زنگ خطر سرینا ویلیامز براى حریفان
نوشته شده توسط : sasurse

سرینا از پدیده هاى نادر تنیس است

پیروزى امروز سرینا ویلیامز در مقابل ملیندا سینک از مجارستان، قهرمان آمریکایى را به دور سوم برد و او را که بخت ششم قهرمانى ویمبلدون است بار دیگر در مرکز توجه قرار داد.

سرینا که قبلا چهار بار در زمین چمن لندن قهرمان شده همیشه در اینجا براى مدعیان قهرمانى خطرى بزرگ محسوب مى شود و امسال هم با اینکه پس از حدود دو سال ناکامى در گران اسلم هاى مختلف قدم به ویمبلدون مى گذارد، همچنان از مدعیان اصلى قهرمانى است.

سرینا و خواهر بزرگترش ونوس از پدیده هاى نادر تنیس هستند که رویهمرفته بیست بار در قسمت انفرادى زنان و دوازده بار در دوبل زنان جام هاى تورنمنت هاى عمده جهان یا گران اسلم را به آمریکا برده اند. سرینا دو بار هم در دوبل مختلط قهرمان گران اسلم شده است.

این دو خواهر آمریکایى در المپیک هم موفق بوده اند. آنها در المپیک ٢٠٠٠ سیدنى و ٢٠٠٨ پکن در قسمت دوبل و ونوس در ٢٠٠٠ سیدنى در قسمت انفرادى ایالات متحده آمریکا را صاحب مدال طلا کرده اند.

اما با وجود تمام افتخاراتى که این دو خواهر با استعداد و با لیاقت کسب کرده اند و با اینکه آنان در طول سال هاى قهرمانى مجموعا صدها میلیون دلار بابت جوایز و قراردادهاى تجارتى درآمد داشته اند و سرینا زمانى پردرآمدترین زن ورزشکار جهان بود، رنگ تیره پوستشان در ورزشى که بطور سنتى ورزش مرفهین و اعیان بوده، برایشان ناراحتى هایى هم تولید کرده است.

آنها بارها با کم مهرى و تبعیض برگزارکنندگان و تماشاچیان مسابقات روبرو شدند که چند بار باعث درآمدن اشکشان شد اما هر بار جواب بدخواهان خود را در داخل زمین تنیس و با قهرمان شدن دادند.

حالا به نظر مى آید که دوران تفوق ویلیامزها در تنیس زنان رفته رفته به سر مى آید و آنها که مرز سى سالگى را پشت سر گذاشته اند کم کم باید به فکر زندگى پس از تنیس باشند.

ونوس که یک سال از سرینا بزرگتر است و اخیرا هم به بیمارى تحلیل قوه دفاعى بدن مبتلا شده دیگر کمتر در تورنمنت ها حاضر مى شود و در اینجا هم در همان قدم اول شکست خورد و از دور مسابقات بیرون رفت. اما سرینا هنوز حرف هایى براى گفتن دارد و همچنان در پى کسب افتخارات بیشتر است.

بیشتر کسانى که مسابقات تنیس را دنبال مى کنند همیشه آرزوى تکرار مسابقات بزرگ را دارند مثلا تکرار رویارویى راجر فدرر و رافائل نادال یا نادال با نوواک جوکوویچ در فینال ویمبلدون که از قضا چندان دور از ذهن هم نیست.

در قسمت زنان یکى از به یاد ماندنى ترین فینال ها در سال ٢٠٠٤ میان سرینا و ماریا شاراپووا بازیکن روس که هم اکنون نفر اول جهان است برگزار شد. خالى از لطف نخواهد بود که پس از هشت سال این رویارویى زیبا تکرار شود بخصوص که هردو هم آماده و سرحال به نظر مى آیند.





:: برچسب‌ها: کالیفرنیا ,
:: بازدید از این مطلب : 261
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 9 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: