استقبال پرشور علاقه مندان از نمایشگاه هفته فرهنگی ایران در آنكارا
نوشته شده توسط : sasurse

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا ، در این نمایشگاه كه به همت رایزنی فرهنگی ایران در تركیه در مركز فرهنگی آتاترك آنكارا دایر شده بود ، علاقه مندان ترك آثار فرهنگی و هنری ایران در مدت برگزاری این نمایشگاه استقبال پرشوری از آن به عمل آوردند.

در این نمایشگاه كه به مدت شش روز دایر و سه شنبه شب به پایان رسید ، بازدید كنندگان با ظرفیت ها و توانایی های فرهنگی و هنری ایران آشنا شدند.

هدف از برگزاری این نمایشگاه، با توجه به روابط مطلوب فرهنگی ایران و تركیه و مشتركات بسیار دو كشور و مباحث حاكم بر منطقه ، شناساندن توان و ظرفیت های دینی، فرهنگی و هنری كشورمان عنوان شده بود.

نمایشگاه هفته فرهنگی ایران در زمینی به مساحت بیش از چهار هزار متر برپا شده بود و در آن و در غرفه قرآنی آثار نفیسی از قرآن مجید، تفاسیر ، نرم افزارهای آموزش قرآن و مجموعه تولیدات قرآن صدر به نمایش عموم گذاشته شد ، ضمن آنكه غرفه ای را نیز به مجتمع جهانی تقریب مذاهب اختصاص داده شده بود كه در آن فعالیت های جمهوری اسلامی ایران در بخش وحدت مسلمانان به نمایش گذاشته گردید.

در بخش هنری آثاری از هنرهای تجسمی ، نقاشی ، مینیاتور ، تذهیب ، خوشنویسی و گالری های عكس در این نمایشگاه ارائه و صنایع دستی كشورمان در معرض نمایش عموم گذاشته شد.

كانون پرورش فكری نوجوانان نیز در این نمایشگاه كتاب های كودكان را به نمایش گذاشت و با برگزاری كارگاه های آموزشی هنری در خلال برگزاری نمایشگاه به آموزش كودكان ترك پرداخت.

افزون بر آن در این نمایشگاه غرفه زبان و ادبیات فارسی نیز دایر و آثار ادبی كشورمان در معرض دید علاقه مندان گذاشته شد.

بنیاد اندیشه اسلامی نیز در غرفه ای ، مجلات بین المللی را كه در كشورمان منتشر می شود به نمایش درآورد و آژانس های گردشگری ایرانی نیز به معرفی آثار باستانی كشورمان پرداختند.

غرفه نمایندگی صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران در تركیه به نمایندگی از مركز بین الملل این سازمان نیز با به نمایش گذاشتن تصاویر، پوستر و كاست هایی از تولیدات سازمان در بخش فیلم ، سریال و انیمیشن و نیز یازده فیلم سینمایی در نمایندگی آنكارا با زیر نویس تركی استانبولی به مخاطبان تركیه ای عرضه شد.

افزون بر آن در این نمایشگاه هر شب یك فیلم از سینمای ایران برای بازدید كنندگان پخش شد.

در طول برگزاری هفته فرهنگی ایران ، غذاهای ایرانی در این نمایشگاه عرضه می شد ضمن آنكه یك قهوه خانه سنتی نیز در این نمایشگاه دایر بود .

اجرای موسیقی سنتی ، ورزش باستانی و پرده خوانی از دیگر برنامه هایی بودكه هر شب در این نمایشگاه برگزار شد.

در قونیه نیز نمایشگاهی از آثار مولانا و شمس تبریزی در هفته فرهنگی ایران به نمایش گذاشته شد.

خاورم ** 230





:: برچسب‌ها: نیکون ,
:: بازدید از این مطلب : 221
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 15 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: