حوزه هنری: فیلم‌های مسئله دار را اکران نمی‌کنیم
نوشته شده توسط : sasurse
حوزه هنری

رئیس حوزه هنری می گوید فیلمهایی که در سینمای های حوزه اکران می شوند باید کارشناسان این موسسه آن ها را تایید کنند

رئیس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی در ایران می گوید که سینماهای حوزه فیلمهایی را که "از خطوط قرمز رد شده اند" اکران نمی کند."

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن مومنی شریف، رئیس حوزه هنری روز سه شنبه سیزدهم تیرماه با بیان اینکه نباید اجازه داد سینمای ایران از مسیر خود منحرف شود گفت: "همه دستگاههای فرهنگی و متولیان امر وظیفه دارند که انحرافات را هشدار دهند و در حوزه هنری نیز ما به این وظیفه خود خواهیم پرداخت."

او مخاطب هشدارهای قبلی حوزه هنری را انجمن صنفی تهیه کنندگان دانست که فراتر از وظیفه خود عمل کرده است، اما مسئولان ارشاد خطاب به خود فرض کرده اند.

به گفته آقای مومنی ۹۰ سالن سینمای ایران متعلق به حوزه هنری است و تهیه کنندگانی که مایل اند فیلمهایشان اکران شود باید کارشناسان حوزه هنری آن ها را بازبینی کنند.

مؤمنی‌شریف در ادامه گفت: "فیلم‌های مسئله‌دار به آن دسته از فیلم‌هایی اطلاق می‌شوند که در مسائل اخلاقی و عفت عمومی از خطوط قرمز تجاوز می‌کنند."

او دیگر مصادیق فیلم‌های مسئله دار را فیلم‌هایی دانست که "به هر نحو ارزش‌های دینی و انقلابی را مورد طعنه قرار می‌دهند."

به نظر می رسد اشاره آقای مومنی به فیلمهایی همچون "گشت ارشاد" و "خصوصی" باشد که سینماهای حوزه هنری و شهرداری پس از چندی اکران آن ها را متوقف کردند و حوزه هنری رسما اعلام کرد که این فیلم ها را دیگر نمایش نمی دهد.

" رئیس حوزه از مصادیق فیلم‌های مسئله دار را "فیلم‌هایی دانست که به هر نحو ارزش‌های دینی و انقلابی را مورد طعنه قرار می‌دهند.""

در آن زمان حبیب کاوش، سخنگوی شورای صنفی نمایش با غیرقانونی خواندن تصمیم حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی و شهرداری تهران مبنی بر توقف اکران فیلم های "خصوصی" و "گشت ارشاد" در سالن های سینمای متعلق به این دو نهاد، گفت که " این دو نهاد کار غیرقانونی کردند و باید خسارت آن را به سازندگان فیلم بپردازند."

داستان فیلم "خصوصی" که توسط محمدحسین فرحبخش کارگردانی شده است، درباره مردی است که سال‌ها پیش از تندروهای انقلابی بوده، اما حالا در جایگاه سیاسی متفاوتی قرار گرفته است. آشنایی و دلبستگی او به یک زن نویسنده او را در زندگی خانوادگی و کاری‌اش با مشکلاتی رو به رو می‌کند.

فیلم "گشت ارشاد" هم ساخته سعید سهیلی است و ماجرای سه جوان ساکن جنوب شهر تهران را روایت می کند که برای به دست آوردن پول دست به کارهای خلاف می‌زنند. یکی از کارهای آنها این است که درقالب گشت ارشاد از مردم اخاذی می‌کنند.

معترضان این دو فیلم می گفتند که این دو فیلم "امر به معروف و نهی از منکر" و "ارزش‌های اسلامی"را به "تمسخر" گرفته اند.

آنها به دلیل صدور پروانه برای این فیلم ها به تندی از وزارت ارشاد انتقاد کرده بودند.

دامنه این اعتراض‌ها و انتقادها که در روزهای پایانی سال ۱۳۹۰ اوج گرفته بود، به خطبه‌های اولین نماز جمعه سال ۱۳۹۱ در چند شهر از جمله تهران و مشهد هم کشیده شد.





:: برچسب‌ها: تصویر , روز , مکزیک ,
:: بازدید از این مطلب : 259
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: