موفقیت مرسی در انتخابات به معنای پیروزی انقلاب مصر است
نوشته شده توسط : sasurse

به گزارش ایرنا، دكتر 'نصر فیصل' مفتی پیشین مصر و عضو مجمع پژوهش های اسلامی تصریح كرد : اینكه كمیته عالی انتخابات ریاست جمهوری مصر نتایج انتخابات و پیروزی مرسی را به صورت بسیار جزئی و تفصیلی اعلام كرد ، نشان می دهد كه این انتخابات به دور از شك و شبهه برگزار شده است .

وی در ادامه از همه مصری ها خواست كه به نتایج این انتخابات كه آن را سالم و آزاد دانست ، احترام بگذارند و یاد آور شد كه مرسی با پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ، نخستین رییس جمهوری در مصر پس از انقلاب 25 ژانویه است و این امر باعث خواهد شد كه مصر به رییس جمهوری جدید خود مطمئن باشد و همه مصری ها باید با اتحاد و به دور از هر گونه تفرقه، دست به دست هم داده و مصر را قدرتمند كرده و آن را به جایگاه شایسته اش بازگردانند.

فیصل در ادامه تلاش های كمیته عالی انتخابات را برای سالم برگزار شدن این انتخابات و ارائه آمار تفصیلی در این خصوص ستود و گفت: این نشان می دهد این كمیته نیز كار خود را درست و در محیطی سالم انجام داده واصل عدالت را رعایت كرده است زیرا همه پیش بینی ها حاكی از آن بود كه در این انتخابات به نفع طرف معینی تقلب صورت خواهد گرفت اما این كمیته ثابت كرد كه همه این پیش بینی ها نادرست بوده و تاكید كرد كه این انتخابات سالم برگزار شده و این كمیته در این میان نقش بی طرف داشته است .

از سوی دیگر دكتر ' عبدالمعطی بیومی ' عضو مجمع پژوهشهای اسلامی مصر نیز ضمن اعلام موافقت خود با سخنان دكتر فیصل، روش برگزاری این انتخابات را ستود و تاكید كرد كه انقلاب مصر در حقیقت در این روز به پیروزی رسید زیرا انقلاب 25 ژانویه در حقیقت پس از اعلام پیروزی مرسی به یكی از بزرگترین اهداف خود رسید.

بیومی افزود: در حال حاضر رییس جمهوری جدید وظیفه سنگینی بر دوش دارد و امیدورام وی در محقق ساختن خواسته های انقلاب موفق شود و البته من با توجه آشنایی نزدیكی كه با وی از سال 2002 تا 2005 میلادی دارم ، می دانم كه او در پی ایجاد یك حكومت مدنی مردم سالار و بر اساس عدالت و برابری و مشورت است.

وی با درخواست از مصری ها برای پذیرش نتایج این انتخابات افزود : در هیچ انتخاباتی چنین دقت و سلامتی وجود نداشته زیرا به همه اعتراض ها با دقت و به صورت منطقی رسیدگی شده و این خودنشان می دهد كه این انتخابات درست و سالم برگزار شده است .

از سوی دیگر ' البدری فرغلی ' عضو مجلس نمایندگان مصر گفت : پیروزی مرسی در این انتخابات به معنای نجات انقلاب و كشور است زیرا كشور در شرایط سخت و خاصی قرار داشت و جامعه مصر دچار دودستگی سختی شده بود .

وی در ادامه گفت: مرسی باید به وعده های انتخاباتی خود عمل و آن وعده ها را به برنامه كاری تبدیل كند و همه تلاش خود را بكار ببرد تا همه مصری ها را زیر یك پرچم متحد كرده و آنان را بیشتر به هم نزدیك كند زیرا وی به تنهایی و بدون كمك نیروهای سیاسی داخلی و بر اساس اصل آزادی و عدالت ، بدون در نظر گرفتن این عوامل نمی تواند كاری از پیش ببرد و در این شرایط همه باید بر اساس حقوق شهروندی احساس امنیت كنند و ما هم همگی برای پیشرفت مصر با وی همكاری می كنیم .

' محمد عزمی البكری ' رئیس پیشین باشگاه قضات شهر طنطا نیز گفت : نتایج این انتخابات برای همه غافلگیر كننده بود زیرا روزهای آخر اعلام نتایج انتخابات ، زمینه ها برای پیروزی ' احمد شفیق ' فراهم می شد و با وجود تجربه تلخ اخوانی ها در مجلس مصر ، اما مرسی پیروز شد و اكنون همه باید به اراده اكثریت مردم كه به اخوانی ها و نامزد آنان رای دادند ، احترام بگذاریم .

وی در ادامه گفت : نتایج این انتخابات بیانگر اراده مردم بود و به همین دلیل رییس جمهوری جدید باید به آن اراده ای كه آن را برگزیده ، احترام بگذارد و خواسته های آن رادر زمینه های مختلف محقق سازد و در این شرایط ، مرسی باید به وعده های خود كه طی تبلیغات انتخاباتی اش در مورد آن سخن می گفت ، عمل كند .

این شخصیت مصری در ادامه با بیان اینكه وی مخالف اعتراض های گروه اقلیت است ، گفت : ترس و بیم ها بی اساس است و ما پیش از انجام كاری نمی توانیم در خصوص آن حكمی صادر كنیم ، مرسی خود از ستم ها به ستوه آمده بود و با توجه به این پیشینه ، او نمی تواند طعم تلخ ستم را به مردم بچشاند و به هر حال وی باید به آزادی هااحترام بگذارد.

خاورم ** 2041**1369





:: برچسب‌ها: اسکاتلند , باند ,
:: بازدید از این مطلب : 272
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 5 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: