مانور ملی امدادی منتظران مهدی(عج) آغاز بكار كرد
نوشته شده توسط : sasurse

مدیرعامل جمعیت هلال احمر قم، سه شنبه شب در گفت و گو با ایرنا، به تشریح برنامه های امدادی این مانور پرداخت و گفت: 57 پست امدادی با فعالیت 458 پزشك ، پرستار، امدادگر و نجاتگر از استان های كرمان، اردبیل، خوزستان، كرمانشاه، لرستان، آذربایجان غربی و شرقی، چهارمحال بختیاری و سازمان امداد كشور در قم مستقر می شوند.

' خلیل الله سائلی' افزود: امسال سه فروند بالگرد هوایی با تجهیزات امدادی در محورهای اصلی مسجد مقدس جمكران، جاده قم- سلفچگان و عوارضی قم – تهران برای خدمت رسانی سریع به زائران و مسافران دوستدار اهل بیت(ع) آماده است.

به گفته وی در این طرح 59 دستگاه آمبولانس، 25 خودروی پشتیبانی، 32 ست نجات، 37 دستگاه موتورسیكلت امدادی، شش دستگاه آمبولانس سیار، هشت خودروی فرماندهی و ارتباطات و دو دستگاه خودرو آرگو جدید با تجهیزات كامل امداد و نجات برای حمل سریع مصدوم از نقاط ناهموار به كار گرفته می شود.

وی همچنین از استقرار 17 اكیپ راهنمایی زایران بقیه الله (عج) در قم خبر داد و گفت: این اكیپ ها در ورودی شهر قم و پاركسوارها و نقاط پرتردد از جمله میدان ولیعصر، عوارضی تهران، ابتدای شهرك قدس، میدان انتظار، ستاد جمكران و مابقی در محدوده مسجد جمكران برپا می شود.

وی افزود: با تعامل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری ، 140 نفر از داوطلبان با ارایه 120 هزار نقشه مسجد جمكران و نقشه جامع استان قم و بوروشورهای فرهنگی ، ایمنی و انتظامی، مسافران و زایران را راهنمایی می كنند ضمن اینكه با سازمان جوانان كشور نیز مكاتبه شده است تا استان های همجوار از جمله سمنان ، مركزی، تهران و اصفهان در محورهای خروجی به طرف قم، اكیپ های راهنمایی زایران را برپا و نقشه قم را توزیع كنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمرقم، ادامه داد: در همین راستا دو خیمه نماز در استان در ابتدای شهرك قدس و میدان ولیعصر برای برپایی نمازهای یومیه و پاسخگویی به سوالات شرعی و مذهبی زایران و مسافران مستقر می شود.

این مانور تا 16 تیرماه جاری ادامه خواهد داشت.

1592/ ك/3

/8138/ 380/





:: برچسب‌ها: درخت ,
:: بازدید از این مطلب : 222
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: