موظف به دعوت تمام اعضای جنبش عدم تعهد به اجلاس تهران هستیم (بخش سوم)
نوشته شده توسط : sasurse

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، 'رامین مهمانپرست' روز سه شنبه در ادامه نشست خبری هفتگی خود با خبرنگاران داخلی و خارجی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره دعوت از پادشاه بحرین برای حضور در اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران گفت: جمهوری اسلامی ایران به عنوان میزبان و رییس این اجلاس، موظف به دعوت از همه اعضای این جنبش است.

وی موضوع شركت كردن یا نكردن سران كشورها در این اجلاس را مربوط به آنها دانست و افزود: وظیفه ما به عنوان میزبان اجلاس این است كه باید از تمام اعضای جنبش عدم تعهد دعوت كنیم و گرنه باید میزبانی را به كشور دیگری واگذار كنیم.

** حضور صالحی در اجلاس توكیو در مورد افغانستان

مهمانپرست در پاسخ به این سوال كه آیا از ایران برای شركت در اجلاس افغانستان كه در توكیو برگزار خواهد شد، دعوت شده است، گفت: اجلاس آینده افغانستان درباره مسایل اقتصادی این كشور در توكیو برگزار خواهد شد و به دعوت وزیر امور خارجه ژاپن، دكتر صالحی در این اجلاس شركت خواهد كرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: در این اجلاس، طرح‌ های مناسب در رابطه با شرایط افغانستان و بهبود وضعیت آن ارائه خواهد شد.

مهمانپرست اظهار داشت: درحدود 40 كشور در اجلاس افغانستان شركت دارند كه وزیران خارجه كشورهای منطقه از جمله آنان هستند.

**توقف ویزای عمره، فنی است

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوالی درباره توقف ویزای عمره ایرانیان توسط عربستان گفت: این یك مساله فنی است و هیاتی از سازمان حج و زیارت ایران در حال مذاكره با مقامات عربستان سعودی است تا برای این موضوع اقدام شود.

***فعالیت های وزارت نفت ایران مطابق با قوانین بین المللی است

مهمان پرست در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری در مورد ادعای انتقال نفت ایران با تغییر نام نفت كش ها و یا رنگ كردن آنها،گفت: همه فعالیت های وزارت نفت جمهوری اسلامی ایران برای حمل و نقل یا صادرات نفت، كاملا مطابق با قوانین بین المللی است.

وی افزود: ادعاهای رسانه های غربی نباید بر رسانه های داخلی تاثیر بگذارد.

** بررسی كشف گور دسته جمعی سربازان ایرانی در عراق

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پاسخ به سوال دیگری درباره كشف یك گور دسته جمعی از سربازان ایرانی در دوران جنگ تحمیلی در خاك عراق اظهار داشت: این موضوع باید توسط كارشناسان فنی و حقوقی دو كشور ایران و عراق بررسی شود و اگر اطلاعات دقیقی بدست آمد، به اطلاع مردم خواهد رسید.

وی با یادآوری همكاری ایران و عراق و فعالیت های گروه های تجسس افزود: حدس زده می شود كه برخی از هموطنان ما در عراق به خاك سپرده شده باشند و اگر مفقودین ایرانی در عراق كشف شوند، اقدامات لازم صورت خواهد گرفت.

**امكان ارتباط طولانی شدن مذاكرات ایران و 1+5 با انتخابات ریاست جمهوری آمریكا

دستیار ویژه وزیر امور خارجه در پاسخ به سوال دیگری درباره تحلیل های موجود مبنی بر طولانی تر كردن روند مذاكرات ایران و 1+5 تا زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریكا، گفت: زمانی كه شاهد برخوردهای خارج از چارچوب توافقات از سوی طرف مقابل هستیم و ثبات در سیاست های آنها یا همكاری و اقدام لازم وجود ندارد، این تصور به ذهن می رسد كه شاید اهداف خاصی از طولانی كردن روند مذاكرات وجود دارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه یكی از اهداف احتمالی طولانی تر كردن روند مذاكرات ایران با گروه 1+5 را انتخابات ریاست جمهوری آتی در آمریكا دانست و افزود: در مذاكرات ما و گروه 1+5 مبنا معاهده ان. پی . تی بوده و باید اقدامات هم وزنی صورت گیرد تا هم حقوق جمهوری اسلامی ایران به رسمیت شناخته شود و هم ابهامات طرف مقابل برطرف شود.

ادامه دارد....

سیام **9129**1572





:: برچسب‌ها: سنگ , اسکاتلند ,
:: بازدید از این مطلب : 229
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: