قتل اعضای یک خانواده به دلیل ندادن غذا به طالبان
نوشته شده توسط : sasurse

افراد طالبان در بیشتر مناطق افغانستان پایگاه مشخصی ندارند و از روستاییان می‌خواهند که به آنها جا و غذا بدهند

منابع پلیس در شمال افغانستان گفته که افراد مسلح وابسته به گروه طالبان پنج عضو یک خانواده را به دلیل ندادن غذا تیرباران کرده اند.

لعل محمد احمدزی، سخنگوی پلیس حوزه شمال افغانستان به بی بی سی فارسی گفت که این حادثه شب گذشته (جمعه، ۲ سرطان/تیر) در روستایی در ولسوالی المار ولایت فاریاب روی داده است.

آقای احمدزی افزود که طالبان از اعضای این خانواده خواسته بودند که برای آنها جا و غذا فراهم کنند، اما آنها این دستور طالبان رد کردند و طالبان با شلیک گلوله اعضای خانواده را کشتند.

سخنگوی پلیس حوزه شمال افغانستان گفت که افراد کشته شده سه زن و دو مرد هستند.

افراد مسلح وابسته به گروه طالبان در بیشتر مناطق افغانستان پایگاه مشخصی ندارند و معمولا از روستائیان می خواهند که برای آنها جا و غذا بدهند.

هر چند پیش از این هم خبرهای زیادی در مورد برخورد خشونت آمیز افراد طالبان با ساکنان روستاهای دور دست منتشر شده بود، اما این نخستین باری است که خبر کشته شدن پنج عضو یک خانواده به دلیل ندادن غذا به طالبان رسانه‌ای می‌شود.

اخیرا گزارشهایی رسیده از ولایت غزنی حاکی از آن بود که روستائیان در برخی از مناطق این ولایت علیه طالبان شورش کرده و آنها را از مناطق خود رانده اند.

گفته شده که مردم در این مناطق برای اینکه از مخالفت طالبان با فعالیت مدارس و خدمات عمومی در این روستاها جلوگیری کنند، تصمیم گرفتند آنها را مناطق خود بیرون کنند.

شاه گل رضایی، نماینده غزنی در مجلس نمایندگان می گوید که در پی قیام مردم در ولسوالی اندر ولایت غزنی، از ۴۲ مکتب/مدرسه ای که در این ولسوالی از ترس طالبان بسته شده بود، ۳۰ مدرسه بازگشایی شده است.





:: برچسب‌ها: آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 301
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 4 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: