ساختمان همایش های بین المللی تهران شهریور ماه به بهره برداری می رسد
نوشته شده توسط : sasurse

گزارش روز پنجشنبه خبرنگار اقتصادی ایرنا حاكی است ،هیات وزیران بنا به پیشنهاد رییس جمهوری و به استناد اصل 127 قانون اساسی 'علی نیكزاد ' وزیر راه و شهرسازی را به عنوان نماینده ویژه رییس جمهوری برای اعمال اختیارات هیات وزیران دراجرای طرح احداث ساختمان همایش های بین المللی تهران و ساختمانهای مرتبط با آن تعیین كرده است .

عملیات اجرایی ساختمان همایش های بین المللی تهران در محل سابق اجلاس سران كشورهای اسلامی در 15 بهمن ماه سال گذشته آغاز شد و انتظار می رود در شهریورماه امسال تكمیل و به بهره برداری برسد.

سالن اجلاس سران كشورهای اسلامی در گذشته 24 هزار متر مربع مساحت داشت كه در طرح جدید علاوه برافزایش ظرفیت سالن اصلی در قالب 36 هزار متر مربع ساختمان تشریفات، پشتیبانی، پاركینگ طبقاتی و محوطه سازی احداث خواهد شد .

بررسی های به عمل آمده از میزان پیشرفت عملیات اجرایی از زمان آغاز كار در سال گذشته پیشرفت بیش از 60 درصد را نشان می دهد، درحالی كه در بخش افزایش ظرفیت سالن اصلی این پیشرفت افزون بر 80 درصد به نظر می رسد .

علاوه بر احداث ساختمان همایش های بین المللی تهران به منظور استقبال از 120 هیات عالی رتبه در فرودگاه مهر آباد در یك روز، ساختمان تشریفات در این فرودگاه به مساحت 2 هزار متر مربع ساخته می‌شود و محوطه سازی آن به مساحت سه هزار متر مربع نیز اجرا می شود.

از سوی دیگر میزان پیشرفت سفت كاری این پروژه از 90 درصد فراتر رفته و انتظار می رود در فرصت باقیمانده بقیه عملیات اجرایی در این بخش به اتمام برسد.

براساس اطلاعات منتشره،فضای پیش بینی شده برای استقرار خبرنگاران 380 متر مربع است و برای اطلاع رسانی و انعكاس اخبار به مراكز خبری از قابلیت های لازم برخوردار است.

گنبد درنظر گرفته شده برای ساختمان همایش های بین المللی تهران به شكل مخروطی و با اسكلت فلزی و سقف آن از كف 36 متر ارتفاع دارد .

بر اساس مصوبه مذكور ، هیات وزیران در مواردی مانند، نحوه اجرای كار، انتخاب مشاوران، پیمانكاران و سازندگان (تشخیص صلاحیت و ارجاع كار)، تعیین قیمت و مبانی و شرایط قرارداد و تضمین های مربوط و حل اختلافات و تعیین میزان نحوه پرداخت ها از جمله تنخواه گردان، پیش پرداخت، علی الحساب و نوع تخصیص های دریافتی به وزیر راه و شهرسازی تفویض اختیار شده است.

اقتصام ** 1559**1601





:: برچسب‌ها: تابستان ,
:: بازدید از این مطلب : 252
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 9 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: