طالبان پاکستان: افغانستان به ما پناه نداده و توان آن را هم ندارد
نوشته شده توسط : sasurse

مولوی فقیرمحمد: "این سخن آنها (مقامهای پاکستانی) به این دلیل بی‌بیناد است که حمله از داخل پاکستان صورت می‌گیرد"

یک فرمانده ارشد گروه طالبان پاکستان این ادعای حکومت پاکستان را رد کرده که گفته افغانستان به طالبان پاکستانی پناهگاه‌های امن داده است.

اخیرا پاکستان به آنچه که "اقدام نکردن نیروهای امنیتی افغان و ناتو علیه پناهگاه‌های امن جنگجویان در خاک افغانستان" خواند، اعتراض کرد.

پاکستان این اعتراض را پس از آن مطرح کرد که هفت سرباز این کشور از سوی شورشیان سر بریده شدند.

مولوی فقیرمحمد، که گفته می‌شود افراد تحت فرمان او این نظامیان را سر بریده اند، در گفتگوی تلفنی با نعمت‌الله کریاب، خبرنگار بی‌بی‌سی در شرق افغانستان این ادعا را "خنده‌آور و بی‌اهمیت" خواند.

معاون سابق رهبر طالبان پاکستانی افزود که افغانستان توانایی آن را ندارد که مخالفان حکومتی را در خاک خود پناهگاه دهد که به گفته او نمی‌خواهد ثبات در این کشور تامین شود.

او حکومت افغانستان را به چالش کشید و گفت اگر پاکستان مخالفان حکومت افغانستان را در خاک خود پناه می‌دهد، پس چرا افغانستان همین کار را نمی‌کند.

"پاکستان علیه حکومت افغانستان این اتهام را وارد می‌کند که طالبان از خاک آن کشور به نظامیان پاکستانی حمله می‌کنند. این سخن آنها (مقامهای پاکستانی) به این دلیل بی‌بیناد است که حمله از داخل پاکستان صورت می‌گیرد. روزی که نظامیان پاکستانی گرفتار شدند یا کشته شدند و سرهایشان بریده شدند، از داخل پاکستان علیه آنها حمله صورت گرفته بود. حکومت افغانستان به ما پناه نداده و در حال حاضر توان آن را هم ندارد."

مولوی فقیر محمد

مولوی فقیرمحمد گفت: "پاکستان علیه حکومت افغانستان این اتهام را وارد می‌کند که طالبان از خاک آن کشور به نظامیان پاکستانی حمله می‌کنند. این سخن آنها (مقامهای پاکستانی) به این دلیل بی‌بیناد است که حمله از داخل پاکستان صورت می‌گیرد."

او افزود: "روزی که نظامیان پاکستانی گرفتار شدند یا کشته شدند و سرهایشان بریده شدند، از داخل پاکستان علیه آنها حمله صورت گرفته بود. حکومت افغانستان به ما پناه نداده و در حال حاضر توان آن را هم ندارد."

این فرمانده طالبان گفت: "ما امیدوار هستیم که خدا در افغانستان حکومتی را روی کار آورد و آن کشور پناهگاه مسلمانان شود و قابلیت آن را پیدا کند که به هر کسی که نمی‌گذارد یک نظام در افغانستان مستقر شود، جواب دندان‌شکن بدهد."

مولوی فقیرمحمد جنگ با حکومت پاکستان را دشوار خواند و افزود که اگر حضور آمریکایی‌ها در افغانستان قابل قبول نیست، پاکستان هم از دوستان و حامیان درجه یک آمریکا است.

مقامهای افغانستان همواره گفته اند که شورشیان در خاک پاکستان پناهگاه دارند

او در مورد مذاکرات صلح حکومت پاکستان با طالبان در این کشور گفت: "در مورد مذاکرات ما کاملا ناامید شده‌ایم. چه برسد به گفتگو با ما، که گفتگو با کشورهای همسایه هم براساس فریب است. مخصوصا با مسلمانهای افغانستان، که این ظلم در مورد آنها جریان دارد."

معاون سابق بیت الله محسود رهبری پیشین طالبان پاکستانی این سخنان را چند روز پس از قتل چند نظامی پاکستانی در منطقه "دیر" بیان کرد.

پاکستان پس ازآن حادثه افغانستان را متهم کرد که به طالبان فراری پاکستان پناه داده و آنها از آنجا نظامیان پاکستانی را هدف حمله قرار می‌دهند.

اما حکومت افغانستان این ادعا را به شدت رد کرده و گفته که بر عکس، شهروندان پاکستانی در اجرای حملات انتحاری در افغانستان دست دارند و چند پاکستانی را هم به همین اتهام بازداشت کرده است.





:: برچسب‌ها: ظروف چینی , ایالات متحده ,
:: بازدید از این مطلب : 247
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: