تظاهرات علیه 'موشک‎پرانی' پاکستانی‌ها در شرق افغانستان
نوشته شده توسط : sasurse

معترضان دولت افغانستان را متهم به سکوت در برابر حملات توپخانه ای پاکستان کرده اند

تظاهرات اعتراضی در ولایت کنر در شرق افغانستان علیه آنچه که "تجاوز پاکستان" خوانده شده، برای سومین روز ادامه یافته است.

ساکنان خشمگین سه ولسوالی (شهرستان) ولایت کنر روز دوشنبه، ۵ سرطان/تیر به خیابانها ریخته و گفته اند که صدها موشک از خاک پاکستان به سوی مناطقی در افغانستان شلیک شده است.

معترضان گفته اند که اصابت این موشکها به برخی از مناطق مسکونی افغانستان تلفاتی هم در پی داشته و شماری از خانه ها را ویران کرده است.

یکی از معترضان به نعمت الله کریاب، گزارشگر بی بی سی در کنر گفته که ولسوالی های دانگام، اسمار و سرکانی در ولایت کنر هدف موشک قرار گرفته است.

معترضان دولت افغانستان و به ویژه مقامهای محلی در کنر را متهم کرده اند که در برابر "تجاوز" پاکستان "سکوت" کرده اند.

عبدالقیوم از ساکنان ولسوالی سرکانی گفت "حکومت و جامعه جهانی نتوانسته اند که از مرزها و خاک افغانستان حفاظت کنند، موجودیت آنها برای چیست؟ مناطق ما به صورت پیهم مورد حمله قرار می گیرند و خانه ها ویران می شوند."

مقامها در ولایت کنر هم تایید کرده اند که صدها موشک از پاکستان به مناطق مرزی افغانستان شلیک شده و منجر به تلفات شهروندان افغان شده است.

واصف الله واصفی، سخنگوی والی کنر گفته است "بار دیگر در مناطق مرزی کنر حملات آغاز شده، تا حالا ۸۵۰ گلوله اصابت کرده، سه نفر کشته شده، چهار نفر زخمی شده و حدود ۵۰۰ خانواده نقل مکان کرده و به مردم خسارات مالی زیادی رسیده است."

آقای واصفی تاکید کرد که این موضوع را مسئولان ولایت کنر به دولت مرکزی و به ویژه وزارت خارجه در کابل گزارش داده است و در این مورد دولت مرکزی باید تصمیم بگیرد.

معترضان از سه روز پیش که دست به اعتراضهای خیابانی زده اند، شماری از شاهراه‌ها از جمله راه ننگرهار - کنر در شرق افغانستان را بسته اند.

یکی از مسافران در این راه گفت که بستن راه مشکلات زیادی را برای مسافران به وجود آورده و از جمله انتقال زخمیان به بیمارستان هم به دلیل مسدود شدن راه دشوار شده است.

کنر با پاکستان مرز مشترک دارد

تظاهرکنندگان گفته اند که فردا (سه شنبه، ۶ سرطان/تیر) هم به اعتراض‌ها ادامه خواهند داد.

سازمان دهندگان این تظاهرات گفته اند تا زمانی که حکومت افغانستان درخواست آنها را برای توقف حملات موشکی از خاک پاکستان بررسی نکرده، به اعتراضها ادامه خواهند داد.

این در حالی است که خزان سال گذشته هم رسانه های افغانستان گزارش دادند که صدها موشک از پاکستان به مناطق مرزی در شرق افغانستان پرتاب شد.

هر چند برخی مقامهای دولتی افغانستان به این موشک پرانی ها واکنش نشان دادند، اما حامد کرزی، رئیس جمهوری افغانستان انتشار گزارشهای رسانه ها را "شایعه سازی" خواند.

آقای کرزی در آن زمان گفته بود که این گونه "شایعه سازی" در این مورد بر روابط دو کشور اثر منفی به جا می گذارد.





:: برچسب‌ها: نقاشی های دیواری , مردم , ژاپن ,
:: بازدید از این مطلب : 341
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 5 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: