آیا مردم لبنان دیدگاه دولتمردان خود درخصوص ایران را قبول دارند؟
نوشته شده توسط : sasurse

به گزارش ایرنا از بیروت، 'میشل سلیمان' رییس جمهوری لبنان چندی پیش در مصاحبه ای با روزنامه لبنانی السفیر از اعتماد دولت بیروت به اظهارات رهبر ایران درباره خودداری ایران از تلاش ایران برای دست یابی به سلاح هسته ای خبر داد و گفت: لبنان به اظهارات رهبر ایران درباره تلاش نكردن جمهوری اسلامی برای دست یابی به سلاح هسته ای اعتماد دارد.

'عدنان منصور' وزیر امور خارجه لبنان هم با اشاره به اینكه 'تا هنگامی كه فعالیت های هسته ای ایران در راستای مقاصد صلح آمیز باشد، لبنان از این فعالیت‌ها حمایت می كند.'، گفت: از آنجا كه برنامه های هسته ای ایران، صلح آمیز است، ما مخالف پیشرفت تكنولوژی هسته ای در ایران نیستیم؛ سازمان آژانس بین المللی انرژی هسته ای نیز بارها اعلام كرده است كه فعالیت های هسته ای ایران را تحت كنترل دارد و ایران تاكنون به كلیه معاهدات هسته ای بین المللی احترام گذاشته است.

حال باید دید كه آیا مردم كشور هم افكار رییس جمهور و وزیر خارجه كشورشان را تایید می كنند یا خیر؟ لذا خبرنگار ایرنا طی گفتگو با تعدادی از پزشكان، وكلا، مهندسان، اصحاب رسانه، مردم عادی و صنعتگران در بیروت نظر آنها را در این خصوص جویا شد.

'حیدر مشلب' كه یك پزشك جراح لبنانی است، ایران را كشوری بزرگ و وزین در امور سیاسی جهان می داند و می گوید: ایران تمام جهان را با توسعه و پیشرفت علمی و تكنولوژیك مبهوت خود كرده و دانش هسته ای ایران گل سر سبد این امور است.

وی افزود: زمانی كه انقلاب ایران پیروز شد و ملت این كشور نظام جمهوری اسلامی را برای خود برگزید، سوالات مختلفی به ذهن متبادر می شد كه آیا این نظام نوپا می تواند بر روی پاهای خود در این دنیای پر آشوب بایستد؟ چه راه حل هایی به منظور مقابله با مشكلات و چالش های پیش رو ارایه خواهد داد؟

مشلب با اشاره به اینكه در آن زمان قلب دوستان ایران برای این كشور می تپید، افزود: دشمنان گمان می بردند كه ایران نخواهد توانست راه خود را ادامه دهد و به سرعت كارش به شكست می انجامد و توان رهبرانش در حمل پرچم تشیع از میان خواهد رفت.

این جراح متخصص با تاكید بر اینكه تمام گروه ها، مذاهب، طوایف و احزاب در جهان به این باور رسیده اند كه ایران قدرتی منطقه ای و كشوری بزرگ است، افزود: حق دستیابی به انرژی هسته ای، برای این كشور كه تمامی عناصر قدرت و وسایل پیشرفت را به دست آورده، محفوظ است.

وی با تاكید بر اینكه ایران همواره پشتوانه حقیقی ملت فلسطین، مقاومت اسلامی در لبنان و تمامی ملت های مستضعف بوده است، افزود: این امر سبب شده است كه تمامی نظرها به جمهوری اسلامی جلب شود، بویژه نظر دشمنانی كه سعی در فتنه انگیزی دارند.

مشلب ادامه داد: دشمنان سعی دارند كه ایران را به عنوان تهدیدی برای دیگر كشورها جلوه دهند و اینگونه بنمایانند كه اسراییل دوست همه و ایران مهم ترین دشمن كشورهاست.

'محمد بدران' نیز كه دكترای دامپزشكی اش را از یكی از دانشگاه های ایران گرفته است در این خصوص می گوید: ایران بوسیله این پیشرفت های علمی و هسته ای می خواهد به جهان اعلام كند كه محال است كه به گذشته بازگردد و این پیام را با پشتوانه قدرت و صلابت ملت خود اعلام می دارد.

وی با طرح این سوال كه چرا در حالی كه به رژیم صهیونیستی اجازه داده می شود كه بزرگترین زرادخانه هسته ای، میكروبی، فسفری، شیمیایی و غیره را در منطقه داشته باشد، می خواهند ایران را از داشتن انرژی صلح آمیز هسته ای محروم كنند؟ افزود: باید جهان بفهمد كه ایران استوار ایستاده است و ضعیف نیست و امكان ندارد كه به هیچ كس باج دهد.

'محمد الزعتری' یكی از روزنامه نگاران شهر صیدا با تاكید بر اینكه هر كس مقابل افزون خواهی های آمریكا و جنایات صهیونیست ها بایستد هدف فشارها و تهدیدهای آنها قرار خواهد گرفت، افزود: افتخار ایران این است كه با انواع مخالفت ها در راستای رسیدن به توان صلح آمیز هسته ای مواجه شده است.

وی با تاكید بر اینكه هیچ كس در این كره خاكی جرات ندارد كه به رژیم صهیونیستی كه انواع مختلف سلاح های كشتار جمعی از جمله بمب هسته ای دارد، چیزی بگوید، افزود: این سیاست یك بام و دو هوایی كه جامعه جهانی بر اساس آن اسراییل را ما فوق قانون قرار داده است، باید به چالش كشیده شود.

زعتری با طرح این سوال كه گناه ایران چیست كه می خواهد به انرژی صلح آمیز هسته ای دست پیدا كند؟ ادامه داد: این در حالی است كه اسراییل صدها كلاهك هسته ای دارد و با حمایت آمریكا به بازرسان آژانس بین المللی انرژی هسته ای اجازه نمی دهد كه از تاسیسات هسته ای اش كه عمدتا كاربرد نظامی دارد، بازرسی به عمل آورند.

'حسین حرقوص' نیز كه از كارشناسان برجسته علوم فنی و مهندسی در لبنان است می گوید: جمهوری اسلامی توانسته است كه با وجود تمامی تهدیدها، فشارها و تحریم ها، معادله های بین المللی را تغییر دهد و به بازیگری مهم در سطح منطقه و جهان تبدیل شود.

وی افزود: بدون هیچ شكی رسیدن به این مرحله حق ایران است و ایرانی ها زمانی به این مهم دست یافته اند كه كشورهای عربی در خوابی عمیق فرورفته بودند و این امر نشان دهنده هوشیاری، توانایی و سرزندگی ملت ایران است.

'سمیح حیدر' از وكلای دادگستری در بیروت در این باره می گوید: هر دستاورد علمی فرصتی مهم در راستای پیشرفت كلی هر كشور است و جهان عرب و اسلام نمی تواند كه عقب ماندگی خود را بدون علم و تكنولوژی جدید كنار بزند.

وی موفقیت های علمی ایران را مساله ای مهم دانست و افزود: برای ایران آرزوی موفقیت در تكمیل و ادامه پیشرفت در موضوع انرژی هسته ای دارم، چرا كه جهان اسلام به انرژی های جایگزین در دهه های آینده نیازمند است.

حیدر تحریم های موجود علیه ایران را كه توسط كشورهای غربی وضع شده اند، بی دلیل خواند و گفت: مقامات ایرانی با این تحریم ها به آسانی برخورد می كنند تا بتوانند اهداف خود را بویژه در امور هسته ای و انقلاب تكنولوژیك، جامه عمل بپوشانند.

وی فشارها و واكنش های بین المللی علیه ایران را نشانه ترس كشورهای غربی و رژیم صهیونیستی از پیشرفت ایران در زمنیه های علمی دانست و گفت: اگر ایران سیاست های آمریكا را تایید می كرد، دیگر خبری از این فشارها نبود.

خاورم*2024**1030 **1446





:: برچسب‌ها: اروپا ,
:: بازدید از این مطلب : 287
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: