عرضه هر كدام از انرژی ها در یك بورس جداگانه صرفه اقتصادی ندارد
نوشته شده توسط : sasurse

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا)، 'شاپور محمدی' با اشاره به صحبت های مطرح شده برای باقی ماندن نفت خام در بورس كالا اظهار داشت: اگر از جهت انسجام و وحدت ملی نگاه كنیم، اینطور به نظر می رسد كه چند بورسی شدن در زمینه انرژی مقرون به صرفه نیست.

وی اظهار داشت: عرضه نفت خام در بورس كالا و عرضه سایر انرژی ها در بورس انرژی موجب می شود، ابزارهای مالی كه دارای یك كاركرد هستند با تعاریف مختلفی در دو بورس جداگانه مورد معامله قرار بگیرند.

مدیر عامل بورس انرژی با بیان این كه، عرضه هر كدام از انرژی ها در یك بورس در حالت عادی قابل تعریف نیست، خاطر نشان كرد: بر اساس منافع ملی بهتر است تا حامل های انرژی یك جا معامله شود تا بتوان ابزارهای مالی را برای این محصولات تعریف كرد.

وی در پاسخ به سئوالی در خصوص درخواست وزارت نفت برای داشتن كرسی هیات مدیره در بورس كالا یا بورس انرژی به عنوان پیش شرط عرضه نفت خام اظهار داشت: بحث انتخاب هیات مدیره در قالب وظایف مجمع و سهامداران قرار دارد.

وی افزود: حضور نماینده نهادها در لیست اعضای هیات مدیره نیاز به تمهیداتی دارد كه در قالب قانون مشخص می شود.

مدیر عامل بورس انرژی نرم بین المللی را مد نظر قرار داد و گفت: در بورس های انرژی بزرگ دنیا چنین چیزی معمول نیست كه عرضه كنندگان حامل های انرژی دارای درصد سهامداری در بورس باشند.

وی اظهار داشت: وظیفه بورس بسترسازی و فراهم آوردن امكانات لازم، تامین نقد شوندگی و كاهش ریسك است كه در این راستا تمام مقدمات فراهم شده است و آمادگی كامل وجود دارد.

محمدی با تاكید بر بسترسازی صورت گرفته برای راه اندازی بورس انرژی به عرضه نفت خام در این بورس اشاره كرد و گفت: هدف از راه اندازی این بورس عرضه حامل های انرژی و كالاهای مرتبط با آن است.

مدیر عامل بورس انرژی خاطر نشان كرد: هر نهادی كه بخواهد در بورس انرژی به عرضه فراورده ها بپردازد ما استقبال می كنیم.

وی با تاكید بر این كه، به عنوان بورس در تلاش هستیم تا مبادلات را تسهیل كنیم اظهار داشت: سیاست اصلی نهاد متولی این بورس عرضه انرژی است، این كه به چه شكلی باشد خود نهادهای متولی مسئول پاسخ گویی هستند.

محمدی با بیان این كه، آمادگی كامل برای عرضه تمام فراورده های انرژی وجود دارد تصریح كرد: از نظر زیرساختی و نرم افزاری تمام مقدمات آماده شده است.

وی عدم عرضه نفت خام در بورس كالا را مد نظر قرار داد و گفت: در این خصوص وزارت نفت باید پاسخگو باشد.

اقتصام** 9141/1594





:: برچسب‌ها: مکزیک ,
:: بازدید از این مطلب : 241
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: