معاون وزیر آموزش وپرورش: همه مدارس در مسیر خطوط لوله،گازرسانی می شود
نوشته شده توسط : sasurse

به گزارش ایرنا، 'مرتضی رییسی' عصر روز یكشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش خراسان شمالی در بجنورد، گفت: پیگیری می كنیم تا این مصوبه مجلس از سوی شركت ملی گاز اجرایی شود.

وی افزود: براساس مصوبه مجلس به ازای هر مترمكعب گاز مصرفی، مبلغ 50 ریال برای توسعه گازرسانی به شهرها و روستاها از مشتركان دریافت و هزینه می شود.

رییسی از اختصاص 10هزار میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح های عمرانی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس كشور در سال 91 خبر داد و گفت: اختصاص این مبلغ به بخش عمرانی آموزش و پرورش نشان از توجه ویژه دولت به این وزارتخانه دارد.

وی افزود: مجموعا دولت نهم و دهم 37 هزار میلیارد ریال بابت بازسازی و نوسازی مدارس تخریبی و مقاوم سازی مدارس كشور به وزارت آموزش و پرورش اعتبار داده كه از این اعتبار 70 درصد بابت نوسازی و بازسازی مدارس تخریبی هزینه شده است.

رییسی گفت: براساس مصوبه دولت و موافقتنامه مبادله شده باید از سال 85 تا 92 مبلغ 62هزار میلیارد ریال به وزارت آموزش و پرورش بابت پروژه های عمرانی پرداخت شود.

وی همچنین از رشد اعتبارات مشاركتی و خیرساز در سطح كشور خبر داد و گفت: اعتبارات این بخش از 60 میلیارد ریال در سال 84 امسال به 640 میلیارد ریال افزایش یافته است.

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس كشور افزود: هرجا كه نیكوكاران براساس مصوبه دولت 30 درصد مشاركت را در ساخت مدرسه تقبل كنند دولت نیز بقیه اعتبار ساخت مدرسه را تامین و پرداخت می كند.

وی از آمادگی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس كشور در تقویت بخش مشاركت خیرین در ساخت مدارس مشاركتی خبر داد.

معاون وزیر آمئوزش و پرورش در خصوص وضعیت فضای آموزشی استان خراسان شمالی نیز گفت: وضعیت فضای آموزشی این استان پایین تر از شاحص های میانگین كشوری است.

وی افزود: براساس كار كارشناسی سال 84، 93/1 درصد مدارس تخریبی كشور در استان خراسان شمالی قرار دارد.

رییسی گفت: در سال 91 سعی خواهد شد تا مبلغ 250 میلیارد ریال بابت بازسازی و نوسازی مدارس تخریبی و مقاوم سازی مدارس این استان اختصاص یابد.

وی افزود: سال قبل 150 میلیارد ریال بابت نوسازی و بازسازی مدارس تخریبی و مقاوم سازی مدارس و 10 میلیارد ریال بابت تجهیز مدارس خراسان شمالی پرداخت شده بود.

وی در خصوص اجرای طرح نظام جدید آموزشی در خراسان شمالی نیز گفت: این سازمان آمادگی دارد این استان را در ایجاد 661 كلاس درس برای پایه ششم ابتدایی كمك كند.

استاندار خراسان شمالی نیز در این نشست خواستار توجه بیشتر سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس كشور در رفع عقب ماندگی این استان برای رسیدن به میانگین های كشوری مربوط شد.

'ابوطالب شفقت' گفت: متاسفانه این استان در بحش فضای آموزشی از وضعیت خوبی برخودار نبوده و قابل مقایسه با دیگر استان های كشور نیست.

وی افزود: فقر فضای آموزشی در این استان بحدی است كه دانش آموزان مناطق آسیب دیده از زلزله سال 74 در این استان هنوز در كانكس تحصیل می كنند.

وی گفت: برای رسیدن به میانگین كشوری در بخش فضای آموزشی دست كم به 400 تا 500 میلیارد ریال اعتبار نیاز داریم.

وی افزود: سال قبل استانداری برای جبران بخشی از عقب ماندگی فضای آموزشی استان مبلغ 122 میلیارد ریال به آموزش و پرورش استان تخصیص داد.

ك/2

623/626/330





:: برچسب‌ها: ساحل , آبی , زن ,
:: بازدید از این مطلب : 271
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 5 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: