صادرات 10 میلیارد دلاری ایران به عراق نشانگر روابط خوب دو كشور است
نوشته شده توسط : sasurse

به گزارش خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، 'امین شریعتی' روز یك شنبه و در دومین و آخرین روز از اجلاسیه استانداران استان های مرزی ایران و عراق كه به ریاست مصطفی محمد نجار وزیر كشور در سرسرای شهدای دولت استانداری كرمانشاه برگزار شد، اظهار كرد: عراق در 10 سال گذشته شاهد تحولات بنیادین بوده و نسبت به گذشته خود پیشرفت های قابل ملاحظه ای داشته است.

وی با بیان اینكه ایران پس از سقوط صدام، همواره از این كشور حمایت كرده است، افزود: روابط دو كشور تحت تاثیر مشتركات فرهنگی، دینی، مذهبی، زبانی و... همواره در حال بهبود بوده و حضور استان های مرزی عراق در این اجلاس بر افزایش روابط میان دو كشور كمك شایانی می كند.

شریعتی در ادامه، راهبرد جمهوری اسلامی ایران را توسعه همكاری های دو جانبه و مشاركت در بازسازی عراق عنوان كرد و گفت: تشویق بخش خصوصی برای مشاركت در اجرا پروژه های عراق، مشاركت جدی شركت های ایرانی در مناقصات عراق، تاسیس شركت های مشترك، ایجاد شهرك های مرزی مشترك، لغو روادید برای تردد، ایجاد فروشگاه های زنجیره ای مشترك و امضاء موافقت نامه تجارت آزاد بین دو كشور از برنامه ها برای تحقق این راهبرد است.

وی، به نقش استانهای مرزی در توسعه روابط نیز اشاره كرد و با بیان اینكه در مرزهای دو كشور امنیت كامل حكمفرماست، گفت: این استانها می توانند زمینه توسعه همكاریها را در بخش های مختلف فراهم آورند.

شریعتی در ادامه برای گسترش همكاریها پیشنهاداتی نیز ارایه داد و خواستار روان سازی تجارت بین ایران و عراق بوسیله موافقت نامه تجارت آزاد شد.

این مقام مسوول، یكسان سازی تعرفه های گمركی در گذرگاه های مرزی، پیگیری لغو روادید بین دو كشور، تسهیل در رفت و آمد مسوولین و تجار دو كشور ، پیگیری برای امضای موافقت نامه تجارت آزاد بین دو كشور ، توجه جدی به تكمیل و توسعه گذرگاه های مرزی، تلاش برای ایجاد دروازه های مشترك مرزی، حل مشكلات مربوط به بازرسی كالا در عراق و اجرایی شدن مفاد تفاهم نامه حمل یكسره كالا، را از دیگر پیشنهادات برای توسعه همكاری ها عنوان كرد.

7458/567/245





:: برچسب‌ها: پرنده , نقاشی های دیواری , جغرافیایی برچسب ,
:: بازدید از این مطلب : 282
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 4 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: