گروههای مخالف سوری از كودكان به عنوان' سپر انسانی' استفاده می كنند
نوشته شده توسط : sasurse

به گزارش ایرنا، ناوی پیلای روز دوشنبه به وقت محلی درجمع خبرنگاران مستقر درسازمان ملل به گرفتار شدن صدها غیر نظامی درجریان درگیریها میان مخالفان و ارتش سوریه درشهر حمص اشاره كرد و از گروههای مخالف دولت دمشق خواست برای نشان دادن اعتراض های خود از اقدامات نظامی پرهیز كنند.

وی با تاكید بر اینكه استفاده از سلاح های سنگین از سوی دو طرف درگیریها باعث پیچیده شدن اوضاع داخلی در سوریه شده است ، خاطر نشان كرد : باید به هر قیمتی از نظامی كردن اعتراض ها در آن كشور جلوگیری كرد.

وی افزود : ارسال سلاح و تجهیزات توسط برخی ازكشورها به داخل سوریه و اعتراض گروههای مخالف با استفاده از روش های نظامی، باعث پیچیده شدن شرایط در آن كشور شده است.

كمیسرعالی حقوق بشر سازمان ملل متحد با انتقاد از اقدامات نظامی دو طرف درگیریها،اظهار داشت : استفاده گسترده مخالفان از مواد انفجاری باعث تلفات غیرنظامیان می شود و قتل های مشكوك در آن كشور روزانه افزایش می یابد.

وی افزود : برخی افراد ناشناس با حمله به بیمارستان ها و تجمعات مردمی به قتل و عام غیرنظامیان می پردازند، عاملین این نوع جنایت ها باید به عنوان نقض كنندگان حقوق بشر محاكمه شوند.

كمیسرعالی شورای حقوق بشر سازمان ملل تاكید كرد بدون شك شورای امنیت،عاملین جنایات در سوریه را مورد بازخواست قرار خواهد داد.

وی افزود : از اعضای شورای امنیت درخواست كردیم كه پرونده جنایات در سوریه را به دادگاه بین المللی لاهه ارجاع دهد.

برخی از تحلیل گران معتقدند پس از ناكامی تلاش های آمریكا و هم پیمانان غربی اش در ژنو به منظور تغییر دولت بشار اسد، اكنون آنها می خواهند با ارجاع پرونده سوریه به دادگاه بین المللی، فشارهای جدیدی را بر دولت دمشق وارد كنند.

ناوی پیلای همچنین با اشاره به نشست ژنو و تصمیم گروه تماس، اظهار امیدواری كرد اعضای این گروه بتوانند زمینه حل و فصل كامل بحران سوریه را فراهم كنند.

كمیسرعالی حقوق بشر سازمان ملل درپاسخ به سوال خبرنگاران درباره وضعیت اقلیت های مذهبی در سوریه و آواره شدن هزاران نفر توسط گروه های مخالف، گفت : غیر نظامیان در درگیریها میان ارتش سوریه و گروه های مسلح به دام افتاده اند.

وی با ابراز تاسف از اینكه اعتراض های آرام در سوریه به خشونت و برخورهای طایفه ای منجر شده، تصریح كرد بحران سوریه به یك 'درگیری مسلحانه داخلی' تبدیل شده است.

دولت سوریه با انتقاد از تجهیز گروههای مخالف به انواع سلاح های پیشرفته توسط آمریكا و برخی از همسایگان آن كشور، بر این باور است در حال جنگی تمام عیار با گروه های مسلح و تروریستی است كه از سوی كشورهای غربی و عربی حمایت می شوند.

حدود 16 ماه از شروع بحران های ساختگی در سوریه می گذرد. دولتمردان این كشور معقتدند بعد از تحولات خاورمیانه، آمریكا، انگلیس، فرانسه به همراه چند كشور عربی از جمله عربستان و قطر تمام توان و امكانات خود را بسیج كرده اند تا دولت بشار اسد را سرنگون كنند و یك دولت متمایل به غرب را در آن كشور بر سركار آورند.

آمریكا به همراه هم پیمانان غربی خود تاكنون تلاش های زیادی انجام داده است تا با استفاده ابزاری از شورای امنیت زمینه را برای مداخله نظامی در سوریه فراهم كند اما این تلاش ها با مخالفت های چین و روسیه تاكنون با شكست مواجه شده است.

روسیه وچین تاكنون دو قطعنامه ضد سوری را در نشست علنی شورای امنیت سازمان ملل وتو كرده اند.

اروپام 1908





:: برچسب‌ها: کلیسا ,
:: بازدید از این مطلب : 228
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: