیله درگذشت این نقاش مردمی، تنها و دلسوخته، از دیار عاشقانی كه سخت كوشانه در هجمه ی هنرهای وارداتی، اصالت ایرانی و اسلامی كشور را با نگاره های خود فریاد می زنند، به عموم مردم قدرشناس ایران، به خصوص اهالی فرهنگ و هنر كشور تسلیت گفته، از خداوند متعال برای خانواده ی این هنرمند فراموش نشدنی صبر و شكیبایی و برای آن مرحوم رحمت و مغفرت واسعه الهی آرزومندم.

'استاد محمد فراهانی' آخرین بازمانده از نسل نقاشان خیالی نگاری كه از شش تیر ماه به خاطر بیماری در بیمارستان بقیه الله بستری بود، روز گذشته(سه شنبه) دارفانی را وداع گفت.

فراهنگ*9173**1588





:: برچسب‌ها: بارسلونا ,
:: بازدید از این مطلب : 217
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 15 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: