روسیه: شركت ایران در كنفرانس سوریه حائز اهمیت است
نوشته شده توسط : sasurse

به گزارش ایرنا، لاوروف روز دوشنبه در گفت و گو با رادیوی دولتی 'صدای روسیه' خاطرنشان كرد: زمانی كه مساله توقف خونریزی ها در سوریه مطرح می باشد، باید ملاحظات ایدئولوژیكی كنار گذاشته شود و تمام شركت كنندگان لازم برای حل مسایل این كشور در گفت و گوها شركت كنند.

وزیر امور خارجه روسیه با بیان اینكه باید تمام بازیگران خارجی دارای نفوذ بر طرف های سوری را در كنفرانس سوریه دعوت كرد، اظهار داشت: بدون شك ایران یكی از این كشورها می باشد.

لاوروف گفت: اطمینان دارم شركت ایران در كنفرانس بین المللی با موضوع سوریه یك ضرورت است و مخالفت شركای آمریكایی، انگلیسی و فرانسوی با این موضوع را غیرموجه می دانیم.

وی افزود: آنها می گویند كه ایران را نباید دعوت كرد زیرا این كشور رفتار صحیحی ندارد ولی باید به این نكته توجه كرد كه مقام های آمریكایی واقعبین هستند.

رییس دستگاه دیپلماسی روسیه یادآوری كرد: زمانی كه آمریكا به اتخاذ تدابیر اضافی امنیتی در عراق برای خروج نیروهای خود نیاز داشت، دیدگاه های ایران را لحاظ كرد و اكنون نیز كه موضوع توقف خونریزی ها در سوریه مطرح می باشد باید از نگاه ایدئولوژیكی صرف نظر كنند.

**انتقاد لاوروف از موضع آمریكا در باره رییس جمهوری سوریه

وزیر امور خارجه روسیه در ادامه گفت و گوی رادیویی از موضع آمریكا در باره 'بشار اسد' رییس جمهوری سوریه مبنی بر تاكید بر ضرورت بركناری وی به شدت انتقاد كرد.

لاوروف با اشاره به اظهارات اخیر سخنگوی وزارت امور خارجه آمریكا مبنی بر اینكه سرنوشت اسد را باید ملت سوریه تعیین كند و این امر باید پس از كنار رفتن وی از قدرت صورت گیرد، گفت: بشار اسد بصورت داوطلبانه از قدرت كناره گیری نمی كند و از سخنان سخنگوی وزارت خارجه آمریكا اینطور نتیجه گیری می شود كه پس از كنار گذاشتن اسد از مقام اش به زور باید سرنوشت وی را تعیین كرد.

وی با بیان اینكه آمریكا وعده داده است در این مساله مداخله نكند، افزود: پیش از این شاهد بودیم كه آمریكا چگونه در مساله بركناری قذافی مداخله كرد و به همین دلیل اظهارات مقام های آمریكایی در این زمینه را غیردیپلماتیك می دانیم و بر این باوریم كه با واقعیت مطابقت نمی كند.

وزیر امور خارجه روسیه بتازگی نیز در گفت و گو با رادیوی روسی 'اكومسكو' بر لزوم شركت ایران در كنفرانس بین المللی سوریه تاكید كرد و آن را الزامی دانست.

وی خاطرنشان كرد: كنفرانس بین المللی سوریه باید با شركت ایران برگزار شود.

اروپام/2242**518





:: برچسب‌ها: نور , ژاپن ,
:: بازدید از این مطلب : 266
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 5 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: