شاراپووا: پایان فراز و نشیب ها
نوشته شده توسط : sasurse
ماریا شاراپوورا

ماریا شاراپووا در بازی نخست در دو ست آناستازیا رودیونووا را شکست داد

هشت سال پیش در سال ۲۰۰۴ زمانی که تنیس زنان جهان در سلطه خواهران ویلیامز، سرینا و ونوس، بود و تمام نگاه ها به این دو پدیده سیاهپوست آمریکائی دوخته شده بود، دختری ۱۷ ساله از روسیه در میان ناباوری همگان، با شکست دادن خواهر بزرگتر، ونوس، قهرمان ویمبلدون شد.

قهرمانی ماریا شاراپووا در ویمبلدون ۲۰۰۴ برای کسانی که فکر می کردند تسلط ویلیامزها بر تنیس از زیبائی و هیجان آن کاسته است و حتی آن دو را متهم به تبانی می کردند خبر خوبی بود. یک بازیکن با استعداد جدید که بر و روی خوبی هم داشت و می توانست روح تازه ای به تنیس زنان ببخشد.

اما اینطور نشد. شاراپووا یک شبه درخشید و به صورت یکی از محبوب ترین بازیکنان درآمد. سیل قراردادهای تجارتی هم به سوی او سرازیر شد و او اکنون پردرآمدترین بازیکن در میان زنان است. اما در زمین تنیس ویلیامزها همچنان یکه تاز باقی ماندند و جام پس از جام نصیب آنان شد.

تکامل شاراپووا به عنوان یک سوپراستار کمتر از یک سال طول کشید اما تکاملش به عنوان یک قهرمان ارزنده و اسطوره وار تنیس هشت سال بعد در زمین خاک رس رولان گاروس صورت گرفت. تکاملی که به آهستگی انجام شد اما بهتر از آن نمی شد.

در هشت سال گذشته زندگی حرفه ای شاراپووا در زمین تنیس فراز و نشیب های زیادی داشت. او در این مدت در ۲۵ تورنمنت به پیروزی رسید از جمله در سه گران اسلم دیگر و ۱۸ میلیون دلار هم در زمین بازی درآمد داشت که البته شامل قراردادهای تجارتی او نمی شود که چندین برابر این مبلغ است.

اما سه سال پیش پس از یک عمل جراحی شانه، به نظر می آمد که زندگی حرفه ای شاراپووا به پایان رسیده و دیگر نمی تواند در زمین تنیس بدرخشد. او دو سال پشت هم شکست در زمین تنیس را پذیرفت تا رفته رفته آمادگی و اعتماد به نفس سابق خود را باز یافت.

سرانجام سه هفته پیش در رولان گاروس پاریس شاراپووا به اوج رسید. او با پیروزی در اپن فرانسه توانست گران اسلم خود را تکمیل کند یعنی در هر چهار تورنمنت عمده جهان به پیروزی برسد و نام خود را در کنار بازیکنانی چون سرینا ویلیامز، استفی گراف، مارتینا ناوراتیلووا و کریس اورت لویدز جاودانه کند.

امروز پس از هشت سال شاراپووا به عنوان نفر اول رده بندی جهانی و امید اول قهرمانی ویمبلدون مسابقه خود را در زمین چمن این ورزشگاه در جنوب غربی لندن آغاز کرد. او در دور اول آناستازیا رودیونووا از استرالیا را در دو ست پیاپی از پای درآورد و به دور دوم رفت.

همزمان با ورود شاراپووا به زمین مرکزی برای اولین مسابقه اش، حریف قدیمی او ونوس ویلیامز از زمین شماره دو خارج شد. ونوس که بین سال های ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۸ مجموعا پنج بار جام قهرمانی ویمبلدون را با خود به آمریکا برده بود، امروز در همان مسابقه اول از حریف روسش، النا وسنینا، در دو ست شکست خورد و حالا باید به بازی دوبل به همراه سرینا بسنده کند.

سرینا فردا به میدان می رود. از ظاهر قضایا اینطور بر می آید که این دو خواهر آمریکائی که تنیس زنان جهان را دگرگون کردند حالا که پا به سی سالگی گذاشته اند دیگر درخشش سابق را ندارند و کم کم برای بازنشستگی آماده می شوند.

در چند سال گذشته نگرانی این بود که با کنار رفتن بازیکنان پرجاذبه ای چون ویلیامزها و کیم کلایسترز، تنیس زنان فروغ خود را از دست خواهد داد. اما حالا با قدرت گرفتن مجدد ماریا شاراپووا در بیست و پنج سالگی، این نگرانی رنگ باخته است.





:: برچسب‌ها: جشنواره , باغ وحش ,
:: بازدید از این مطلب : 264
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: