السفیر: آمریكا كمك های خود به لبنان را در سال 2012 كاملا متوقف می كند
نوشته شده توسط : sasurse

به گزارش ایرنا از بیروت، روزنامه لبنانی السفیر با اشاره به تعلل آمریكا در ارسال كمك های سالیانه خود به لبنان افزود: با توجه به اوضاع سیاسی لبنان در سالهای اخیر به خصوص بعد از سرنگونی دولت 'سعد حریری' در سال گذشته میلادی از یك سو و نیز ركود سیاسی كنگره آمریكا به دنبال سرگرم شدن اكثر مسوولان در امور انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریكا از سوی دیگر، ارایه كمك های سالیانه واشنگتن به بیروت را دستخوش تغییراتی كرده است.

این روزنامه با اشاره به وعده كمك نظامی آمریكا به ارتش لبنان در سالهای گذشته تأكید كرد: قرار بود این كمك ها در سال 2009 و 2010 میلادی در چارچوب همكاری های نظامی آمریكا و لبنان به بیروت ارسال شود، ولی هنوز تصمیم سیاسی در مورد این كمك ها اتخاذ نشده است.

میزان كمك های نظامی آمریكا به لبنان در سال 2012 میلادی بالغ بر 100 میلیون دلار بود، ولی مقامات سیاسی آمریكا از كنگره این كشور خواستند تا این مبلغ را در سال مالی 2013 میلادی به 75 میلیون دلار كاهش دهد.

روزنامه السفیر با اشاره به بروز برخی تغییرات در سطح كمك های آمریكا به ارتش لبنان نوشت: با وجود آن كه هیچكدام از وعده های آمریكا به لبنان عملی نشده، ولی واشنگتن همچنان در صدد اجرای برخی تغییرات در ارایه كمك های نظامی خود به ارتش لبنان است.

از سوی دیگر مشاور رییس جمهوری لبنان و نماینده سابق مجلس این كشور، از تصمیم نمایندگان آمریكا برای متوقف كردن و كاهش كمك های كاخ سفید به ارتش لبنان، انتقاد كرد.

'ناظم الخوری' مشاور رییس جمهوری لبنان، با انتقاد از متوقف شدن كمك های آمریكا به ارتش این كشور یادآور شد: كسی كه ادعا می كند خواستار دفاع از حاكمیت لبنان است، باید ارتشی قوی ایجاد كند.

وی افزود: آنها می گویند كه خواستار حفظ حاكمیت لبنان هستند، بنابراین باید این مساله را در عمل نشان دهند.

خاورم*2023**1030**1651





:: برچسب‌ها: گربه , سان فرانسیسکو , جزیره ,
:: بازدید از این مطلب : 307
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 8 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: