شیلات گلستان گام مؤثری در حفظ و بازسازی ذخایر دریای خزر برداشته است
نوشته شده توسط : sasurse

'علی اكبر پاسندی' شامگاه دوشنبه در ششمین نشست كمیته تخصصی ماهیان سردآبی كشور در اداره كل شیلات استان گلستان افزود: استفاده از تمامی پتانسیل‌های منابع آبی از اهداف اصلی اداره كل شیلات استان است به طوری كه استان گلستان مقام چهارم تولید ماهیان گرمابی كشور را به خود اختصاص داده است.

به گفته وی، با توجه به مطالعات انجام شده در خلیج گرگان و سواحل، این خلیج ظرفیت بسیار مناسبی را برای توسعه آبزی پروری، بویژه برای پرورش ماهیان خاویاری و قزل‌آلا داراست.

مهندس پاسندی آب لب شور دریای خزر را فرصت مناسبی برای تولید میگوی وانامی دانست و افزود: در سال گذشته به میزان 140 تن میگوی وانامی تولید شد كه 102 تن از این محصول به كشورهای امارات متحده عربی، لبنان و اسپانیا صادر شد.

وی مهم ترین شاخصه و مزیت سایت میگوی گمیشان را امكان پرورش ماهی قزل آلا در شش ماهه دوم سال برشمرد و گفت: در سال گذشته بعد از برداشت میگو، در سطح 5/9 هكتار از مزارع پرورش میگو، ماهی قزل آلا با وزن متوسط 250 الی 260 گرم برداشت شد و متوسط تولید در هكتار 1700 كیلوگرم بود.

مدیركل شیلات گلستان خاطرنشان كرد: پرورش ماهیان خاویاری در سواحل دریای خزر طی دو سال گذشته شروع شده و در حال توسعه است و با توجه به رشد مناسب این ماهی امید است طی سال‌های آینده شاهد بهره‌برداری بخش خصوصی در این زمینه باشیم.

مهندس پاسندی افزود: رعایت اصول مهندسی در زیرساخت‌ها، مكانیزاسیون، استانداردسازی، بالا بردن كیفیت تولید، مدیریت بهداشت و بیماری ها و بازاریابی، در كاهش هزینه و افزایش راندمان تولید و اقتصادی كردن مزارع تأثیر دارد و باید نگرش خود را از استفاده سنتی منابع موجود تغییر داده و گامی اساسی در افزایش تولید برداشت.

مدیركل شیلات گلستان تصریح كرد: بازسازی ذخایر، حفاظت منابع آبزی و نظارت بر صید و صیادی دریای خزر از وظایف ادارات كل شیلات استان‌های ساحلی است و برگزاری

این نشست ها فرصت مناسبی برای انتقال تجربیات و تبادل نظر همه استان‌ها در زمینه آبزی پروری می‌باشد.

ششمین نشست كمیته تخصصی ماهیان سردآبی كشور با حضور مدیران و كارشناسان شیلات استان‌های سراسر كشور، كارشناسان دامپزشكی، تحقیقات و آب‌های داخلی استان ها برگزار شد.

602/508





:: برچسب‌ها: هاوایی , موزه , جدید ,
:: بازدید از این مطلب : 291
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: