اندیشمندان و فرهیختگان 18 كشور میهمان هشتمین همایش دكترین مهدویت هستند
نوشته شده توسط : sasurse

به گزارش خبرنگار معارف ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین 'سید مسعود پورسید آقایی' در نشست خبری روز دوشنبه اظهار داشت: این فرهیختگان و صاحبان ادیان مختلف از كشورهایی ازجمله آمریكا، كانادا، انگلیس، ایتالیا، فرانسه، هند، اندونزی، لیتوانی، مصر، لبنان، بحرین، یمن، پاكستان، الجزایر، بوركینافاسو و افغانستان در این همایش حضور می یابند.

وی با بیان اینكه 'هنر زمینه ساز، راهبردها و راهكارها' عنوان در نظر گرفته شده برای همایش امسال است، افزود: در مراسم افتتاحیه این همایش كه از ساعت هشت و 30 دقیقه روز پنجشنبه - 15 تیرماه - آغاز می شود، آیت الله 'محی الدین حایری شیرازی' از استادان برجسته حوزه علمیه قم، 'علی لاریجانی' رییس مجلس شورای اسلامی و سرلشكر بسیجی 'سید حسن فیروزآبادی' رییس ستاد كل نیروهای مسلح كشور سخنرانی خواهند كرد.

وی ادامه داد: در چند دوره گذشته مقوله هنر را محور برگزاری این همایش قرار داده ایم به گونه ای كه سال گذشته 'رسانه زمینه ساز در عرصه هنر' در نظر گرفته شد و مجموعه مقالات آن نیز در سه جلد به چاپ رسید.

دبیر هشتمین همایش بین المللی دكترین مهدویت خاطرنشان كرد: در مجموع 280 مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شد كه 195 مقاله داخلی و سایر مقالات نیز از كشورهای مختلف برای ارایه در همایش ارایه شده است.

پورسیدآقایی با بیان اینكه این مقالات در قالب دو كمیسیون با عنوان 'هنر زمینه ساز' و كمیسیون ویژه بیداری اسلامی و خیزش جهانی در مدت دو روز برگزاری همایش ارایه خواهد شد، افزود: در هر یك از این كمیسیون ها هشت مقاله قرائت می شود و فرهیختگان و صاحبنظران به نقد و بررسی این مقالات می پردازند.

مسوول موسسه آینده روشن (پژوهشكده مهدویت) ادامه داد: همچنین در مراسم افتتاحیه این همایش قرار است از 34 نفر از مهدی یاوران كه در عرصه های هنری، پژوهشی و سال های دوران دفاع مقدس در زمینه مهدویت فعال بوده اند، با اهدا لوح مهدی یاوری تقدیر به عمل می آید.

پورسید آقایی خاطرنشان كرد: هشتمین همایش بین المللی دكترین مهدویت ساعت 15 و 30 دقیقه روز جمعه - 16 تیرماه - با سخنرانی 'غلامعلی حداد عادل' نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام و المسلمین 'محمد حسن ابوترابی فرد' نایب رییس مجلس شورای اسلامی و سرلشكر بسیجی 'سید حسن فیروزآبادی' رییس ستاد كل نیروهای مسلح كشور به كار خود پایان می دهد.

وی اظهار داشت: در بخش جنبی این همایش، نمایشگاهی از آثار هنرمندان در زمینه های مختلف سفالگری، خوشنویسی و مینیاتور با موضوع مهدویت در نظر گرفته شده و همچنین كمیسیون ویژه ای نیز برای هنرمندان تدارك دیده ایم تا از نقطه نظرات فیلمسازان، فیلمنامه نویسان و بازیگران برای پیوند هر چه بیشتر مهدویت با هنر بهره بگیریم.

فراهنگ 1883**1588





:: برچسب‌ها: درخت ,
:: بازدید از این مطلب : 252
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: