15 شهر ایران و تركیه خواهر خوانده می شوند
نوشته شده توسط : sasurse

' سید محمدحسینی ' وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران و ' ارطغرل گونای' وزیر فرهنگ و گردشگری تركیه در دیدار امروز خود با خواهرخواندگی 15 شهر دو كشور با یكدیگر موافقت كردند.

حسینی كه برای شركت در هفته فرهنگی ایران درتركیه و دیدار با مقامات این كشور به آنكارا سفر كرده است ، ظهر امروز (پنجشنبه)در ضیافت ناهاری كه از سوی گونای به افتخار وی ترتیب داده بود با اشاره به نامگذاری سال 2013 در تركیه به نام ایران و سال 2014 در ایران به نام تركیه گفت: افزون بر خواهرخواندگی 15 شهر از شهرهای دو كشور ایران و تركیه ، در این سال ها برای شناسایی فرهنگ ، آداب و رسوم و جاذبه های گردشگری دو كشور برنامه های متنوعی برگزار خواهدشد.

وی افزود : در این خصوص كمیته مشترك فرهنگی ایران و تركیه بزودی در تركیه برگزار خواهد شد و دو طرف در خصوص چگونگی برگزاری این برنامه ها به گفت وگو با یكدیگر خواهند پرداخت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه گفت : ما انتظار داریم ، برنامه های فرهنگی ایران افزون بر شهرهای آنكارا و استانبول در شهرهایی همچون بورسا ، ازمیر ، ترابوزان و... نیز برگزار شود ضمن آنكه ما نیز برنامه های فرهنگی تركیه را علاوه بر تهران در شهرهای همانند اصفهان ، شیراز ، تبریز و ... برگزار خواهیم كرد.

حسینی همچنین خواستار بسط و گسترش مراكز آموزش زبان فارسی در تركیه شد.

وی اظهارداشت : ما خواستار مساعدت وزارت فرهنگ و گردشگری تركیه در خصوص ، بسط و توسعه مراكز آموزش زبان فارسی در شهرهای مختلف این كشور هستیم و امیدواریم این وزارت خانه زمینه خرید مراكزی در این خصوص را فراهم كند.

' ارطغرل گونای ' وزیر فرهنگ و گردشگری تركیه نیز در این دیدار ضمن آمادگی كشورش برای گسترش روابط فرهنگی دو كشور گفت : دو طرف با توجه به دارا بودن مشتركات تاریخی بسیار ، می توانند در بخش های مختلف فرهنگی با یكدیگر همكاری كنند كه از آن جمله می توانند به همكاری كتابخانه های ملی دو كشور اشاره كرد.

وزیر امور فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران عصر امروز از دو مسجد در آنكارا دیدن خواهد كرد و فردا جمعه برای شركت در نشستی به قونیه سفر خواهد كرد.

خاورم * 230**1566





:: برچسب‌ها: دوستان , بچه ها , دره عمیق و باریک ,
:: بازدید از این مطلب : 293
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 9 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: