جام ملت‌های اروپا؛ آلمان قاطعانه به نیمه‌نهایی رسید
نوشته شده توسط : sasurse
هوادارن تیم ملی آلمان

آلمان تا این مرحله هر چهار بازی خود در این تورنمنت را برده است

آلمان با ارائه یک بازی تهاجمی و منسجم یونان را ۴ بر ۲ شکست داد و به مرحله نیمه‌پایانی راه یافت.

در دومین بازی مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های ۲۰۱۲ اروپا جمعه شب ۲۲ ژوئن (۲ تیر) آلمان در حالی به مصاف یونان رفت که سه بازیکن خود یعنی لوکاس پودولسکی، ماریو گومز و توماس مولر را در ترکیب اولیه تیم قرار نداده بود.

آلمان بازی را از همان ابتدا با آوردن فشار زیاد روی دروازه یونان آغاز کرد و چندین موقعیت قطعی گل زدن خلق کرد ولی کم دقتی بازیکنان این تیم از جمله مسعود اوزیل، دروازه یونان را تا دقیقه ۳۸ بسته نگه داشت.

اما فلیپ لام، کاپیتان آلمان، بعد از چند حرکت هماهنگ بازیکنان میانی آلمان و پاسی از مسعود اوزیل، پشت محوطه جریمه یونان صاحب توپ شد و با عبور از یک مدافع با شوتی دقیق دروازه سیفاکیس را گشود.

نیمه نخست با نتیجه ۱ بر صفر به سود آلمان خاتمه یافت.

میروسلاو کلوزه و یواخیم لو

یواخیم لو در این بازی میروسلاو کلوزه را به جای ماریو گومز از ابتدا در ترکیب قرار داد

یونان با آوردن فوتاکیس و گکاس به جای زاولاس و نینیس، نیمه دوم را با روشی تهاجمی آغاز کرد و زود هم نتیجه گرفت.

سالپینگیدیس در یک حرکت نفوذی سریع دفاع آلمان را دور زد و پاس زمینی دقیقی فرستاد که در آستانه دروازه به جورجیو ساماراس رسید و او هم جلوتر از بواتنگ ضربه مناسبی به توپ زد و مانوئل نوئر را مغلوب کرد.

اما گل تساوی یونان آغازی بود برای یورش‌های پی در پی آلمان‌ها. سامی خدیرا، میروسلاو کلوزه و مارکو ریوس در دقایق ۶۱، ۶۸ و ۷۴ سه بار دیگر دروازه یونان را باز کردند و خیال آلمان را از صعود راحت کردند.

یونان در دقایق پایانی به دلیل برخورد توپ به دست بواتنگ صاحب یک ضربه پنالتی شد که سالپینگیدیش در دقیقه ۸۹ با خونسردی توپ را وارد دروازه آلمان کرد.

بدین ترتیب آلمان با پیروزی قاطع ۴ بر ۲ به مرحله نیمه نهایی راه یافت و یونان که یک بار در سال 2004 با خلق یک شگفتی بزرگ قهرمان شده بود با این رقابت‌ها خداحافظی کرد.

حریف آلمان در نیمه نهایی برنده مسابقه انگلستان و فرانسه در یکشنبه شب آینده (۲۴ ژوئن) خواهد بود.

یونان که با پیروزی مقابل روسیه در بازی آخر مرحله گروهی شگفتی ساز شده بود، در این بازی نتوانست از پس آلمان برآید. اما به نظر می‌رسید راه یافتن تا این مرحله هم برای هواداران یونان که کشورشان دچار بحران بزرگ اقتصادی است، رضایت بخش بوده است چرا که بازیکنان این تیم در انتهای بازی با تشویق مدام هواداران خود زمین مسابقه را ترک کردند.





:: برچسب‌ها: قدیمی , شهری ,
:: بازدید از این مطلب : 301
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 4 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: